07/05/13

picture
---------------------------------------------------------
၁၉၉၂ မွာ ဟူဂိုခ်ားဗက္က အာဏာသိမ္းဖို႕ ႀကိဳးစားတယ္

အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕က ျပားေနၿပီ

အဲဒီႏွစ္မွာပဲ ဟူဂိုခ်ားဗက္က ေထာင္ႏွစ္ ႏွစ္က်တယ္

ကြ်န္ေတာ္တို႕က လြတ္လမ္းကို မျမင္ရေသးဘူး

၁၉၉၈ မွာ ဟူဂိုခ်ားဗက္က ေရြးေကာက္ပြဲဝင္တယ္

သမၼတေလးၾကိမ္ဆက္ အေရြးခံရေအာင္ လုပ္တယ္

ကြ်န္ေတာ္တို႕က ေရြးေကာက္ပြဲႏိုင္ၿပီးလို႕ သမၼတ ျဖစ္ခြင့္မရတာေတာင္

သက္တမ္းႏွစ္ၾကိမ္ရွိေနၿပီ

၂၀၀၈ မွာ ဗင္နီဇြဲလားရဲ႕ ဆင္းရဲမြဲေတမႈႏႈန္းက ၂၈ ရာခုိင္ႏႈန္းပဲ က်န္ေတာ့သတဲ့

ကြ်န္ေတာ္တို႕က အေျခခံဥပေဒအတြက္ မနက္ေစာေစာထၿပီး

ဘာမသိ ညာမသိ ေထာက္ခံမဲ ေပးေနရတုန္း

၉၈.၂ ရာခိုင္ႏႈန္းက ေထာက္ခံမဲလား ဆင္းရဲတဲ့ ရာခိုင္ႏႈန္းလား

၂၀၁၁ မွာ ဗင္နီဇြဲလားက တြစ္တာသံုးစြဲမႈ အမ်ားဆံုးတတိယႏိုင္ငံ

အင္တာနက္အခမဲ့သံုးစြဲခြင့္ သတင္းဌာန ၇၃၇ ခု

ကြ်န္ေတာ္တို႕က တယ္လီဖုန္းကဒ္တစ္ခု ငါးသိန္း

၂၀၁၂ မွာ ဟူဂိုခ်ားဗက္က ကင္ဆာေရာဂါ ျဖစ္ေနၿပီ

ကြ်န္ေတာ္တို႕မွာ တရုတ္က အခမဲ့တင္သြင္းေနတဲ့

ကင္ဆာကုန္ၾကမ္းပစၥည္းေတြနဲ႕ အေသေစာခဲ့ၾက

၂၀၁၃ ဟူဂိုခ်ားဗက္ကေတာ့ ေသျပီ

ကြ်န္ေတာ္တို႕က သူ႕ထက္ပိုၿပီး အသက္ရွည္တဲ့

ျဗဟၼာ့ဦးေခါင္းကို ပိုက္ထားရတုန္း ။ ။

ေမာင္သစ္ဦး (ျမစ္ေျခ)

http://www.kaungkin.com/

virathu
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လတ္တေလာ ျဖစ္ေနတဲ့ ပဋိပကၡေတြအရ ဦး၀ီရသူကို ဖမ္းလိုက္ရင္ မုန္းတီးေရးတရားေတြ ကြယ္သြားမလားလို႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။ မကြယ္ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူဟာ အခု ျဖစ္ေနတဲ့ မြတ္စလင္မုန္းတီးေရး လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ျပယုဂ္တစ္ခုသာလွ်င္ျဖစ္လို႔ပါပဲ။ ဒီျပယုဂ္ကို အမွီျပဳၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲရလဒ္ေတြကိုလည္း ထည့္စဥ္းစားရပါလိမ့္မယ္။

ျဖစ္တတ္တာကေတာ့ ျပယုဂ္တစ္ခုရဲ  ့နာမည္ အရမ္းတက္လာျပီဆိုရင္ အဲဒီ ျပယုဂ္ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ျပႆနာရဲ႕ အတိမ္အနက္၊ ဇာစ္ျမစ္ စတာေတြဟာ ကြယ္သြားတတ္ပါတယ္။ ေျဖရွင္းနည္းကို စဥ္းစားရာမွာလည္း အဲဒီ အရင္းခံအေၾကာင္းေတြကို ဖယ္ဖို႔ ေမ့ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ နာမည္ယူခ်င္တဲ့ သူေတြ ကလည္း ဒီျပယုဂ္ကိုသံုးျပီး နာမည္ယူသြားနုိင္ပါေသးတယ္။

ဦး၀ီရသူဟာ သူကိုယ္တိုင္ ဒီအမုန္းတရားေတြကို နွစ္နွစ္ကာကာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္လို႔ဆိုတာ ျငင္းစရာ မရွိပါဘူး။ အခုအင္တာနက္မွာ ျပန္႔ေနတဲ့ သူေထာင္မက်ခင္က ဘုန္းၾကီးေတြကို ေဟာတဲ့ ကုလားေတြကို ေနစရာမရွိေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုတာကို ၾကည့္ရင္၊ လာသမွ် နုိင္ငံတကာက သတင္းေထာက္ေတြကို ျမန္မာဘင္လာဒင္ ဆိုျပီး ၀ံ့ၾကြားစြာေျပာေနတာကို ၾကည့္ရင္၊ ရွိသမွ်အားအင္ ကုန္ပေစ ခန္းပေစဆိုျပီး တျပည္လံုး အမုန္းမီး ဟုန္းဟုန္းေတာက္ေအာင္ လုိက္ေျပာေနတာကို ၾကည့္ရင္ သိနုိင္ပါတယ္။ မုန္းတီးေရး သရဏံ ဂစၧာမိ လုပ္ေနတာ အခုဆိုရင္ တကမၻာလံုးလည္း သိေနပါျပီ။

ဦး၀ီရသူကို ျပယုဂ္အျဖစ္ တင္ေပးလိုက္တဲ အဓိက အေၾကာင္းကေတာ့ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဘာသာ ေရးနွင့္ လူမ်ိဳးေရးနွိပ္ကြပ္မွဳသမိုင္းအေမြဆိုးကို ဆက္ျပီး လက္ခံကာ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ ့စစ္တပ္အေျချပဳ အာဏာရ အစိုးရအဖဲြ ့ၾကီးပါပဲ။

စစ္တပုိင္းအစိုးရက ဦး၀ီရသူကို လႊတ္ေပးထားတာကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ သူတို႕ထဲက ဦးေအာင္ေသာင္းလို လူတေယာက္နဲ႔ ပတ္သက္ေနလို႔၊ ဦးခင္ညြန္႕လိုလူတေယာက္နဲ႔ ပတ္သက္ေနလို႕ ေျပာခ်င္ရင္လည္းေျပာနုိင္ပါတယ္။ မပတ္သက္လည္း သူတို႕က လႊတ္ထားမွာပါပဲ။ ဒီအစိုးရဟာ စစ္တပ္အစိုးရ၊ တစ္နည္းေျပာရင္ လူမ်ိဳးေရးနဲ႔ဘာသာေရး အဓိကရုဏ္းေတြကို လြတ္လပ္ေရးရျပီးကတည္းက ေခ်းခါးအူမပါမက်န္ ဘယ္လို ဖန္တီးရမယ္ ဘယ္လိုျဖန္႕ရမယ္ ဆိုတာကို ေနာေၾကေနေအာင္သိေနတဲ ့ အစိုးရဆိုတာ မေမ့ဖို ့လိုပါတယ္။ ဒီလိုအဓိကရုဏ္းေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို လြယ္ကူေစတယ္ဆိုတာ အေမေမြးကတည္းက သိတဲ့လူေတြလို႔ကို ဆိုနုိင္ေကာင္းပါတယ္။ ဘယ္လိုနည္းနဲ ့လြယ္ကူေစသလဲ။

အာဏာလက္ကိုင္အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြဟာ ဒီမုိကေရစီရွိပါတယ္ဆိုတဲ့ နုိင္ငံမ်ားမွာေတာင္ အအုပ္ခ်ဳပ္ခံသူေတြကို တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္း ထိန္းရပါတယ္။ ထိန္းတဲ့နည္းထဲမွာ အလြယ္ဆံုးကေတာ့ လူေတြကို တခုခုကို ေၾကာက္ေနေအာင္ အျမဲလုပ္ထားရတာပါပဲ။ အေမရိကန္နုိင္ငံမွာဆို သမၼတ အဆက္ဆက္ရဲ႕ လူေတြကုိေၾကာက္ေနေစတဲ့ အရာေတြကေတာ့ အသားအေရာင္မတူတဲ့သူေတြ၊ ကြန္ျမဴနစ္္ေတြနဲ႔ မြတ္စလင္ အၾကမ္းဖက္သမားေတြပါပဲ။ အာဏာရွင္နုိင္ငံေတြမွာေတာ့ အဲဒီေၾကာက္စရာတစ္ခုခုဟာ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ လူေတြဟာ  အာဏာရွင္အစိုးရေတြကို ေၾကာက္ေနရတဲ ့အဆင့္ကို ေက်ာ္သြားရင္ ျပန္ကန္ ေပါက္ကြဲထြက္တတ္ပါတယ္။ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုကိုျပန္ၾကည့္ရင္ သိပါလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ အျခားေၾကာက္စရာေကာင္းတာ တစ္ခုခုကို ဖန္တီးျပျပီး အအုပ္ခ်ဳပ္ခံ လူေတြကို အာရုံလႊဲရပါတယ္။ လူအမ်ားစုကို အာရုံလႊဲရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ လူေတြၾကားထဲ လူအမ်ားနဲ႔ မတူတဲ့အရာေတြကို ေၾကက္စရာ ဒါမွမဟုတ္ နွိမ္စရာအျဖစ္ လက္ညွဳိးထိုးျပရပါတယ္။ အလြယ္ဆံုးက အသားအေရာင္ပါ။ အသားအေရာင္ မတူရင္ ရန္သူလိုျ့မင္ေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး လိွမ့္လီဆယ္ ရပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက လူတန္းစားပါ။ ဆင္းရဲရင္ မဟုတ္တာလုပ္မယ္ဆိုျပီး သိမ္းသြင္းထားရပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက နုိင္ငံသားျဖစ္တာမျဖစ္တာပါ။ ေနာက္တစ္ခုက လူမ်ိဳးပါ။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဘာသာေရးပါ။ ေနာက္တစ္ခုက က်ား၊ မခဲြျခားသတ္မွတ္မွဳအေပၚ အျမတ္ထုတ္တာပါ။

အေမရိကန္နဲ႔ ေတာင္အာဖရိကနုိင္ငံ သမိုင္းေတြဟာ အသားအေရာင္ခြဲျခားအုပ္ခ်ဳပ္မႈရဲ႕ သမိုင္းေတြပါ။ လူမ်ိဳးေရးနဲ႔ ခဲြျခားအုပ္ခ်ဳပ္မႈရဲ႕ သမုိင္းသက္ေသကေတာ့ ဂ်ဴးသန္းေပါင္းမ်ားစြာကို သတ္ေစခဲ့တဲ့ ဟစ္တလာေခတ္ ဂ်ာမန္နုိင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးပါပဲ။ ဘာသာေရးနွင့္ နွိပ္ကြပ္မႈကေတာ့ ဥေရာပသမိုင္းေတြနဲ႔ ျမန္မာနုိင္ငံ ကိုလိုနီေခတ္၊ ပါလီမန္ေခတ္၊ စစ္အာဏာရွင္ အဆက္ဆက္ ေခတ္သမိုင္းေတြပါပဲ။ ယေန႕ေခတ္မွာလည္း သတင္းေတြ နားေထာင္ၾကည့္ရင္ ၾကားေနရဆဲပါပဲ။ လူတန္းစားနဲ႔ စီးပြားေရး၊ နုိင္ငံသား၊ က်ား၊ မ ခဲြ တာေတြကေတာ့ တိုးတက္တဲ့ နုိင္ငံေတြေရာ မတိုးတက္တဲ့ နုိင္ငံေတြမွာေရာ၊ ဒီမုိကေရစီနုိင္ငံေတြေရာ၊ အာဏာရွင္နုိင္ငံေတြမွာပါ ေတြ႕ရတဲ့ ယေန႕ေခတ္ျပိဳင္မွတ္တမ္းေတြလို ့ ေျပာလို ့ရပါတယ္။

ဒီလို အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြက သူတို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့သူေတြကို အခ်င္းခ်င္းခဲြျမင္ေစဖို႔ လီဆယ္တဲ့ အရာေတြဟာ လူမ်ားစု ပိုင္ဆုိင္တဲ့ ဒါမွမဟုတ္ လူမ်ားစုကို အားသာေစတဲ့ အရာေတြပဲ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ (ဥပမာ နုိင္ငံသား ျဖစ္တာမျဖစ္တာမွာ အမ်ားစုဟာ နုိင္ငံသားျဖစ္ျပီးသားဆိုေတာ့ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ရန္တိုက္ရင္ ဘယ္သူေတြ ကိုယ့္ဘက္ပါမယ္ဆိုတာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစိုးရတိုင္း သိပါတယ္။) ဒါမွလည္း လူအမ်ားစုက အုပ္ခ်ဳပ္သူရဲ ႕ အာဏာလက္ကိုင္တုတ္ကို ျပန္မခ်ိဳးဘဲ လူနည္းစုကိုသာ ခ်ိဳးမွာမို ့ပါ။

ျမန္မာနုိင္ငံကို ျပန္ၾကည့္ရေအာင္။ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံု မျဖစ္ခင္ ေတာင္ၾကီးမွာ ဘာသာေရး အဓိကရုဏ္း ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျပီး အာရုံလႊဲဖို႔ ဦးေန၀င္း အစိုးရၾကိဳးစားတာ သက္ေသတစ္ခုပါ။ အဲဒီတုန္းက သူ မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါဘူး။ အခု လက္ရွိ စစ္တပိုင္း အစိုးရကေတာ့ ဒီကိစၥမွာ ေအာင္ျမင္မႈ သရဖူတစ္ခုျပီးတစ္ခု ေဆာင္းေနပါျပီ။ ဦး၀ီရသူကို တစ္ဆင့္ခံ သံုးဖို႔ (သိသိခ်ည္းနဲ႔ လႊတ္ထားေပးတာလည္း သံုး နည္းတစ္ခုပါပဲ။) အၾကံ ေအာင္ျမင္သြားတယ္လို ့ေျပာလို႕ရပါျပီ။

ေနာက္ထပ္ စစ္တစ္ပိုင္းအစိုးရ ရသြားတဲ့ အျမတ္ေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါေသးတယ္။ အခု နိုင္ငံတကာ စာနယ္ဇင္းေတြမွာ ဦး၀ီရသူ အေၾကာင္းေျပာရင္ အျမဲပါပါလာတတ္တဲ့ အခုလို သူေျပာခ်င္သလို ေျပာလို႕ရတာ နွစ္မ်ားစြာ ပိတ္ထားတာကို ဖြင့္ေပးလုိက္လို႔၊ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္ရသြားလို႔ စသျဖင့္ပါ။ ဒါကိုၾကည့္ရင္ ဟုတ္သလုိလို ရွိတတ္ပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး ခဲြျခားေစတဲ့ ေသြးထိုးလံႈ႕ေဆာ္မႈေတြကို စစ္တပ္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ ေခတ္အဆက္ဆက္ အစိုးရပိုင္ စာနယ္ဇင္းေတြ ျမန္မာ့အသံကေန က်ယ္က်ယ္ျပန္ ့ျပန္ ့လုပ္ခဲ့တာ သတင္းစာေတြ ျပန္ဖတ္ရင္ ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္။ အခုကေတာ့ ေသြးထိုးလံႈ႕ေဆာ္မႈကို နုိင္ငံေတာ္ပိုင္ကေန ဦး၀ီရသူကို ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္နဲ႕အညီ ပုဂၢလိကပိုင္ ေပးလုိက္တာပါ။ (အျခား စာနယ္ဇင္းေတြကိုလည္း ဒီကိစၥအတြက္ ပုဂၢလိကပိုင္ေပးလုိက္ ျပီးပါျပီ။ အလဲဗင္းတို႕ ဗိြဳက္တို ့ဖတ္ၾကည့္ၾကပါ။) ၂၀၀၃ မွာ ဘာလို႔ ဦး၀ီရသူကိုဖမ္းခဲ့သလဲ။ သူေျပာတာကို မၾကိဳက္လို ့မဟုတ္ပါဘူး။ တျခား အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ပါ။ NLD နဲ ့ အတိုက္အခံကို အျပတ္ေခ်မယ္ဆိုျပီး သူ ့ကို ၀င္မရွဳပ္ေအာင္လည္း ျဖစ္နုိင္ပါတယ္။ ေနာင္ လုိမွသံုးဖို႕ဆိုျပီး ေထာင္ထဲမွာ ဥ ထားတာလည္း ျဖစ္နုိင္တာပါပဲ။

ဦး၀ီရသူကို မဖမ္းပဲထားလို႔ အခု လက္ရွိ အစိုးရ ရမယ့္ ေနာက္ထပ္အျမတ္တစ္ခု ရွိပါေသးတယ္။ ၾကာၾကာလႊတ္ထားျပီးမွ ဖမ္းျပလုိက္ျပီး အသားလြတ္ နာမည္၀င္ယူနုိင္တဲ ့ အျမတ္ပါ။ ေသြးထိုးလံႈ႕ေဆာ္တဲ့ စီးပြားေရးကို ပိုင္ပိုင္နုိင္နုိင္ လုပ္နုိင္တဲ့သူေတြကို ေတြ႕တဲ့အခ်ိန္၊ လူေတြက ဒီေရာင္းကုန္ကို စားတာေသခ်ာသြားျပီဆိုတဲ့ အခ်ိန္မွာဆိုရင္ ဖမ္းျပပါလိမ့္မယ္။ အခုလည္း အဲလိုအခ်ိန္ေရာက္ေနျပီဆိုတာ ၈၈၈၈ က ကိုကိုၾကီးရဲ ့အမ်ိဳးသားေရး စကားေတြ၊ ပုဂၢလိကပိုင္ သတင္းစာေတြရဲ  ့ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး ခြဲျခားနွိပ္ကြပ္တဲ့စကားေတြက ျပေနပါျပီ။

ေနာက္ အျမတ္တစ္ခုရွိပါေသးတယ္။ အခုကာလကို တကယ့္ ဒီမိုကေရစီလို ့ထင္ေနသူေတြအတြက္ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ လူေတြ သတ္ျဖတ္ေနတာပါလို႕ ထင္သြားေစျပီး စစ္တပ္က အခ်ိန္မေရြး ျပန္ေရွ႕ထြက္နုိင္ ေဘာင္းဘီျပန္၀တ္နုိင္တဲ့ အခြင့္ပါ။ ၾကံ႕ဖြံ႕ပါတီကို ဖ်က္လိုက္လည္း သူတို႕အတြက္ အရံႈးမရွိပါဘူး။ အကုန္အျငိမ္းစားေပး၊ ေနာင္စစ္မ်ိဳးဆက္က အဆင္သင့္ပါ။ အခု လႊတ္ေတာ္တက္ေနတဲ့ စစ္ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားဟာ ေနာင္တစ္ေခတ္ရဲ ့ စစ္သည္မ်ားပါပဲ။ အေျခခံဥပေဒကို မဖ်က္ဘဲ အာဏာသိမ္းနုိင္ပါတယ္။ (အမွန္ေတာ့ အခုကာလဟာ စစ္တပ္က အစစျပင္ဆင္ျပီးမွ ပံုစံတစ္မ်ိဳးနဲ ့အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတစ္မ်ိဳးပါပဲ။)

ေနာက္ တစ္ခုရွိပါေသးတယ္။ စစ္တပ္နဲ ့အတူ အာဏာေရာ ၾသဇာပါရွိတဲ ့ အဖဲြ ့အစည္းဆိုလို သံဃာ့ အဖဲြ ့အစည္းပဲရိွပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ခံလူေတြက သမိုင္းကို ေမ့ေပမယ့္ စစ္တပ္က မေမ့ပါဘူး။ ၂၀၀၇ မွာ သူတို႕ကို သံဃာေတြက အားစမ္းတာကို မေက်ပါဘူး။ ဦး၀ီရသူေၾကာင့္ သံဃာ့အဖဲြ ့အစည္း အခု နာမည္ပ်က္ေနပါျပီ။ဒါကိုေတာ့ စစ္တပိုင္းအစိုးရရဲ ့ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ လက္စားေခ်မႈလို႔ ေျပာလို႕ရပါတယ္။

စစ္တပိုင္း အစိုးရရဲ႕ အျမတ္တိုင္းဟာ ျပည္သူျပည္သား လူမ်ားစုေရာ လူနည္းစုေတြအတြက္ပါ ဘယ္အခ်ိန္မဆို အရွဳံးခ်ည္းပါပဲ။ ဘာေတြရွံဳးသလဲ။ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး ခြဲျခားနွိပ္ကြပ္လိုစိတ္ကို လက္ခံအားေပးလုိက္တာနဲ႕ ပထမဆံုး အရွံဳးကေတာ့ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ျမင့္ျမတ္မႈနဲ႕ လဲေပးလုိက္ရတဲ့ မုန္းတီးေရးတရားေတြကို ရင္ထဲ အသည္းထဲ သိုေလွာင္မိတဲ့ အရွံဳးပါပဲ။ လူမ်ားစုေတြအတြက္ကေတာ့ ဒီမုန္းတီးေရးဥာဥ္ေၾကာင့္ ဘယ္လူနည္းစုကိုမဆို မုန္းဖို ့ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနျခင္းဟာလည္း ကိုယ့္အနာဂတ္ကိုပါ ေရာင္းထားတဲ့ အရွံဳးပါပဲ။ ေနာက္ဆံုး အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြရဲ ့စီးပြားေရး၊ နုိင္ငံေရး မတရားမႈေတြကို မျမင္နုိင္ေတာ့ဘဲ လူအခ်င္းခ်င္း သတ္တဲ့ဆီထိ ေရာက္ပါ့မယ္။ အခုလည္း အစျပဳေနပါျပီ။

ထြက္လမ္းကေတာ့ ဆန္႔က်င္ပါ။ မတရားမႈကို ဆန္႔က်င္ပါ။ လူအခ်င္းခ်င္း အားသာလို႕ ဗုိလ္က်မႈကို ဆန္႔က်င္ပါ။ မုန္းတီးေရးတရားေဟာသူေတြဟာ ဘာအ၀တ္ပဲ ၀တ္ထား၀တ္ထား သူတို႕ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္ျပလုိက္ပါ။ မတရားတဲ ့ ၂၀၀၈ ဥပေဒၾကီးကိုဆန္႔က်င္ပါ။ ျပယုဂ္ကိုလည္း ဆန္႔က်င္ပါ။ မတရားမႈကုိ ၾကိဳးကိုင္ထားသူေတြ၊ ေနာက္က လက္ေတြ စနစ္ေတြ ျပိဳက်တဲ ့အထိကို ရွံဳ႕ခ်ျပီး ဆန္႔က်င္ျပလုိက္ပါ။

ရွင္ေကသဝ
http://www.myatshu.com/

က်မဟာ ေဖေဖ အဆုတ္ကင္ဆာ စျဖစ္ပါျပီဆိုတုန္းကလဲ စင္ကာပူက ေဆးစစ္ခ်က္ result ရျပီးျပီးခ်င္း ေမာင္ေလးနဲ႕အမက လွမ္းျပီး ဖုန္းဆက္ေျပာျ့ပီးျပီးခ်င္းပဲ facebook ေပၚမွာ ကိုယ့္ရဲ႕ ခံစားခ်က္နဲ႕ ေဖေဖ့ရဲ႕ လက္ရွိအေျခအေနကို ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။

ဒီလို ေရးခဲ့တာဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္လ ေလာက္ကပါ။ အဲဒီတုန္းက ေဖေဖ့ကို တကိုယ္လုံး PET Scan ရိုက္ပါတယ္။
အဲဒီမွာ ေပၚလာတဲ့အေျဖက အဆုတ္ရဲ႕ ဘယ္ျခမ္းမွာ အက်ိတ္လုံးျဖစ္ေနတာအျပင္ ဦးေခါင္းခြံမွာပါ ဘေလာ့တစ္ခုေတြ႕တယ္ဆိုတဲ့အေျဖပါ။
တကယ္တမ္း ကီမို ပထမဆုံးအၾကိမ္ ေပးျပီးတဲ့အခါ အဲဒီ ပ်ံ႕ေနတယ္ဆိုတဲ့ ဦးခြံထဲက ဘေလာ့ေလးက ေသးလဲ မေသး၊ ၾကီးလဲ ၾကီးမလာတဲ့အတြက္ အရင္က ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဒဏ္လို႔ပဲ သတ္မွတ္လိုက္ၾကျပီး stage ကို ေလွ်ာ့ခ် ခဲ့ပါတယ္။
က်မတို႕လဲ ေရာဂါအေျခအေန မဆိုး၀ါးေသးဘူးဆိုျပီး ၀မ္းသာခဲ့ၾကတာေပါ့။

ျပီးခဲ့တဲ့အပတ္ ၂၉.၇.၁၃ ရက္ေန႕ကေတာ့ ကီမို အၾကိမ္ ၁၃ ၾကိမ္ေျမာက္ ေပးျပီး၊ RT အၾကိမ္ ၃၀ ေပးျပီးတဲ့အခ်ိန္ အေတာ္ေလးကို ျဖဴေဖ်ာ့ေနတဲ့ ေဖေဖဟာ သိသိသာသာကို ႏႈတ္နဲေနပါတယ္။
ဒါကို က်မတို႕က သူ႕ရဲ႕ေဆာင္းပါးေတြ ျပန္လည္ထုတ္ေ၀ဖို႕အတြက္ စာမူေတြ ေရြးေနရင္း ေခါင္းရႈပ္လို႕ ပင္ပန္းလို႔ စိတ္မၾကည္ျဖစ္ေနတယ္ပဲ ထင္ခဲ့တာပါ။

ဒါေပမယ့္ ၃၀.၇.၁၃ မွာ တနဂၤေႏြပိတ္ရက္လဲ ျဖစ္ေတာ့ အိမ္မွာ တခ်ိန္လုံးနီးပါး ရွိေနတဲ့အခါမွပဲ ေဖေဖ့ၾကည့္ရတာ အားမရခ်င္စရာ ထိုင္ရာက ထလိုက္ရင္ ယိုင္သြားတာ ညာေျခေလး ဆြဲေနတာ၊ မနက္စာစားတဲ့အခါ ခက္ရင္းနဲ႕ ဇြန္းကို ျမဲေအာင္ အေတာ္ၾကိဳးစားကိုင္ေနရတာကို သိသိသာသာ ျမင္ရေတာ့ စိတ္ထဲ တမ်ဳိးျဖစ္မိပါတယ္။

ဒါကလည္း ကီမိုေတြ သြင္းတာ အၾကိမ္ေရမ်ားေတာ့ က်မတို႕ အျမဲတမ္း ဆည္းပူးေနက် online knowledge နဲ႕႔ chemo brain ပဲ ျဖစ္မွာပါဆိုျပီး ေတြးမိၾကပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ညေနေလာက္မွာ ေဖေဖက စကားေျပာတာ ၀ါက်ကို ဆုံးေအာင္ မေျပာႏိုင္ပဲ က်မကို ေခၚျပီး တခုခု ေျပာဖို႕ စဥ္းစားေနသလို စုိက္ၾကည့္ေနတဲ့ပုံစံကို ဘ၀င္မက်ျဖစ္ျပီး ေခါင္းထဲကို အေတြးတစ္ခုေရာက္လာပါတယ္။
ဒါလည္း ကီမိုရဲ႕ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးပဲျဖစ္မွာပါလို႕ ထင္ထားလိုက္ပါတယ္။

ေနာက္ေန႕မနက္ Monday က်ေတာ့ ေဖေဖက ေဆးခန္းကို ရက္ခ်ိန္း ၂ရက္က်န္ေန ေသးေပမယ့္ ျပန္ျပခ်င္ေၾကာင္း ေျပာတာနဲ႔ ေဖေဖ့ကို ၾကပ္မတ္ျပီး ကုသေပးေနတဲ့ ကင္ဆာအထူးကုဆရာ၀န္ၾကီး ေဒါက္တာဦးစိုးေအာင္ကို ၀ိတိုရိယေဆးရုံမွာ ခ်က္ခ်င္းပဲ သြားျပျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာၾကီးက ေဖေဖ့ကို စစ္ေဆးျပီး CT Head ရိုက္ခုိင္းေတာ့တာပါပဲ။
ခ်က္ခ်င္း Result ထုတ္ျပီး ၾကည့္ေပးတဲ့အခါ ဦးေႏွာက္အတြင္း ေရာဂါ ပ်ံ႕ႏွံ႕မႈ ႏွစ္ေနရာ ရွိေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ဦးေႏွာက္ရဲ႕ ညာဘက္ေအာက္ပိုင္းတစ္ေနရာမွာနဲ႔ ေရွ႕ပိုင္း ဘယ္ျခမ္းတစ္ေနရာမွာပါ။
ျမန္ႏုိင္သမွ် အျမန္ဆုံး RT ေပးဖို႔ စီစဥ္ၾကပါတယ္။

ပင္လုံေဆးရုံၾကီးမွာပဲ RT စက္ၾကီးက ရွိတာမို႔ ေသြးအားနည္းေနတဲ့ ေဖေဖ့ကို ေသြး၂အိတ္ ၀ိတိုရိယမွာ သြင္း၊ ခ်က္ခ်င္း ေသြးအေျဖထုတ္ RBC 8.3 ျဖစ္လာတဲ့အခါ ပင္လုံေဆးရုံၾကီးကို လႊဲျပီး RT ရိုက္ေစပါတယ္။
ဆရာၾကီး ဦးစိုးေအာင္ရဲ႕လက္ေထာက္ ေဒါက္တာ ဦးမင္းဒင္က ေသခ်ာ ဂရုတစုိက္ RT လုပ္ေပးပါတယ္။
RT ကို ဒီေန႕ ၃.၇.၁၃ ကစျပီး ၁၀ ရက္တိတိ ေပးပါမယ္။

RT ေပးတဲ့အခ်ိန္ ပင္လုံေဆးရုံၾကီးကို သြား၊ ျပီးတာနဲ႕ ၀ိတိုရိယေဆးရုံၾကီးကို ျပန္လာျပီး ေသြး ၂အိတ္ ထပ္သြင္းပါတယ္။
က်မ အခု အိမ္ျပန္လာတဲ့အခ်ိန္ထိ ေဖေဖ ေသြး ၄အိတ္ သြင္းျပီးပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ ေဖေဖ့ရဲ႕ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြဟာ ျဖဴဆုတ္ေနပါေသးတယ္။
ညာဘက္လက္ကေလးထဲမွာ စကၠဴစေလး ညွပ္ခိုင္းျပီး က်မက တဖက္ကဆြဲ၊ ေဖေဖက တဖက္ကဆြဲေစတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေလးကို သူနာျပဳေတြက ေစခိုင္းတဲ့အတိုင္း လုပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။

ေဖေဖ က်မကို ေတြ႕ရင္ သူ လုပ္ခ်င္တာေတြ အျမဲမွာတတ္ေတာ့ အသင့္ပါသြားတဲ့ note book နဲ႕ ေျပာသမွ် လုိက္ေရးရပါတယ္။

ေဖေဖက တလုံးခ်င္း တခုခ်င္းမွာပါတယ္။
ေဖေဖမွာတာေတြက အခု သူေတြ႕ၾကဳံေနရတဲ့ ေရာဂါ အေျခအေနကို သူ႕ရဲ႕ စာဖတ္ပရိသတ္နဲ႕ FB friends မ်ားကို အသိေပးေစခ်င္တာပါ။
ဒီဆႏၵေၾကာင့္ အခု က်မ ဒီစာကို ေရးေနရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေဖေဖ့ကို ဆရာ၀န္ေတြက ေလာေလာဆယ္မွာ စာမဖတ္ရ၊ TV မၾကည့္ရ၊ ကြန္ပ်ဴတာ မသုံးရ၊ မေတြးရ၊ စာမေရးရ၊ ဦးေႏွာက္ကို အသုံးျပဳ အားျပဳတာ ဘာမွ မလုပ္ပဲ ဦးေႏွာက္ကို အနားေပးရမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
စာေရးဆရာျဖစ္တဲ့ ေဖေဖ၊ သူ႕အလုပ္ေတြကို ဘာျပီးရင္ ဘာလုပ္မယ္လို႕ အျမဲေတြးေနတတ္တဲ့ ေဖေဖ့အတြက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး လိုက္နာဖို႕ ခက္ခဲပါ လိမ့္မယ္။

သူ႕ကို ဆရာ၀န္ေတြ အဲဒီလို မွာထားလို႕ အပတ္စဥ္ ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္မွာ ေရးေနတဲ့ ေျပာခ်င္လြန္းလို႕ က႑ကို လတ္တေလာမွာ မေရးႏိုင္ေသးပဲ ခန အနားေပးရမွာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း သူ႕စာဖတ္ပရိသတ္ကို အသိေပးခိုင္းပါတယ္။

ေဖေဖ့ရဲ႕စာဖတ္ပရိသတ္ၾကီးေရ...
ေဖေဖ့စာေတြ အျမန္ဆုံး ျပန္ဖတ္ရဖို႕အတြက္ ေဖေဖ့က်န္းမာေရး အျမန္ျပန္လည္ထူေထာင္လာေစဖို႕ ဆုမြန္ေကာင္းမ်ားေတာင္းေပးမယ္ဆိုရင္ က်မတို႕ တမိသားစုလုံးက အင္မတန္ကို ေက်းဇူးတင္ ၀မ္းေျမာက္ေနမွာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါတယ္ရွင္။

လြတ္လပ္စိုး

ဆရာေမာင္ဝံသရဲ႕ သမီးျဖစ္သူ Facebook ကေန ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။

ဧရာဝတီ ျမစ္ဆံုေရအားလွ်ပ္စစ္စီမံကိန္းအတြက္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြင္း ရြာငါးရြာမွ ေဒသခံျပည္သူ မ်ားေျပာင္းေရႊ႕ ခဲ့ရၿပီးေနာက္ ၎တို႔သည္ ေနရာသစ္တြင္ ရွိရင္းစြဲ စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ရန္ ေျမေနရာ အဆင္မေျပျဖစ္ေန သျဖင့္ စားဝတ္ေနေရး ၾကပ္တည္းေနေၾကာင္း သိရသည္။ စီမံကိန္းဧရိယာအတြင္း က်ေရာက္သည့္ တန္ဖဲ၊ ျမစ္ဆံု၊ ခပၸါး၊ ေဒါင္ပန္ႏွင့္ က်ိန္ခရန္ ေက်းရြာမ်ားမွ ေဒသခံျပည္သူမ်ားကို ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြင္းမလိယန္ႏွင့္ ေအာင္ေျမသာစံျပ ေက်းရြာသစ္မ်ား ေဆာက္လုပ္ေပး၍ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ ေစခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ အသစ္ေျပာင္းေရႊ႕ ေပးခဲ့ရေသာ ေနရာသစ္မ်ားမွာ စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္၍ရသည့္ ေျမဆီလႊာမဟုတ္သည့္အျပင္ တိရိစၦာန္မ်ားအတြက္ စားက်က္ေျမေနရာမွာလည္း ရွားပါးလ်က္ရွိသည္။

ေဒသခံမ်ားအေနျဖင့္ အသစ္ရရွိေသာ အေဆာက္အအံုမ်ား၊ လမ္းမ်ားထက္ ေန႔စဥ္ဘဝ အာမခံခ်က္ေပးႏိုင္ေသာ ယခင္အတိုင္း စိုက္ပ်ိဳးျဖစ္ထြန္းသည့္ ေျမေနရာရရွိမႈ၊ ျခံဝန္းက်ယ္ရရွိမႈ၊ တိရိစၦာန္မ်ားအတြက္ စားက်က္ေျမရရွိမႈတို႔က ေန႔စဥ္ ရွင္သန္စားေသာက္ရန္ အတြက္ ပိုမိုလိုအပ္ေၾကာင္း ၎တို႔၏ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။

“နဂိုေနရာထက္ ေကာင္းတယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူက ျပန္ခ်င္တယ္ ေျပာမွာလဲ။ အခုက လံုးဝစိုက္လို႔မရတဲ့ ေက်ာက္တံုး ေျမျဖစ္ေနတယ္။ အိမ္သာက်င္းတူးဖို႔ မလြယ္ဘူး။ ေနာက္တိရိစာၦန္ေတြက သူတို႔ဒီမွာ စားက်က္ေျမမရွိေတာ့ နဂိုေနရာကို ျပန္ေျပးတယ္။ ဒီတိရိစာၦန္ေတြကို ျပန္ဖမ္းဖို႔သြားရင္ စီမံကိန္းေျမမို႔လို႔ သြားလို႔မရဘူးဆိုၿပီး ေထာက္ခံစာျပမွ သြားလို႔ရတယ္။” ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚဒဲြဘူမွ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ဆက္လက္၍ ေဒၚဒြဲဘူကလက္ရွိအစိုးရ၏ သက္တမ္းအတြင္း ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းမွာ ရပ္ဆိုင္းလိုက္ၿပီျဖစ္သျဖင့္ အဆိုပါ ေက်းရြာမ်ားအတြက္ အနာဂတ္စီမံကိန္းမ်ား မည္သို႔စီစဥ္ထားပါသလဲဆိုသည့္ ေမးခြန္းကို ၎က ဇူလိုင္လ ၃ ရက္ေန႔၌ က်င္းပခဲ့ေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္ ေမးျမန္းခဲ့ရာ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးျမင့္ေဇာ္က စီမံကိန္းအတြက္ ဖယ္ရွားေပးခဲ့ရေသာ ေဒသခံျပည္သူမ်ားကို ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရႏွင့္ ညႇိႏႈိင္း၍ အေကာင္းဆံုး အစီအစဥ္ မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ ေျဖၾကားသြားခဲ့သည္။

ထို႔အျပင္ ေျပာင္းေရႊ႕ဖယ္ရွားေပးခဲ့ရသည့္ ေက်းရြာမ်ားမွ အိမ္ေထာင္စု ၄၀၀ ေက်ာ္ႏွင့္ လူဦးေရ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ရွိၿပီး ၎တို႔အတြက္ လူေနအိမ္မ်ား၊ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရး အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္းႏွင့္ သစ္သီးျခံမ်ား၊ စီးပြားျဖစ္ သစ္ပင္ မ်ားအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးေငြေပးျခင္းစသည့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ကိစၥမ်ားအတြက္ က်ပ္သိန္း ၁၆၀၀၀ ေက်ာ္ သံုးစြဲခဲ့သည္ဟု ဝန္ႀကီးမွ ဆက္လက္ရွင္းျပသြားခဲ့သည္။ ထို႔အတူ ယင္းသို႔ ေဆာင္ရြက္ေပးမႈသည္ စာခ်ဳပ္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားအရ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေျပာင္းေရႊ႕ေပးရသည့္ ေဒသခံမ်ားအတြက္ မူလလူေနမႈ အဆင့္အတန္းထက္ မနိမ့္က်ေစဘဲ ပိုမိုျမင့္မားသည့္ လူေနမႈဘဝမ်ား တည္ေဆာက္ေပးရန္ဟူ၍ ပါရွိသည့္အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္ဟုလည္း ဒုဝန္ႀကီးမွ ထပ္ေလာင္းရွင္းျပသြြားခဲ့သည္။

Yangon chronicle



သုခေဆးခန္း၏ ပီတိ႐ိုက္ခတ္သံ

နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)၏ သုခကုသုိလ္ျဖစ္ေဆးခန္းမွ ကုသုိလ္ျဖစ္ဆရာဝန္မ်ား၊ ဝန္ထမ္း မ်ား၊ အလုပ္အမႈေဆာင္မ်ား၊ အေရးေပၚေ႐ွးဦးသူနာျပဳအဖြဲ႔၊ လုပ္အားေပး အသင္းသား/သူမ်ားတို႔သည္ နယ္လွည့္ေဆးကုသမႈ အစီအစဥ္အျဖစ္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္၊ မတ္လႏွင့္ ဧၿပီလတို႔တြင္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး၊ က်ံဳေပ်ာ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေသာင္ႀကီးေက်း႐ြာသို႔၄င္း၊ ေမလတြင္ အမွတ္(၁ဝ)နယ္ေျမ၊ ပုသိမ္ၿမိဳ႕႐ွိ ေဒသခံ “သစၥာ ေရာင္ျခည္” နာေရးကူညီမႈႏွင့္ က်န္းမာေရးေစာင့္ေ႐ွာက္မႈအသင္းတို႔၏ ဖိတ္ၾကားခ်က္ေၾကာင့္၄င္း၊ ယခု ဇြန္လ က်ံဳေပ်ာ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေသာင္ႀကီးေက်း႐ြာသို႔ ေဒသခံ “သက္ႀကီး႐ြယ္အိုကုသုိလ္ျပဳ က်န္းမာေရးေစာင့္ ေ႐ွာက္မႈအသင္း”၏ တတိယအႀကိမ္ ဖိတ္ၾကားခ်က္ေၾကာင့္ ၃ဝ.၆.၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ သြားေရာက္ခဲ့ၾက ေတာ့သည္။

သုခကုသိုလ္ျဖစ္ေဆးခန္း(ရန္ကုန္)သည္ လစဥ္လတိုင္း လကုန္ေနာက္ဆံုးရက္ တစ္ရက္သည္ ပိတ္ရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္၍ ေဆးခန္းအား ပိုးသတ္သန္႔စင္ျခင္း၊ သန္႔႐ွင္းေရးမ်ား ျပဳလုပ္ေဆာင္႐ြက္လွ်က္ ႐ွိသည္။ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္၊ မတ္လမွစတင္ၿပီး လစဥ္လတိုင္း၏ လကုန္ေနာက္ဆံုးရက္ တစ္ရက္အား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ႏွင့္ အလွမ္းမေဝးလွသည့္ ၿမိဳ႕နယ္၊ ေက်း႐ြာမ်ားသို႔ (ေန႔ခ်င္းျပန္) ခရီးစဥ္အျဖစ္ “နယ္လွည့္ေဆးဝါးကုသမႈ အစီအစဥ္” တစ္ရပ္အား သုခကုသုိလ္ျဖစ္ေဆးခန္းမွ ကုသုိလ္ျဖစ္ ဆရာဝန္မ်ားတို႔၏ စာနာခံစားခ်က္ ကိုယ္စီျဖင့္ တူညီေသာဆံုးျဖတ္ခ်က္၊ ဦးတည္ခ်က္မ်ားတို႔ျဖင့္ “ျပင္းျပေသာ ဆႏၵအဟုန္သည္ အရာရာကို မၿပီးေျမာက္သည္ မ႐ွိ” မုခ် အမွန္ဧကန္ ေအာင္ျမင္ၿပီးေျမာက္ရမည္။ ေကာက္႐ိုးမီး မျဖစ္ေစဘဲ စနစ္တက် ေရ႐ွည္တည္တံ့ သက္ဝင္ရန္လိုအပ္သည္။ ထိုဆႏၵကိုယ္စီျဖင့္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)႐ွိ သုခ ကုသုိလ္ျဖစ္ေဆးခန္းမွ လုပ္အားေပးဆရာဝန္မ်ား၊ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ အသင္းသား/သူမ်ားတို႔ အသီးသီး ႏိႈးၾကား တတ္ၾကြစြာျဖင့္ ခရီးႏွင္လာခဲ့ၾကသည္။ ရန္ကုန္မွ ေညာင္တုန္း လမ္းမႀကီးအတိုင္း ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး၊ က်ံဳေပ်ာ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေသာင္ႀကီးေက်း႐ြာ အဝင္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေဘးဝဲယာ႐ွိ တဲအိမ္ေလးမ်ားမွ ဦးေခါင္း အခ်ိဳ႕ ျပဴထြက္ႀကိဳဆိုၾကသည္။ နံနက္ (၉းဝဝ) နာရီအခ်ိန္တြင္ ဆိုက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ေဆးဝါးပစၥည္း အထုပ္ ႀကီးငယ္မ်ားကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေပၚမွ ေဆးကုသမည့္ ဓမၼ႐ံုေပၚသို႔ သယ္ယူေပးၾကသည့္ လူမႈေရးသမား မ်ား၏ ရင္းႏွီးေပးဆပ္ၾကသည့္ လုပ္အားသည္လည္း မွတ္တမ္းတင္စရာ။ ေဆးဝါးလာေရာက္ ကုသၾကသူ မ်ားတစ္ခ်ိဳ႕၊ ကိုယ္ကာယ အားေကာင္းသူတစ္ခ်ိဳ႕ ဝုိင္းဝန္း၍ သယ္ယူလုပ္အားေပးၾကသည္။ သူတို႔လည္း သူတို႔ေပးႏိုင္တာ ျပန္လည္ကူညီေပးၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေပၚမွ သုခကုသိုလ္ျဖစ္ေဆးခန္းမွ ဆရာဝန္မ်ားႏွင့္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္) အဖြဲ႔သူ/သားမ်ားသည္ ေအာက္သို႔ဆင္း၍ ေဒသခံ လူမႈေရးသမားမ်ားတို႔မွ ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳဆိုခဲ့ၾကၿပီး မဟာပုညဘုရားႀကီးေက်ာင္းမွ ဝိသာခါဓမၼာ႐ံုႀကီးတြင္ ေဆးဝါးကုသရန္ ေရာက္႐ွိေနၾကသူမ်ား ထဲတြင္ အသက္အ႐ြယ္ အိုမင္းရင့္ေရာ္ေသာ အဘိုးအဘြားမ်ား၏ အ႐ိုးၿပိဳင္းၿပိဳင္း၊ အေရလိပ္ေနေသာ လက္မ်ားပင္ ကတုန္ယင္႐ွိၾကၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေငးေမာၾကည့္ ေနေသာ သူတို႔၏ မ်က္လံုးမ်ားထဲတြင္ ယံုၾကည္အားကိုးမႈ၊ ဝမ္းနည္းဝမ္းသာမႈမ်ား ေရာင္စံုအရိပ္ထင္ ေနသည္။ တုန္ယင္လိႈက္လွဲေသာ ဝမ္းေျမာက္ႀကိဳဆိုမႈ အဟုန္ေၾကာင့္ သူတို႔၏ မ်က္ဝန္းမ်ားထဲမွ ဝမ္းနည္းဝမ္းသာ မ်က္ရည္မ်ားသည္ အျပင္မွ မိုးစက္မ်ားႏွင့္အၿပိဳင္ စီးက်ေနသည္။ ေဒသခံလူမႈေရး အသင္းျဖစ္သည့္ “သက္ႀကီး႐ြယ္အိုကုသိုလ္ျပဳ က်န္းမာေရးေစာင့္ေ႐ွာက္မႈအသင္း”မွ လူမႈေရးသမားမ်ား တို႔သည္ ယင္းေန႔၊ ယင္းရက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕႐ွိ ဦးေက်ာ္သူ၏ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)မွ သုခ ကုသိုလ္ျဖစ္ေဆးခန္းမွ ဆရာဝန္ႀကီးမ်ား အခမဲ့ လာေရာက္၍ ေဆးဝါးကုသမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တစ္႐ြာဝင္ တစ္႐ြာထြက္၍ ႏိႈးေဆာ္ထားမႈသည္ မည္သည့္အက်ိဳးမွ် ေမွ်ာ္ကိုးသည္မဟုတ္ေသာ ႐ြာသူ/သားမ်ား သည္လည္း ပါဝင္ေပါင္းစည္းလာၾကသည္။ ႐ုပ္ဝတၳဳပစၥည္း ပမာဏထက္ မည္သည့္ အေသြးအေရာင္ စြန္းထင္းမႈမ်ားမ႐ွိေသာ အမ်ား၏ႀကီးမား မြန္ျမတ္သည့္ ပါဝင္ေပါင္းစည္းမႈ စိတ္ရင္းေစတနာမ်ား ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အမ်ားႀကီးေပးဆပ္ရဦးမည္။ သုခကုသိုလ္ျဖစ္ေဆးခန္း၏ နယ္လွည့္ေဆးဝါးကုသ ေပးဆပ္မႈအား ဆရာဝန္မ်ားအျဖစ္ ေဒါက္တာ ေ႐ႊထြဏ္း၊ ေဒါက္တာ လွမ်ိဳးႏိုင္၊ ေဒါက္တာ ျမင့္ေသာင္း၊ ေဒါက္တာ ျမင့္ေဇာ္ဦး၊ ေဒါက္တာ အိအိေထြးျမင့္၊ ေဒါက္တာ ဇာဇာေ႐ႊ၊ ေဒါက္တာ ခင္သီတာဝင္းတို႔အျပင္ သြားဆရာဝန္မ်ားအျဖစ္ ေဒါက္တာ ရဲထြန္းေက်ာ္၊ ေဒါက္တာ ဉာဏ္မင္း၊ ေဒါက္တာ လင္းထိုက္ တို႔ႏွင့္ အတူ အလုပ္အမႈေဆာင္မ်ား၊ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ လုပ္အားေပးမ်ားလည္း လိုက္ပါခဲ့ၾကၿပီး လူနာမ်ားတို႔၏ ေရာဂါ ေဝဒနာမ်ားအား ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ကုသေပးေနရေသာ ဆရာဝန္ႀကီးမ်ားတို႔၏ လက္မ်ား၊ ေဆးထိုးေပး ေနၾကသည့္ သူနာျပဳဆရာမတို႔၏ လက္မ်ား၊ လူနာတင္ယာဥ္ျဖင့္ ေနအိမ္မွ ေဆးခန္း (သို႔) ေဆးခန္းမွ ေနအိမ္ (သို႔) ေဆးခန္းမွ ျပည္သူ႔ေဆး႐ံုႀကီးသို႔ လူနာအား သယ္ေဆာင္ေနသူတို႔၏ လက္မ်ား၊ ေဆးဝါး (ေသာက္ေဆး) မ်ားအား ထည့္ေပးေနၾကေသာ ဆရာမ၊ လုပ္အားေပးမ်ားတို႔၏ လက္မ်ားႏွင့္ လူနာမ်ား၏ အမည္နာမအား ေခၚဆို၍ ေဆးေသာက္သံုးရန္ အၫႊန္းမ်ားအား ႐ွင္းလင္းေျပာၾကားခ်ိန္တို႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔၏ လက္မ်ား တုန္ယင္ေနသည္အထိ ရင္ထဲမွာ ဝမ္းသာပီတိ ႐ိုက္ခတ္ျပည့္လွ်ံ လာခဲ့သည္။ ယခုလို သုခကုသုိလ္ျဖစ္ေဆးခန္း၏ ေဆးဝါးကုသမႈ၊ ေပးဆပ္မႈျမင္ကြင္းမ်ားကိုလည္း အလွဴ႐ွင္မ်ားတို႔အား ျမင္ ေတြ႔ေစခ်င္သည္။ “အာေရာဂ်ံ ပရမံလာဘံ” က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္တစ္ပါး ဟူေသာ စကားအရ က်န္းမာျခင္းသည္ လူသားမ်ားအတြက္ အဓိကျဖစ္သည္။ မိမိတို႔အတြက္ မေျပာပေလာက္သည့္ အလွဴ ပစၥည္းမ်ားသည္ လိုအပ္ေနသူမ်ားကို အတိုင္းမသိ ျဖည့္ဆည္းေပးလွ်က္႐ွိေခ်ၿပီ။

သုခကုသုိလ္ျဖစ္ေဆးခန္းမွ ေစတနာ႐ွင္ ဆရာဝန္မ်ားတို႔၏ ကုသမႈမ်ားအျပင္ ဆရာဝန္မ်ားဖက္မွ လူနာမ်ားအား ဂ႐ုစိုက္တယ္ဆိုသည့္ ေႏြးေထြးမႈ အားေပးစကားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ႐ိုးသားၾကသည့္ က်ံဳ ေပ်ာ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေသာင္ႀကီးေက်း႐ြာေန ေဒသခံ လူမႈေရးသမားမ်ားႏွင့္ ျပည္သူမ်ားတို႔သည္ ျငင္းဆန္မႈမ႐ွိ သည့္ အမူအယာ ေက်နပ္ၾကည္ႏူးသည့္ မ်က္ဝန္းမ်ား၊ ယံုၾကည္အားကိုးသည့္ မ်က္ႏွာေလးမ်ားျဖင့္ ျပန္လည္တု႔ံျပန္ၾကပါသည္။ လူနာမ်ားသည္ က်န္းမာေရးထိခုိက္၍ လာၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ခႏၶာမွ ေသြးသား ေဖါက္ျပန္မႈမ်ား ေသြးသားပ်က္စီးမႈေၾကာင့္ လာေရာက္၍ ျပသျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေဆးဝါး တို႔ေၾကာင့္ ေနမေကာင္းျဖစ္ျခင္းမွ ေက်ာ္လႊားလြတ္ေျမာက္လာသည့္ ေသဆံုးျခင္းတရားမတိုင္ခင္ က်န္းမာ ေနေကာင္းလာသူမ်ားအတြက္ သူတို႔ေတြ ႐ွင္သန္ေနထိုင္ႏိုင္ၾကၿပီး လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ စားဝတ္ေနေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို စြမ္းစြမ္းတမန္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ၾကပါေစ ဟု သုခကုသုိလ္ျဖစ္ေဆး ခန္းမွ ဆရာဝန္မ်ား၊ အလုပ္အမႈေဆာင္မ်ား၊ အသင္းသူ/သားမ်ားတုိ႔ႏွင့္ ေဒသခံ လူမႈေရးသမားမ်ားတို႔ သည္ အစြမ္းကုန္ေပးဆပ္ကုသေပးရင္းျဖင့္ ေမတၱာပို႔သ ခဲ့ပါေတာ့သည္။

အခ်ိန္တန္ေတာ့လည္း အျပန္ခရီးအတြက္ ျပင္ဆင္ရေတာ့သည္။ တစ္ဦးကို တစ္ဦး ၾကင္နာသည့္ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ၾကည့္လို႔။ တစ္ခ်ိန္တြင္ ျပန္ဆံုေတြ႔ခြင့္ ရႏိုင္ဖို႔မလြယ္ကူေပမယ့္ အဲဒီမ်က္လံုးေတြကိုေတာ့ ဆရာဝန္မ်ား၊ အသင္းသား/သူမ်ား ေမ့ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ က်ံဳေပ်ာ္ၿမိဳ႕မွ အျပန္လမ္းတေလွ်ာက္ ဆိပ္ၿငိမ္ သည့္ လမ္းမႀကီးမွ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္) အဖြဲ႔သားမ်ား၊ သုခကုသုိလ္ျဖစ္ေဆးခန္းမွ ဆရာဝန္ မ်ားတို႔သည္ အေတြးမ်ားကိုယ္စီျဖင့္ ဘာကိုေတြးေနမွန္းမသိ တိတ္ဆိတ္လို႔။ ည (၁ဝးဝဝ) နာရီေက်ာ္တြင္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္) ႐ံုးခ်ဳပ္႐ွိရာသို႔ ေရာက္ခဲ့ၾကေတာ့သည္။ သုခကုသုိလ္ျဖစ္ေဆးခန္း၏ နယ္လွည့္ေဆးကုသမႈ အစီအစဥ္ တစ္ေန႔တာ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခုလံုး ပမာဏအဆင့္အေနျဖင့္ အတိုင္း အတာတစ္ခုအထိ ေအာင္ျမင္မႈရခဲ့သည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ သုခေဝဒနာ၊ ဒုကၡေဝဒနာ၊ ဥပကၡာေဝဒနာ ရင္ထဲတြင္ မိမိတို႔ ေပးဆပ္ခဲ့သမွ်အတြက္ ခ်မ္းသာပီတိ ႐ိုက္ခတ္ခဲ့ၾကသည္။

ယခုအခ်ိန္တြင္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္) သုခကုသုိလ္ျဖစ္ေဆးခန္းအေနျဖင့္ အလွမ္းမီ သေလာက္အတြက္သာ နယ္လွည့္ေဆးကုသမႈ အစီအစဥ္အျဖစ္ လစဥ္လတိုင္း လကုန္ေနာက္ဆံုးရက္ ေဆးခန္းပိတ္ရက္အား ေန႔ခ်င္းျပန္ ေဆးကုသမႈအျဖစ္ ကုသုိလ္ျဖစ္ ဆရာဝန္မ်ားႏွင့္ လက္တြဲ၍ အသင္း သား/သူမ်ားတို႔မွ (အခမဲ့) လိုက္လံ၍ ေဝဒနာ႐ွင္ အမ်ားျပည္သူအေပါင္းတို႔၏ က်န္းမာေရးအား တတ္စြမ္း သေ႐ြ႕ ေစာင့္ေ႐ွာက္ေပးဆပ္လွ်က္႐ွိပါေၾကာင္း ေစတနာ႐ွင္ အလွဴ႐ွင္မ်ားတို႔အား ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ ဂုဏ္ျပဳလုိက္ပါေတာ့သည္။


Author Name

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.