08/20/13

(၁)

ပန္းပုထုျခင္း

လူကေလးဟာ
ရြံ ့တစ္ဆုပ္ လက္နဲ ့နယ္
အရုပ္လုပ္မယ္တဲ့။

ေတာင္တန္းၾကီးေတြေပၚ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေတာ့
အရုပ္ၾကီး ေလးရုပ္က ဘြားကနဲ
ဓါး လွံေတြ ကိုင္စြဲလို ့
ျမစ္ေရထဲ ငံု ့ၾကည့္ေတာ့
ဒီအရုပ္ၾကီးေလးရုပ္ပဲ မားမားၾကီး
သံလ်က္၊ ေလး၊ ျမွားေတြနဲ ့။

ဒီလိုနဲ ့ ကေလးဟာ၊ ေရွ ့ေနာက္၀ဲယာ
အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာ လွည့္ၾကည့္ေတာ့
အရုပ္ၾကီးေတြကပတ္ခ်ာလည္
အသံနက္ၾကီးေတြနဲ ့ေအာ္တယ္။
သူရဲေကာင္းဆိုတာ စစ္ဘုရင္ကြ
သူရဲေကာင္းဆိုတာ လက္နက္နဲ႕ကြ
သူရဲေကာင္းဆိုတာ စစ္တိုက္ ကို တိုက္ရတယ္ကြ၊၊

အဲဒီလို အရုပ္ၾကီးေတြ
ပတ္ခ်ာလွည့္ေအာ္ေတာ့
လူကေလးခမ်ာ မ်က္စိလည္တယ္။
အသံနက္ၾကီးေတြ ဆူညံေတာ့
လူကေလးနားေတြအူတယ္။

သူရဲေကာင္းဆိုတာ မသနားရဘူးကြ
သူရဲေကာင္းဆိုတာ မ်က္ရည္ မက်ရဘူးကြ
အသံနက္ၾကီးေတြက ပဲ့တင္ထပ္ေနတယ္။

သနားတတ္လို ့ သူရဲေကာင္း မျဖစ္စတမ္းဆိုရင္
လူကေလး ဘယ္ေတာ့မွ
သူရဲေကာင္း မျဖစ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။

အားငယ္ျပီး ေခါင္းငိုက္ခ်ေတာ့
ေျမျပင္ပဲ ေတြ ့ရတယ္
ေသြးကြက္ေတြနဲ ့ ျပတ္ရွလို႕။

အသက္ျပင္းျပင္း အားတင္းရႈျပီး
ေခါင္းေမာ့ၾကည့္ေတာ့ ေကာင္းကင္ျပာစင္
ေဒါင္းအလံတင္ေနတယ္။
အဲဒီမွာ
ခ်ိဳးငွက္ကေလးေတြ
၀င္လာတာကိုျမင္ပါသတဲ့။

ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ၏ ေမြးေန႔တြင္ ရြတ္ဆိုသည္။

ျမန္မာ့ေခတ္ဆန္းစာေပကုိ ဦးေဆာင္လႈပ္ရွားခဲ့သူ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗိသုကာ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ ဒီကေန႔ ေန႔လည္ ၁ နာရီေက်ာ္ေလာက္က ရွမ္းျပည္နယ္၊ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕ ေနအိမ္မွာ ကြယ္လြန္သြားၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ အသက္ ၉၅ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ဒဂုန္တာရာဟာ ျမန္မာျပည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ စာေပအႏုပညာနဲ႔ တုိက္ပြဲ၀င္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။

၁၉၃၀ ျပည့္အေရးေတာ္ပုံမွာ ကုိယ္တုိင္ ပါ၀င္ဆင္ႏြဲခဲ့သူတဦးျဖစ္သလုိ တုိင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရးရေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း စတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြနဲ႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး အတူ ေနထုိင္ခဲ့သူတဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အျပည့္အစုံကုိေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာေရာက္ေနတဲ့ ၀ုိင္းေတာ္သား ကုိေဇာ္၀င္းလႈိင္ က သတင္းေပးပို႔ခဲ့ပါတယ္။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လဟာ ျပည္သူခ်စ္တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ၊ စာေရးဆရာ၊ သတင္းစာ ဆရာႀကီးေတြ ကြယ္လြန္တဲ့လလုိ႔ ေျပာရေလာက္တဲ့အထိ တုိင္းသိ ျပည္သိ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးေတြ ကြယ္လြန္ၾကတဲ့ လျဖစ္ေနပါတယ္။

အခုေနာက္ဆုံး ကြယ္လြန္သူကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ လြတ္လပ္ေရးလႈပ္ရွားမႈမွာ တစိတ္တပုိင္းက ပါ၀င္ခဲ့သူျဖစ္တဲ့အျပင္ ျမန္မာ့စာေပေလာကမွာ ေ၀ါဟာရ ကအစ အေတြးအေခၚပုိင္း အပါအ၀င္ ႏုိင္ငံေရးစာေပေတြ အထိပါ ၾသဇာအရွိဆုံး ပုဂၢဳိလ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတဲ့ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာဟာ လြတ္လပ္ေရး ေခတ္ႀကိဳအခ်ိန္ကစလုိ႔ ဒီကေန႔ ဒီမုိကေရစီ လႈပ္ရွားမႈအထိ ျမန္မာႏုိင္ငံ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေတာက္ေလွ်ာက္ တုိက္ပြဲ၀င္ခဲ့သူ တဦးျဖစ္တဲ့အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗိသုကာတဦးလုိ႔ သတ္မွတ္လုိ႔ ရႏုိင္တဲ့အေၾကာင္း ဒဂုန္တာရာရဲ႕ မိတ္ေဆြလည္းျဖစ္၊ ၀ါရင့္ သတင္းစာဆရာႀကီးလည္းျဖစ္တဲ့ ဦး၀င္းတင္က ေျပာပါတယ္။

“ကိုတာရာဟာ ဆရာဒဂုန္တာရာဟာ က်ေနာ္သိတာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္သြားၿပီ။ ၆၀ ေလာက္ျဖစ္ေနၿပီ။ က်ေနာ္ သိသမွ်ထဲမွာ ေလးစားစရာ အေကာင္းဆံုး စာေရးဆရာ၊ ႏိုင္ငံေရးသမား၊ သို႔မဟုတ္ရင္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမား၊ သို႔မဟုတ္ရင္လည္း အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး သမားလို႔ က်ေနာ္ အဲ့ဒီလိုပဲ သတ္မွတ္ပါတယ္။ သူ႔ကို အလြန္ ေလးစားၾကည္ညိဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ သတ္မွတ္ပါတယ္။ ဒါ ပုဂၢိဳလ္ေရး ေျပာတာပါ။ ေနာက္တခု က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက သူ႔ရဲ႕လုပ္ငန္းကိုၾကည့္ရင္ လုပ္ငန္း သံုးခုေတြ႔တယ္ဗ်။ တစ္ခုက ဘာလဲဆုိရင္ အမ်ိဳးသား လြတ္လပ္ေရး တုိက္ပြဲကာလေပါ့ေလ။ အဲ့ဒါ စစ္ႀကိဳေခတ္ကတည္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔၊ သခင္စိုးတို႔၊ သခင္သန္းထြန္းတို႔၊ အဲ့ဒီေခတ္က ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ဦးေက်ာ္ရင္တို႔၊ ဦးဘေဆြတို႔ ဆိုတဲ့ အကုန္လံုး ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းေတြနဲ႔ စုေပါင္းၿပီးေတာ့ သူက အမ်ိဳးသားလြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲ ႐ုန္းကန္မႈေတြမွာ သူ ပါ၀င္ခဲ့တယ္။ လႈပ္ရွားခဲ့တယ္၊ ဦးေဆာင္ခဲ့တယ္။ သူ လုပ္ခဲ့တယ္။"

"ေနာက္တခါ ဒီ လြတ္လပ္ေရးေခတ္ေပါ့ေလ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ဦးႏုအစိုးရလက္ထက္၊ ေနာက္တခါ ဦးေန၀င္းရဲ႕ မဆလ အစိုးရေခတ္၊ စစ္အာဏာရွင္၊ တစ္ပါတီအာဏာရွင္စနစ္ရဲ႕ ေနာက္တခါ ဦးသန္းေရႊတို႔ေခတ္၊ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္၊ ဒီေခတ္ေတြမွာ အကုန္လံုးက ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးက ျပႆနာ အႀကီးႀကီးျဖစ္ေနတယ္။ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျပႆနာႀကီး အႀကီးႀကီးကို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းတဲ့ေနရာမွာလည္း သူက သူ႔ရဲ႕ တတ္ႏုိင္သမွ် ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းနဲ႔ စြမ္းေဆာင္ၿပီးေတာ့ ပါ၀င္ခဲ့တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္လို႔ သတ္မွတ္ခံရေလာက္ေအာင္ကို ႀကိဳးပမ္းခဲ့တယ္။”

ရန္သူမရွိ မိတ္ေဆြသာရွိဆုိတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္နဲ႔ ရပ္တည္ခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာဟာ လက္ရွိ ဒီမုိကေရစီအေရး ေတာင္းဆုိလႈပ္ရွားၾကတဲ့ ေခတ္မွာလည္း အမ်ဳိးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ထိ တုိက္ပြဲ ၀င္သြားသူျဖစ္တယ္လုိ႔ ဦး၀င္တင္က ဆက္ေျပာပါတယ္။

“ဒီေန႔ေခတ္ ေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီ ဦးသိန္းစိန္တို႔ အစိုးရလက္ထက္ ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ေရး တလံုးေပၚေနတဲ့ ျပႆနာက ဘာလဲဆိုေတာ့ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး ျပႆနာပဲ။ ဒီျပႆနာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူက ဒီကေန႔ ေသသြားတဲ့အခ်ိန္ထိေပါ့ ဒါကို အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့တာ။ အဲ့ေတာ့ အဲ့ဒီ ႀကိဳးပမ္းတဲ့ဟာေတြမွာ သူ႔ရဲ႕ဟာေတြကို ေဆာင္ပုဒ္ေတြ သူ႔ရဲ႕ အင္အားေတြကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အမ်ိဳးသားလြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲကိစၥတုန္းက သူက လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ အဲ့ဒါကို တိုက္တဲ့ေနရာမွာ စာေပနဲ႔ တုိက္တာပဲဗ်။"

"အဲ့ဒီေခတ္တုန္းက ဒီကာလေတြ တေလွ်ာက္လံုးမွာ က်ေနာ္တို႔ လုပ္တဲ့ဟာေတြမွာ ဘာလုပ္လဲဆုိရင္ ႏုိင္ငံေရးအားျဖင့္ လုပ္တယ္။ စစ္ေရးအားျဖင့္လုပ္တယ္။ စစ္ေရးဆိုတာ လက္နက္ကိုင္ သူပုန္ျဖစ္ရင္လည္းျဖစ္မယ္။ အစိုးရ စစ္တပ္ေတြလည္း ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္။ ဒါက တမ်ိဳးေပါ့။ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း ႏုိင္ငံေရးပါတီ၀င္ျဖစ္မယ္။ ႏုိင္ငံေရးမွာ သူပုန္ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္။ ဒီပံုစံေလးနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ လႈပ္ရွားၾကတယ္။ ဒါက ဒီတိုက္ပြဲေတြ အကုန္လံုးပါ။ ဒီပံုစံနဲ႔လုပ္တာ ဒီေန႔အထိ။ အဲ့ေတာ့ အဲ့ဒီလုိလုပ္တဲ့အခါမွာ သူက အမ်ိဳးသား လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲကာလတုန္းက သူ႔ရဲ႕ လက္နက္အင္အားက ဘာလဲဆုိေတာ့ စာေပအင္အားပဲ။”

ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ မႏွစ္က စက္တင္ဘာလထဲမွာတုန္းကလည္း ႏုိင္ငံေရး အေပါင္းအေဖာ္မ်ားနဲ႔ ျပည္သူမ်ားအတြက္ ပန္ၾကားလႊာဆုိၿပီး အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာထားၿပီး ဒီမုိကေရစီ ပန္းတုိင္ေရာက္ေအာင္ လက္တြဲခ်ီတက္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းထားတဲ့ ပန္ၾကားလႊာကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။

ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာဟာ ျမန္မာစာေပမွာ အသုံးအႏႈန္း ေ၀ါဟာရေတြအျပင္ အေတြးအေခၚ အသစ္အဆန္းေတြပါ တီထြင္ခဲ့သူတဦးျဖစ္တယ္လုိ႔ ဒဂုန္တာရာရဲ႕ မိတ္ေဆြ စာေရးဆရာ ေမာင္မုိးသူက ေျပာပါတယ္။

“ျမန္မာစာေပမွာလည္း သူ႔ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးမွ တာရာမဂၢဇင္းတို႔ ဘာတို႔ ထြက္တာေပါ့။ အသံုးအႏႈန္းတင္မကဘူးကြဲ႔။ သူက အေရးအသားပါ၊ ေနာက္တခုက အေတြးအေခၚပါ သူက အၿမဲတမ္း ျပည္သူ႔ဘက္က ရပ္တဲ့ အေတြးအေခၚရွိတာ။ ဆရာ ဒဂုန္တာရာရဲ႕ အေတြးပါပဲလို႔။”

ဆရာႀကီးက ျမန္မာသံစဥ္ သီခ်င္းေတြကုိ ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက သင္ေပးခဲ့တဲ့အတြက္ သူ အခုခ်ိန္မွာ ျမန္မာသံစဥ္ သီခ်င္းေတြကုိ ဆုိတတ္တာလုိ႔ ဆရာဒဂုန္တာရာနဲ႔ မိသားစု မိတ္ေဆြလည္းျဖစ္တဲ့ အဆုိေတာ္ ေဟမာေန၀င္းက ေျပာပါတယ္။

“မမတို႔က မမတို႔ ေဖေဖရွိတုန္းက ဖိုးဖိုး ဒဂုန္တာရာရယ္ အတူတူေနတာေလ။ မတို႔နဲ႔ တအိမ္တည္းေနတာပါ။ ေဟမာေန၀င္းဆုိတဲ့ နာမည္ကိုလည္း ဖိုးဖိုး ဒဂုန္တာရာကပဲ ေပးခဲ့တာပါ။ မမ ငယ္ငယ္တုန္းက ဖိုးဖိုးက မမ ကို အခ်စ္ဆံုးဆုိေတာ့ သူက စာေပသမားေတြနဲ႔ ဘယ္သြားသြား ေခၚသြားတတ္တယ္ေလ။ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ဂူေတြဘာေတြသြားရင္လည္း မမ လိုက္သြားဖူးတယ္။ မမ အဆိုေတာ္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဒီလို ဗမာသံေတြလည္း ဆိုတတ္တာ ဖိုးဖိုးေၾကာင့္ ဆိုတတ္တာေလ။ ငယ္ငယ္တုန္းက သူက စႏၵယားတီးရင္ သူက ဗမာသံေတြပဲ တီးတယ္။ ဗမာစႏၵယားက သူ႔အခန္းထဲမွာပဲ ရွိတယ္။ ဗမာအသံ တီးတာေပါ့ေနာ္ သူက။ ဒါေၾကာင့္ မမ အဲ့ဒီ ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက အဲ့ဒီ ပ်ိဳ႕မွာတမ္းတို႔၊ ပ်ိဳ႕ဆုေတာင္းတို႔ အဲ့ဒီလို သီခ်င္းမ်ိဳး၊ ျမတ္ပန္းေခြတို႔ မမ ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ဆိုတတ္တာ။ ဖိုးဖိုးက သင္ေပးထားတာ။”

ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာဟာ ေဆး႐ုံမွာ ၁၁ ရက္ေလာက္ ေဆးကုသမႈ ခံယူရာက ျပန္လာၿပီး မၾကာခင္ကေလးမွာပဲ ၾသဂုတ္လ ၁၉ ရက္၊ တနလၤာေန႔ ေန႔လည္ ၁ နာရီ ၁၅ မိနစ္မွာ ေနအိမ္မွာပဲ လူႀကီးေရာဂါနဲ႔ ဘ၀တပါးကုိ ကူးေျပာင္းသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

VOA

(The Japan Times မွ 18 Aug 2013 ရက္စြဲပါ ‘ Myanmar Strategy to get Rethink after failed infrastructure bids သတင္းကုိ ဘာသာျပန္သည္)

အာရွ၏ေနာက္ဆံုးလတ္ဆတ္ေသာ ေစ်းကြက္တစ္ခုျဖစ္သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေျခခံအေဆာက္အဦးစနစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးတင္ဒါၿပိဳင္ပြဲတြင္ ဂ်ပန္ကုမၼဏီမ်ားရံႈးနိမ့္ခဲ့ရျခင္းေၾကာင့္ ယင္းႏိုင္ငံတြင္ စီးပြားေရးအခြင့္အလမ္းမ်ား ဖမ္းဆုပ္မည့္ မဟာဗ်ဴဟာကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ျပန္လည္စဥ္းစားေနရၿပီျဖစ္သည္။

ေတာင္ကိုရီးယားႏွင့္တရုတ္ကုမၼဏီမ်ား ပါဝင္ေသာ အျခားႏိုင္ငံျခားကုမၼဏီမ်ားကို ဂ်ပန္တို႔ရံႈးနိမ့္ခဲ့ရေသာ ေသာ့ခ်က္ခြင္မ်ားထဲတြင္ ေလဆိပ္ေဆာက္လုပ္ျခင္း၊ တိုးခ်ဲ႕ျခင္းစီမံကိန္းမ်ား၊ တယ္လီကြန္းေအာ္ပေရတာလိုင္စင္မ်ား ပါဝင္ၿပီး၊ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ အစိုးရအဆင့္နွင့္ပုဂလိကအဆင့္ တင္ဒါေအာင္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားကုိ ထိုးႏွက္ခံရသကဲ့သို႔ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ေၾကြးၿမီေလွ်ာ္ပစ္ေရးႏွင့္ တရားဝင္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအကူအညီမ်ား ကတိကဝတ္ျပဳ ထားေသာ္ျငား လည္း ကန္ထရုိက္ရရွိမႈမွတ္တမ္းမ်ား ဆိုးဝါးေနရျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဂ်ပန္အစိုးရအႀကီးတန္း တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက “ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ကစားပြဲဗ်ဴဟာကို ျပန္သံုးသပ္ဖို႔လိုေနပါၿပီ“ ဟု ေျပာၾကားလိုက္ပါသည္။

ျပည္ပခရီးသြားမ်ားအတြက္ အဓိကဝင္ေပါက္ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ အဆင့္ျမွင့္မည့္ စီမံကိန္းအတြက္ ေနာက္ဆံုးတင္ဒါေခၚရာတြင္ ေနာက္ဆံုးမိနစ္မတိုင္မွီအထိ ကိစၥၿပီးၿပီးသားဟု ဂ်ပန္အစိုးရတာဝန္ရွိ သူမ်ားဖက္မွ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ထားခဲ့ၾကသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ၿပီးခဲ့ေသာစေနေန႔က ျမန္မာအစိုးရက ထုတ္ျပန္ေၾကညာေသာအခါ ေလဆိပ္တိုးခ်ဲ႕ေရးစီမံကိန္း တင္ဒါေအာင္သူမွာ တရုတ္ႏွင့္ ျပည္တြင္းကုမၼဏီမ်ားပါဝင္ေသာ ဖက္စပ္ကုမၼဏီျဖစ္ေနသည္။

ထို႔အျပင္ ဟံသာဝတီေလဆိပ္တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ေတာင္ကိုရီးယား Incheon ကုမၼဏီကုိ ကန္ထရုိက္ေပးလိုက္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ေၾကျငာခ်ိန္တြင္ ဂ်ပန္တို႔၏ New Kansai ေလဆိပ္လုပ္ငန္းပါဝင္ေသာ ကုမၼဏီ ေနာက္ေကာက္က်သြားခဲ့ျပန္သည္။

ဂ်ပန္တုိ႔အတြက္ အားလုံးသတင္းဆုိးခ်ည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဂ်ပန္ Mitusubishi ႏွင့္ JALUX တုိ႔ပါဝင္ေသာ ဖက္စပ္ကုမၼဏီက မႏၱေလးတံတားဦးေလဆိပ္ မြမ္းမံလုပ္ကုိင္ခြင့္ ႏွစ္သုံးဆယ္ကန္ထရုိက္ရရွိခဲ့ပါသည္။

စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအလြန္ ကမၻာကုိ တံခါးဖြင့္ေပးေနေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ၂၀၂၀ ခုနစ္အရာက္တြင္ ခရီးသြား ဧည့္သည္ ၇သန္းေက်ာ္ကို ဆဲြေဆာင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေနသည္။

ျမန္မာအစုိးရသည္ တင္ဒါေရြးခ်ယ္ေရးစည္းကမ္းမ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိျခင္းမျပဳပါ။ သုိ႔ေသာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ ၾသဇာႀကီးပုဂဳိလ္မ်ားႏွင့္ အဆက္သြယ္ရွိျခင္းမွာ အဆုံးအျဖတ္ေပးေသာ အခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္သြယ္ေရးဌာန တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ျမန္မာအစုိးရသည္ တင္ဒါေရြးခ်ယ္ရာတြင္္ ပါဝင္ယွဥ္ၿပဳိင္ေသာ ႏုိင္ငံမ်ားအၾကား ဟန္ခ်က္ထိန္းရန္ ၾကဳိးစား ေနေၾကာင္း အဆုိပါတာဝန္ရွိသူက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ဂ်ပန္တုိ႔သည္ အလားအလာေကာင္းေသာ လူဦးေရသန္းေျခာက္ဆယ္ေစ်းကြက္ရရွိမည့္ တယ္လီဖုန္း ေအာ္ပေရတာလုိင္စင္ တင္ဒါၿပိဳင္ရာတြင္လည္း ေအာင္ျမင္မႈမရရွိခဲ့ပါ။

အဆုိပါ တယ္လီကြန္းလုိင္စင္အတြက္ ဂ်ပန္ KDDIႏွင့္ sumitomoအပါအဝင္ ဆန္ကာတင္စာရင္းဝင္သူ ၁၂ ဦး အနက္မွ ေနာ္ေဝ Telenorႏွင့္ ကာတာ Ooredoo တုိ႔ကို ဇြန္လတြင္ ျမန္မာအစုိးရက ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။

ပုံမွန္မဟုတ္ေသာ ရငး္ႏွီးျမွပ္ႏွံမႈပမာဏကို ကမ္းလွမ္းျခင္းျဖင့္ ကာတာကုမၼဏီ တင္ဒါေအာင္သြားေသာေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ထင္ေၾကးေပးမႈမ်ားစြာထြက္ေပၚခဲ့သည္။

ဂ်ပန္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ရွင္ဇုိအာေဘးသည္ စီးပြားေရးက႑ကိုယ္စားလွယ္ ၁၀၀ ေက်ာ္ကို ဦးေဆာင္ကာ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ေမလက သြားေရာက္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ဖြ႔ံၿဖိဳးမႈကို ပံ့ပိုးရန္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက လုိလားေနေၾကာင္း ျပသခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။

သမၼတဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ေတြ႔ဆုုံစဥ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ေၾကြးေဟာင္း ယမ္းေငြ ၁၉၀ ဘီလီယံကို ေလွ်ာ္ေပးၿပီး ေခ်းေငြအသစ္ ယမ္းေငြ ၉၁ ဘီလီယံကို ကူညီရန္ ဂ်ပန္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ကတိျပဳခဲ့သည္။ ထုိအျပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ထူေထာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ဂ်ပန္အစုိးရပုိင္းႏွင့္ ပုဂၢလိကပိုင္တို႔ကို အတူတကြ ကူညီပံ့ပိုးေပးသြားမည္ဟု ေျပာၾကား ခဲ့သည္။

ဂ်ပန္ႏုိင္ငံသည္ ႏုိင္ငံတကာတင္ဒါၿပဳိင္ရာတြင္ အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပၿပဳိင္ဘက္မ်ားကို္ိသာ အာရုံစုိက္ေန ေသာ္လည္း အျခားအာရွၿပိဳင္ဘက္မ်ားႏွင့္ ၿပဳိင္ဆုိင္မႈမွာလည္း အရွိန္ျမင့္လာေနသည္။

“ႏုိင္ငံတကာ တင္ဒါၿပိဳင္ရာတြင္ ေတာင္ကိုရီးယားႏွင့္ တရုတ္တုိ႔သည္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၏ ေအာက္စည္းသုိ႔ ေရာက္စရာေၾကာင္းမရွိေၾကာင္း ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၏ေၾကးြၿမီေလွ်ာ္ပစ္မႈႏွင့္ ဖြ႔ံၿဖဳိးေရးအကူညီတုိ႔သည္ တင္ဒါေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားထဲမွ တစ္ခုမွ်သာျဖစ္ေၾကာင္း” ျမန္မာအစုိးရတာဝန္ရွိသူက မွတ္ခ်က္ေပး ေျပာၾကားသည္။

Yangon chronicle


ေမြးသကၠရာဇ္ - ၁ဝ၊ ၅၊ ၁၉၁၉
အမည္ရင္း - ဦးေဌးၿမိဳင္
မိဘအမည္ - ဦးဘအုန္း + ေဒၚဖြားရွင္
ေမြးဖြားရာ ေဒသ - ထိုင္ကူ ျမစ္တန္း႐ြာ (မြန္႐ြာ) က်ဳိက္လတ္ ၿမိဳ႕နယ္
ကေလာင္ အမည္ခြဲမ်ား - ၿမိဳင္သဇင္၊ ေမာင္နန္းႏြယ္၊ ေစာထြတ္၊ ဦးတိုး၊ ေမာင္လင္းထက္၊ ဗညား သီဟ၊ ဦးဒဂုန္

ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားမႈ - ျမန္မာ့သမိုင္းဆိုင္ရာတြင္ အားကိုးေလာက္ေသာ က်မ္းမ်ားကို အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာဘာသာမ်ားျဖင့္ ျပဳစုခဲ့ , ရာထူးစည္းစိမ္ကို မက္ေမာၿခင္းမရွိဘဲ ပညာရွင္ ပီသစြာ ရပ္တည္မႈေၾကာင့္ အထူးေက်ာ္ၾကား ခဲ့သည္။

ဆရာ ဒဂုန္ တာရာသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ (၇) လမ္းရွိ ေအာင္ေဇယ် မဂၤလာ ျမန္မာ စာသင္ ေက်ာင္းတြင္ ပညာ သင္ၾကားသည္။ ထို႕ေနာက္ က်ဳိက္လတ္ အမ်ဳိးသားေက်ာင္း (၁၉၂၇ - ၃၆) တြင္ လည္းေကာင္း၊ ရန္ကုန္ ေရေက်ာ္ မက္သဒစ္ ေက်ာင္း (၁၉၃၆ - ၃၇) တြင္ လည္းေကာင္း ပညာ ဆက္လက္ သင္ၾကားသည္။ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္တြင္ ဆယ္တန္း ေအာင္ သည္။ (၁၉၃၇ - ၄ဝ) ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္၌ ဆက္လက္ ပညာ သင္ၾကား ခဲ့သည္။

► ကုိယ္ေရး ျဖစ္စဥ္

ဆရာ ဒဂုန္ တာရာသည္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံလံုး ဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသား သမဂၢ ေရနံေျမ စည္း႐ံုးေရး ကိုယ္စားလွယ္၊ တကသ အမႈေဆာင္၊ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ၊ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ စာေရး ဆရာအသင္း ဥကၠဌ တာဝန္ မ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ ခဲ့သည္။ ထို႕အျပင္ ဆရာ ဒဂုန္ တာရာသည္ တ႐ုတ္ - ျမန္မာ မိတ္ေဆြျဖစ္ အသင္းခ်ဳပ္ အမႈေဆာင္၊ ျမန္မာ - ဆုိဗိယက္ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မိတ္ေဆြျဖစ္ အသင္းခ်ဳပ္ အမႈေဆာင္၊ ကမာၻ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကြန္ဂရက္ (ျမန္မာႏိုင္ငံ) အၿမဲတမ္း ေကာ္မတီ ဒုတိယ ဥကၠ႒ တာဝန္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကဗ်ာ ဆရာ သမဂၢ ဥကၠ႒ တာဝန္ မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ ခဲ့သည္။

ဆရာသည္ ၁၉၃၄ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ လထုတ္ တကၠသိုလ္ သိပၸံ မဂၢဇင္းတြင္ ၿမိဳင္သဇင္ ကေလာင္ အမည္ျဖင့္ မႈံျပာရီ ဝတၴဳကို စတင္ ေရးသား ခဲ့သည္။ ထို႕ေနာက္ ဒဂုန္တာရာ အမည္ ခံယူသည္။ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ လတြင္ တာရာ မဂၢဇင္းကို စတင္ ထုတ္ေဝသည္။ ထို႕အျပင္ စာေပသစ္ မဂၢဇင္း ကိုလည္း စတင္ ထုတ္ေဝၿပီး ယင္း မဂၢဇင္းတြင္ အယ္ဒီတာ အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ ခဲ့သည္။ တခ်ိန္တည္းတြင္ ဂႏၳဝင္ ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာ အလုပ္ ကိုလည္း လုပ္ကိုင္သည္။ဆရာ၏ ရုပ္ပံုလႊာ အဖြဲ႕အႏြဲ႕မ်ားမွာ အထူးထင္ရွားလွၿပီး အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္ၾကီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို" ေအာင္ဆန္း ( သို႕မဟုတ္ ) အရုိင္း" ဟူ ေသာအမည္ၿဖင့္ ေရးဖြဲ႕ခဲ့သည္။

၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ေမ ဝတၴဳကို ထုတ္ေဝသည္။ ကေလာင္ အမည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ စာေပ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ပန္းခ်ီ၊ ဂီတ၊ အႏုပညာ၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ေဝဖန္ေရး ဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးခဲ့သည္။ စပယ္ဦးျဖင့္ စာေပ ဗိမာန္ ဝတၴဳတို ေပါင္းခ်ဳပ္ ဆုကို ၁၉၆၁ ခုႏွစ္တြင္ ရရွိခဲ့သည္။ ထို႕ျပင္ ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္ အတြက္ ပခုကၠဴ ဦးအံုးေဖ တသက္တာ စာေပဆု ကိုလည္း ရရွိခဲ့သည္။

ယခုအခါ ဆရာသည္ ရွမ္းၿပည္နယ္ ေအာင္ပန္း ၿမိဳ႕တြင္ေနထိုင္ခဲ့ၿပီး ၾသဂုတ္လ ၁၉ ရက္ေန႕ တြင္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါသည္။

Popular Myanmar News Journal

Author Name

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.