08/21/13

က်ေနာ္တို႔တေတြ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္လို႔ ေျပာတိုင္းေျပာတိုင္း ဒီအဓိပၸါယ္ကို တလြဲပုံေဖာ္ဖို႔ ႀကိဳးစားလာတတ္တာ သတိထားမိတယ္။ သိတဲ့အတိုင္း ဘာမွ လြတ္လပ္ခြင့္မရွိတဲ့ အေျခအေနေအာက္မွာ ရာစုႏွစ္ဝက္ေလာက္ ကုပ္ကုပ္ကေလး ေနလာခဲ့ရေတာ့ လြတ္လပ္ခြင့္ဆိုတဲ့စကားကို က်ေနာ္တို႔တေတြ သိပ္ျမတ္ႏိုး၊ သိပ္တန္ဘုိးထား၊ သိပ္ေတာင့္တၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလြတ္လပ္ခြင့္ဆိုတာကို ေၾကာက္ေနတဲ့သူတခ်ဳိ႕လည္း ရွိျပန္ေရာ။ ဘယ္လိုလူေတြက ေၾကာက္တာလဲလို႔ေမးရင္ လြတ္လပ္ခြင့္မေပးခ်င္တဲ့သူလို႔ ေယဘုယ်ေျပာရမွာေပါ့။ ဘယ္သူေတြက ဘာ့ေၾကာင့္မေပးခ်င္တာလဲလို႔ ဆက္ေမးရင္ အေျဖက ရွည္သြားမယ္။

ကုန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕အေျခအေနကို ျပန္ၾကည့္ရင္ လြတ္လပ္ခြင့္ဆိုတဲ့စကားက အမ်ားသိတဲ့အတိုင္း ေရႊထက္ရွားတယ္လို ေျပာရမလားပဲ။ ႏိုင္ငံတကာကလည္း က်ေနာ္တို႔ကို ေျမာက္ကိုရီးယား၊ ဆူဒန္၊ ဇင္ဘာေဘြလို ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ တစ္တန္းတစ္စားထဲ သတ္မွတ္ထားၾကတယ္။ ျပည္တြင္းမွာ လြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္သမွ် ေျပာခြင့္၊ ဆိုခြင့္၊ ေရးသားခြင့္၊ ေဖာ္ထုတ္ခြင့္မရွိေတာ့ ျပည္ပေရာက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ၿမဳံထားသမွ်၊ ေအာင့္ထားသမွ် အားရပါးရ ဖြင့္အံၾကေတာ့တာေပါ့။

ဒီေနရာမွာ ႀကဳံႀကိဳက္လို႔ သတင္းသမားျဖစ္တဲ့ က်ေနာ္ ျပည္ပခရီးထြက္ရင္း ႀကဳံတဲ့အခိုက္ျဖစ္ျဖစ္ ကုန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတြမွာ ျပည္ပက ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ ေလ့လာသုံးသပ္သူေတြနဲ႔ ဆုံတဲ့အခါျဖစ္ျဖစ္ လြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဟာသေႏွာ ေျပာျဖစ္တာေလး သြားသတိရမိတယ္။

ျမန္မာျပည္က မင္းတို႔ထင္သလို မလြတ္လပ္တဲ့တိုင္းျပည္မဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္သမွ သိပ္လြတ္လပ္ပဗ်ာ။ လြတ္လပ္တာမွ ဟိုဘက္ေတာင္ လြန္ေသး..။ မင္းမွာ ပိုက္ဆံရွိရင္ မင္းႀကိဳက္တာလုပ္လို႔ရတယ္။ ဘာလုပ္လုပ္ ျပႆနာမရွိဘူး။ ရွိရင္လည္း ေျဖရွင္းလို႔ရတယ္။ လမ္းေဘး ဂလုံး.. ဂလုံး ကစားဝိုင္း၊ ေလးေကာင္ဂ်င္ဝိုင္းကေန မူးယစ္၊ လက္နက္ေမွာင္ခိုအထိ ႀကိဳက္တာလုပ္။ ရွင္းလို႔ရတဲ့ နည္းလမ္းေတြ၊ လမ္းေၾကာင္းေတြ အမ်ားႀကီး..။ ေအး.. ႏိုင္ငံေရးလုပ္တာမ်ဳိး..NLD နဲ႔ သြားပတ္သက္တာမ်ဳိးေတာ့ မလုပ္ေလနဲ႔... ပုဒ္မအမ်ဳိးမ်ဳိးတပ္ၿပီး မင္းအသက္ထက္ ႏွစ္ဆေလာက္ပိုတဲ့ ေထာင္ဒဏ္နဲ႔ ဝိဉာဥ္ပါ မကြ်တ္ေအာင္ ေထာင္ထဲမွာ အ႐ုိးေဆြးသြားမယ္..။ က်န္တာ မင္းႀကိဳက္တာလုပ္..ဘာမွ မျဖစ္ေစရဘူး..။

ဟာသေျပာျဖစ္တာကို ျပန္ေဖာက္သည္ခ်တာ။ တကယ္အဲလိုျဖစ္ခဲ့ မျဖစ္ခဲ့ေတာ့ အားလုံးသိတဲ့အတိုင္းေပါ့..။

သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ကို လိုလားသူနဲ႔ မလိုလားသူအၾကားမွာ မတူျခားနားတဲ့ အျမင္ေတြရွိတယ္။ လိုလားသူကေတာ့ ရွင္းတယ္။ တခ်ိန္လုံး ပိတ္ပင္ကန္႔သတ္ထားတဲ့ အေျခအေနမွာ လိုခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာပဲ ကြက္ၿပီး ထုတ္ျပန္တဲ့ သတင္းပဲ သိခြင့္ရခဲ့တဲ့သူေတြျဖစ္ေတာ့ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ ျပည့္ျပည့္ဝဝ ရခ်င္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကိုယ္လုပ္ကိုင္သမွ် ႐ိုးသားမႈအျပည့္ရွိၿပီး ပြင့္လင္းျမင္သာမႈကိုလည္း လိုလားတဲ့သူက သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ကို အားေပးတယ္။ မလိုလားသူေတြက အဲဒါနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္လို႔ ေျပာရမွာေပါ့။ ကိုယ္တိုင္က သတင္းလြတ္လပ္ခြင္ကို ပိတ္ပင္ခဲ့တဲ့သူ၊ ကိုယ္စြမ္းဉာဏ္စြမ္းနဲ႔ အရည္အခ်င္းနဲ႔ ရာထူးရ၊ ႀကီးပြားခ်မ္းသာလာတာမဟုတ္ဘဲ စိုင္ေကာ္လို႔ ၿခဳံေပၚေရာက္၊ တပည့္ေမြး၊ ဆရာေမြး၊ မသမာတဲ့နည္း၊ လက္ဝါးႀကီးအုပ္တဲ့နည္း၊ အာဏာပိုင္နဲ႔ေပါင္းစားတဲ့နည္းေတြနဲ႔ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝလာသူ၊ လူထုနဲ႔ အရပ္ဖက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ မီဒီယာေတြကို အထင္အျမင္ေသး၊ ေလွ်ာ့တြက္၊ သံသယထား၊ အညိွဳးထား၊ မုန္းတီး အျမင္ကပ္တဲ့အျပင္ အာဏာရွင္စ႐ိုက္မေပ်ာက္တဲ့သူ အဲလိုလူေတြအားလုံးရဲ႕ အဓိကအခ်က္က ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားကာကြယ္ဖို႔။ မီဒီယာေတြ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဖာ္ထုတ္ၿပီးေရးလာရင္ သူတို႔ အပုတ္ေတြ ေပၚမွာစိုးလို႔ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ခ်က္ခ်င္းမေပးခ်င္ဘူး။ ကမာၻႀကီးတစ္ခုလုံးေျပာင္းေနတဲ့ လႈိင္းလုံးႀကီးေတြကို ခုခံလို႔မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆိုတာ သိလို႔ ရွင္သန္ရပ္တည္ေရးအတြက္ မေပးခ်င္ေပးခ်င္နဲ႔ ေပးရတာ။ အဲဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္သူေတြနဲ႔ လြတ္လပ္ခြင့္ မတန္ေသးသေယာင္ ဝါဒျဖန္႔ၿပီး တစ္ဆင့္ခ်င္း တစ္ထစ္ခ်င္း သြားမွ ျဖစ္သေယာင္ ေျပာဆိုေနတာ။ တကယ္ေတာ့ တခ်ဳိ႕က ကိုယ့္ လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ ရာထူး၊ အာဏာနဲ႔ ဝင္ေငြေလ်ာ့သြားမွာ စိုးေနတာက အဓိက။

အဲေတာ့ မီဒီယာကို မီဒီယာနဲ႔ တိုက္ စီမံခ်က္နဲ႔ ခြင္ေတြ၊ ပေလာ့ေတြ၊ ဇာတ္လမ္းေတြ အမ်ားႀကီးဆင္ထားတတ္တယ္။ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မေလ်ာ္တဲ့ လိင္ဆြဲေဆာင္မႈ အသားေပးပုံေတြ၊ သတင္းေတြ၊ ပက္ပက္စက္စက္ ဆဲေရးတိုင္းထြာမတတ္ ေရးသားမႈေတြ၊ အစိုးရနဲ႔ တပ္မေတာ္ကို တစ္ဖက္သတ္ ပုတ္ခတ္ေဝဖန္တာေတြ၊ ျပႆနာပိုႀကီးေအာင္ တမင္ခ်ဲ႕ကားေျပာဆို ေရးသားမႈေတြ မ်က္ႏွာဖုံးမွာ ျပဴးတူးၿပဲတဲ တင္ေနတဲ့ ဂ်ာနယ္၊ စာေစာင္ေတြရဲ႕ ထုတ္ေဝသူေတြကို ေသခ်ာျပန္စစ္ၾကည့္အုံး။ အဲဒါေတြကို လက္ညွိဳးထိုးၿပီး လြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ မေတာ္ေသးပါဘူးလို႔ ေျပာခ်င္တာေလ။

အသြင္ေျပာင္းကာလမွာ အတိတ္က တစ္ခ်ိန္လုံး ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီတဲ့ ပညာသင္ယူခြင့္၊ က်င့္ဝတ္စံႏႈန္းနဲ႔ ေလာကနီတိ သင္႐ိုးေတြနဲ႔ မထိမေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာရွိတဲ့ နယ္ပယ္တိုင္း ၊ က႑တိုင္း၊ အဖြဲ႔အစည္းတိုင္း၊ လူပုဂၢိဳလ္တိုင္းမွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြရွိေနေသးတယ္။ အဲဒီလိုအပ္ခ်က္ေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဒီမိုကေရစီနဲ႔ မတန္ေသးဘူး၊ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ မအပ္စပ္ေသးဘူး။ ၾကားအဆင့္ေတြ လိုေသးတယ္ ဆိုတဲ့ အက်ဳိးအပဲ့ အိုင္ဒီယာေတြနဲ႔ လူသားအေျခခံအခြင့္အေရးကို ကန္႔သတ္ဖို႔ႀကိဳးစားလာတတ္တယ္။

တစ္ကမာၻလုံးမွာရွိတဲ့ ျပည္သူေတြကို သူတို႔အစိုးရေတြက အေကာင္းဆုံးေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးခ်င္ၾကတယ္။ ကုိယ့္ျပည္သူေတြကို တျခားႏိုင္ငံေတြက ျပည္သူေတြနဲ႔ယွဥ္ရင္ ေအာက္က်တယ္၊ ေနာက္က်တယ္လို႔ မေတြးၾကဘူး။ တစ္ကမာၻလုံး ဒစ္ဂ်စ္တယ္စနစ္နဲ႔ ဖုန္းသုံးေနတဲ့အခ်ိန္ မတန္ေသးလို႔ အန္နာေလာ့ခ္ သာအရင္သုံးပါလို႔ ကိုယ့္ျပည္သူကို ေျပာတဲ့ အစိုးရမရွိဘူး။ တစ္ကမာၻာလုံးမွာ ကာလာတီဗီေတြ သုံးေနတဲ့အခ်ိန္ အဲဒါနဲ႔ မတန္ေသးလို႔ ျဖဴမဲတီဗီပဲ အရင္သုံးအုံးလို႔ ေျပာသလိုျဖစ္ေနရင္ သမိုင္းမွာ မွတ္တမ္းေကာင္းဝင္မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သိေစခ်င္တယ္။

အဲဒီအေတြးနဲ႔ ဒီေန႔ထုတ္ သတင္းစာအတြက္ ေခါင္းႀကီးေရးျဖစ္တယ္။ ေဝဖန္ဖို႔နဲ႔ ဆင္ျခင္သတိျပဳမိဖို႔ပါ။

(ရတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ အျမန္အေသာ့႐ိုက္ရတဲ့အတြက္ သတ္ပုံအမွားပါသြားခဲ့ရင္ နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါရေစ)


သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္

သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ဟု ေျပာလိုက္လွ်င္ စနစ္ တစ္ခုတြင္ ေနသားက်လာသူ မ်ား၏ အျမင္ႏွင့္ ထိုစနစ္ေအာက္တြင္ ျပားျပားေမွာက္ ေနလာရသူမ်ားအၾကား အျမင္မတူ ကြဲျပားသည္မွာ သဘာဝက်သည္။ ထိုသို႔ ကြဲျပားသည့္ အေလ်ာက္ သတင္း လြတ္လပ္ခြင့္ဆိုေသာ စကားလုံးကို နာမဝိေသသနမ်ားတပ္၍ ပုံေဖာ္ရန္ ႀကိဳးစားတတ္သည္။ ဥပမာ-‘စိတ္ထင္တိုင္း ပရမ္းပတာ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္’၊ ‘အလြန္အကြ်ံ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္’ စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။

စင္စစ္အားျဖင့္ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္သည္ သာမန္႐ုိး႐ိုး စဥ္းစားပါက မည္သည့္ နာမဝိေသသနမွ မပါေသာ ႐ိုး႐ိုး လြတ္လပ္ခြင့္သာ ျဖစ္သည္။ ထိုလြတ္လပ္ခြင့္ကို က်င့္သုံးေသာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၏ လက္ေတြ႕ အျပဳအမူမ်ား၊ အကဲျဖတ္ ေကာက္ခ်က္ခ်မႈမ်ား၊ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ားႏွင့္ ထုိလူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ အသိပညာ ေရခ်ိန္အေပၚ မူတည္ကာ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ နာမဝိေသသနမ်ားျဖင့္ ကင္ပြန္းတပ္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ဒီမိုကေရစီဆိုေသာ စကားလုံးႏွင့္ အႏွစ္သာရမွာလည္း ထိုသို႔ပင္။ ဒီမိုကေရစီ ဆိုေသာ ေဝါဟာရကို၌က သူ႔သဘာဝႏွင့္ သူ႔အဓိပၸာယ္မွာ ျပည့္ဝ႐ုိးရွင္းသည္။ ထိုစနစ္ကို က်င့္သုံးေသာ ႏုိင္ငံမ်ား၏ အေျခအေနကို ေလ့လာသုံးသပ္သူ ပညာရွင္တို႔၏ ပိုင္းျခားစိတ္ျဖာ သုံးသပ္ခ်က္အရ ဒီမိုကေရစီ အဆင့္အတန္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ကြဲျပားသြားျခင္း ျဖစ္သည္။

သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီသည္ ဒဂၤါးတစ္ျပားရွိ ခြဲျခားမရေသာ ေခါင္းႏွင့္ ပန္းကဲ့သို႔ပင္။ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ မရွိေသာ ႏိုင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရစီ ဆိတ္သုဥ္းၿပီး သတင္း လြတ္လပ္ခြင့္ရွိေသာ ႏုိင္ငံတြင္မွ ဒီမိုကေရစီ ရွင္သန္ဖြံ႕ၿဖိဳးႏုိင္သည္။

သတင္း လြတ္လပ္ခြင့္သည္ သက္ဆိုင္ရာ ႏုိင္ငံသားတို႔၏ အေျခခံ အခြင့္အေရးျဖစ္သည့္ ‘သတင္း သိခြင့္’ ကို ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ မရွိမျဖစ္ အေရးႀကီးလွသည္။ သာမန္အားျဖင့္ သတင္း မီဒီယာသမား မ်ားက ႏုိင္ငံသားတို႔၏ ‘သတင္းသိခြင့္’ ျဖည့္ဆည္းေပးသည့္ တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ေနေသာ္လည္း သတင္းျဖစ္ေပၚရာ သတင္းရင္းျမစ္မ်ားသည္လည္း ႏိုင္ငံသားတို႔၏ ‘သတင္းသိခြင့္’ ကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ တာဝန္ရွိသည္။ ထိုအခ်က္ကို ေမ့ေလ်ာ့ေနေသာေၾကာင့္ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ရွိေနသူမ်ားက သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ကို စိုးရိမ္ ေသာကမ်ား၊ မယုံၾကည္မႈမ်ား တစ္နည္းအားျဖင့္ သံသယစိတ္မ်ားျဖင့္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

တစ္ဖန္ ႏိုင္ငံသူ၊ ႏုိင္ငံသားမ်ားသာျဖစ္သည့္ အာဏာ သုံးရပ္၊ အရပ္ဘက္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ျပည္သူလူထုႏွင့္ တပ္မေတာ္တို႔တြင္လည္း သတင္းသိခြင့္ ရွိေၾကာင္း ရွင္းလင္းစြာ နားလည္ဖို႔လိုသည္။ ‘သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္သည္ သတင္းသမားမ်ား ထင္တိုင္းႀကဲပိုင္ခြင့္ ေပးအပ္ျခင္း ျဖစ္သည္၊ ျပည္သူလူထုသည္ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္အတြက္ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသး’ ဆိုေသာ အယူအဆမ်ားျဖင့္ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားအတြင္း သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ကို သြယ္ဝိုက္ ထိန္းခ်ဳပ္လိုေသာ အခ်က္မ်ား ထည့္သြင္း ျပ႒ာန္းရန္ ႀကိဳးစားပါက သမိုင္းတြင္ အမည္မည္းျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ ခံရႏိုင္ေၾကာင္း သတိေပးလိုရင္း ျဖစ္သည္။

အယ္ဒီတာ (၁၉-၈-၂၀၁၃)
ေက်ာ္မင္းေဆြ

ႏုိင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ဖမ္းဆီးခံရၿပီး ေက်ာင္းတက္ခြင့္ ပိတ္ပင္ခံထားရတဲ့ ရန္ကုန္အေနာက္ပုိင္း တကၠသုိလ္က ကုိဒီၿငိမ္းလင္း၊ ကုိရဲျမတ္ဟိန္းနဲ႔ ရန္ကုန္စီးပြားေရး တကၠသိုလ္က ကုိဇင္လင္းေအာင္တို ့ကုိ သက္ဆိုင္ရာက ေက်ာင္းျပန္လည္ တက္ေရာက္ခြင့္ ျပဳလုိက္ၿပီလုိ႔ သိရပါတယ္။
အခုလို ေက်ာင္းျပန္တက္ခြင့္ရရွိတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္ အေနာက္ပုိင္း တကၠသုိလ္က ကုိဒီၿငိမ္းလင္းက RFA ကုိ ခုလုိေျပာပါတယ္။

"ပထမအဆင့္မွာ သူတို႕ဘက္က ေက်ာင္းထဲမွာ အသင္းဖြဲ႕စည္းတာေတြ ဖြဲ႕စည္းခြင့္မေပးထားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္က ေက်ာင္းမတက္ရင္ ေနပေလ့ေစ ။လက္မွတ္မထိုးဘူး။အဲေတာ့မွ အဲအခ်က္ေတြကို ျပန္ျဖဳတ္တယ္။ၿပီးမွ သူတို႔ဘက္က ေက်ာင္းစည္းကမ္းေတြနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး သေဘာတူၿပီး လက္ခံခဲ့တာပါ။။ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို နဂိုတက္ေနက် ေမဂ်ာအတိုင္း ေန႕ေက်ာင္းသား အျဖစ္ ေက်ာင္းတက္ခြင့္ေပးလိုက္ၿပီ။ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲေဘာ္ေတြ အမ်ားႀကီးက်န္ပါေသးတယ္။ဒီလူေတြ ေက်ာင္းတက္ခြင့္ရဖို႔လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳးစားၿပီး ေဆာင္ရြက္ရဦးမွာပါ"

သူတို႔ ၃ ဦး ေက်ာင္းျပန္လည္တက္ေရာက္ခြင့္ ရရွိ သြားၾကၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ ရန္ကုန္ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္က ေက်ာင္းသား သမဂၢ ဥကၠဌ ကုိစည္သူေမာင္ကေတာ့ ေက်ာင္းတက္ခြင့္ မရေသးဘူးလို႕ ေျပာပါတယ္။

သမၼတရုံးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း ၊ ရန္ကုန္ အေနာက္ပုိင္း တကၠသုိလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာ ခုိင္ၿမဲနဲ႔ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ ဒုတိယ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာလွၾကည္တုိ႔က ကုိဒီၿငိမ္းလင္း၊ ကုိရဲျမတ္ဟိန္းနဲ႔ ကုိဇင္လင္းေအာင္တုိ႔ ၃ ဦးကုိဒီကေန႔ ေခၚယူေတြ႕ဆုံၿပီး ေက်ာင္းျပန္လည္ တက္ေရာက္ခြင့္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း ေျပာခဲ့တာပါ။

Rfa

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမလအတြင္းက ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ဒီမုိကေရစီ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ အစီရင္ခံစာ တစ္ေစာင္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဆစ္ဒနီတကၠသုိလ္မွ ဥပေဒပညာရွင္ Andrew McLeod အား ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ မတုိင္မီ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏုိင္မည့္ အေျခအေန ရွိ ၊ မရွိ သတင္းေထာက္မ်ားက ေမးျမန္းခဲ့ ရာတြင္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ ေရးသည္ အခ်ိန္အနည္းငယ္ျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ေန၍ မရဘဲ ေခတ္ကာလ အေျခအေနႏွင့္ မေလ်ာ္ညီသည့္ အခါတုိင္း အစဥ္အၿမဲ ျပဳလုပ္ေနရမည့္ ကိစၥျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ သည္ဟု သိရသည္။

“ဘယ္ေလာက္ အတုိင္းအတာအထိ လုပ္ႏုိင္မလဲ ဆုိတာကုိပဲ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္တယ္ဆုိတာ အခ်ိန္နည္းနည္းနဲ႔ ျပင္ဆင္လုိ႔ မရပါဘူး။ ေခတ္ကာလႏွင့္ မေလ်ာ္ညီတုိင္း ေတာက္ေလွ်ာက္ အၿမဲတမ္း ျပင္ေနရတဲ့ ကိစၥပါ။ ဒါေၾကာင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ မတုိင္မီ ဘယ္ေလာက္အတုိင္းအတာ အထိ ျပဳျပင္ႏုိင္မလဲဆုိတာ ကုိပဲ ကၽြန္ေတာ္သိခ်င္ပါတယ္။ အၿမဲလုပ္ေနရမယ့္ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။

ယခုလက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒတြင္ သမၼတျဖစ္ခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္အား တုိက္႐ုိက္ရည္ရြယ္သည့္ ပုံစံမ်ဳိးျဖစ္ေနၿပီး အဆုိပါ ရည္ရြယ္ခ်က္သာ တကယ္ ျဖစ္ခဲ့ပါက ဥပေဒ ေရးဆြဲေရး အေျခခံစည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားကုိ ဆန္႔က်င္ေနေၾကာင္း၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း အတြက္ အေျခခံဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္ ပါက ယင္းေရြးခ်ယ္မႈသည္ မွားယြင္းေနေၾကာင္း၊ ထုိ႔အျပင္ လက္ရွိ ႏုိင္ငံေရး အက်ပ္အတည္းေပၚ မူတည္၍ ျပန္လည္ ေရးဆြဲပါကလည္း အလြန္ အႏၱရာယ္မ်ားေၾကာင္း ႏွင့္တကယ္တမ္း ျပင္ဆင္သင့္သည္မွာ ျမန္မာ ျပည္သူလူထု အမ်ားစု၏ အက်ဳိးစီးပြားကုိ ေ႐ွး႐ႈ၍ ေရးဆြဲသင့္ေၾကာင္း ဥပေဒ ပညာရွင္ Andrew Mcleod က သုံးသပ္ ေျပာၾကားသည္။

ထုိ႔ေနာက္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ စစ္ဘက္ဆုိင္ရာအေနျဖင့္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းမႈကုိ လုိခ်င္ေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဆုိင္ရာ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒ ေလ့လာသုံးသပ္ေရး ေကာ္မတီတြင္ တပ္မေတာ္သားမ်ား ပါ၀င္သည့္အတြက္ ေဆြးေႏြးေျပာဆုိမႈမ်ား လုပ္ကုိင္လာမည္ ျဖစ္ၿပီး ဖြဲ႕စည္းပုံ ျပင္ဆင္သည့္အခါ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ အတုိင္းအတာတစ္ခုထိ ပါ၀င္လာမည္ဟု ယုံၾကည္ေၾကာင္း၊ မည္သုိ႔ေသာ ပုံစံျဖင့္ ပါ၀င္လာမည္ကုိ မိမိအေနျဖင့္ မသိရွိေသာ္လည္း တစ္ႏုိင္ငံလုံးရွိ ျပည္သူမ်ား အားလုံး ပါ၀င္ခြင့္ ေပးရမည္ျဖစ္ကာ ၎တုိ႔အတြက္ တရားမွ်တမႈျဖစ္ေစရန္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲေရးတြင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာဆုိခြင့္မ်ား ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲ အျပင္ တပ္မေတာ္ အရာရွိႀကီးမ်ားႏွင့္ သြားေရာက္ေတြ႕ဆုံခဲ့မႈအား ျပန္လည္ ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။

ဆစ္ဒနီတကၠသုိလ္မွ ဥပေဒပညာရွင္ Andrew Mcleod သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ပေရာဂ်က္တစ္ခုတြင္ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴး တာ၀န္ရယူကာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူတစ္ဦး ျဖစ္ၿပီး အစီရင္ခံစာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲအျပင္ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ တပ္မေတာ္ ထိပ္ပုိင္း အရာရွိႀကီးမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ၊ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒ ေလ့လာသုံးသပ္ေရး ေကာ္မတီႏွင့္ အျခား ႏုိင္ငံေရးနယ္ပယ္ အသီးသီးမွ ပုဂၢဳိလ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

Yangon chronicle

ရန္သူမ႐ွိ မိတ္ေဆြသာ႐ွိ ... မုန္းသူမ႐ွိ ခ်စ္သူသာ႐ွိ ဟု ဆိုခဲ့ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဖခင္ႀကီးအား ေနာက္ဆံုးဂါရဝျပဳ ကန္ေတာ့ျခင္း။

(၁၉.၈.၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔၊ ည (၈း၃ဝ) နာရီ၊ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕)


“ဆရာမင္းလူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္”
စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ ဦးဥာဏ္ေပၚ(ခ)မင္းလူ (၆ဝ)ႏွစ္ဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဝိတုိရိယေဆး႐ံုႀကီးမွာ ကင္ဆာေရာဂါနဲ႔ ၾသဂုတ္လ၊ ၁၄ ရက္ေန႔ ညသန္းေခါင္ခ်ိန္က ကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္သြားခဲ့သည္ ဆိုေသာ သတင္းအားၾကားခဲ့ၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ္စိတ္မေကာင္းႀကီးစြာျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ဆရာ့အား လြန္စြာႏွေျမာမိသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ နယ္ၿမိဳ႕သို႔ ခရီးထြက္ေနပါသျဖင့္ ဆရာ့၏ စ်ာပနအား ကိုယ္တိုင္လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ခြင့္ မရ႐ိွခဲ့၍ျဖစ္သည္။

အတိတ္တစ္ခ်ိန္က ဆရာမင္းလူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ ပထမအႀကိမ္ ဆံုေတြ႔ခဲ့စဥ္က မင္းသားေက်ာ္သူ ဘဝမွာပင္႐ိွပါေသးသည္။ ထိုအခ်ိန္က ဆရာမင္းလူ ေထာင္ကထြက္လာၿပီးေနာက္တြင္ျဖစ္သည္။ ဆရာမင္းလူ၏ အစ္ကိုႀကီး ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ဝဏၰ႐ိုက္ကူးတဲ့ “ပန္းေတြနဲ႔ေဝ” ဗြီဒီယိုဇာတ္ကားကို ႐ိုက္ကူးေနစဥ္ ဆရာမင္းလူ ႐ိုက္ကြင္းကို လာေရာက္ၾကည္႔႐ႈ႕စဥ္က တစ္ႀကိမ္ ဆံုေတြ႔ခဲ့ဖူးပါသည္။

ဒုတိယအႀကိမ္ ရင္းႏွီးဆံုေတြ႔ခဲ့တာကေတာ့ (၂ဝဝဝ ခုႏွစ္)က ဆရာေရးသားခဲ့ေသာ “ေရတမာ” ဝတၳဳတိုကို ဗြီဒီယို ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ နဲ႔ ေမသန္းႏု ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္စဥ္က တစ္ႀကိမ္ ရင္းႏွီးခဲ့ပါသည္။

တတိယတစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မင္းသားဘဝမွ သုဘရာဇာဘဝသို႔ ေရာက္႐ိွစဥ္ ကၽြန္ေတာ္၏ဇနီး ျမင့္ျမင့္ခင္ေဖ(ခ)ေ႐ႊဇီးကြက္ သူမ၏ ေမြးေန႔ျဖစ္ေသာ ၂ဝ၁၁ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ၊ ၁ရက္ေန႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္ေရးဆြဲခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္မ်ား၊ ရိုက္ကူးထားေသာ ဓါတ္ပံုမ်ား၊ Performance မ်ားပါဝင္သည့္ Kyaw Thu’s Art Zone Vol-2 အျဖစ္ ပန္းခ်ီျပပြဲ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ရင္းႏွီးေသာ ပန္းခ်ီအႏုပညာရွင္မ်ား၊ စာေပအႏုပညာရွင္မ်ား၊ ဂီတအႏုပညာရွင္မ်ား၊ ရုပ္ရွင္အႏုပညာရွင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္ ဧည့္ပရိသတ္မ်ား လာေရာက္အားေပး ခ်ီးျမွင့္ခဲ့ၾကရာတြင္ ဆရာမင္းလူမွ ထိုေန႔ရက္တုန္းက တစ္ႀကိမ္ ဆရာမင္းလူႏွင့္ ဆံုေတြ႔ခဲ့ပါသည္။

စတုတၳအႀကိမ္ေတြ႔ဆံုခဲ့တာကေတာ့ ဆရာသည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ ဇနီးတို႔၏ ပုလဲရတုေန႔ျမတ္ႏွစ္ပါတ္လည္ အခမ္းအနားကို နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္)၌ က်င္းပရာ ယင္းပြဲသို႔ ဖိတ္ၾကားထားသူမ်ား လာေရာက္အားေပး ခဲ့ရာတြင္ ဆရာမင္းလူႏွင့္ တဖန္ျပန္လည္ေတြ႔ဆံုခဲ့ၾကသည္။ ထိုေန႔တြင္ ဆရာသည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္၏ဇနီးေ႐ႊဇီးကြက္ တို႔ကို မဂၤလာစကားတို႔ျဖင့္ ဂုဏ္ျပဳသြားခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ေတာ့ ဆရာ့အား စ်ာပန အခမ္းအနားမ်ားတြင္သာ ေတြ႔ရပါေတာ့သည္။

ပဥၥမအႀကိမ္ေတြ႔ဆံုခဲ့ျခင္းမွာ ၂ဝ၁၁ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ၌ ဆရာမင္းလူ၏ အစ္ကို စာေရးဆရာ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာ ေမာင္ဝဏၰ၏ စ်ာပနသို႔ ဆရာမင္းလူ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ခဲ့စဥ္ကတစ္ႀကိမ္။

ဆဌမအႀကိမ္ ၂ဝ၁၁ခုႏွစ္၊ ေမလ၌ ကြယ္လြန္သြားေသာ စာေရးဆရာႀကီး နတ္ႏြယ္(ခ) ဦးလွျမင့္၏ စ်ာပနသို႔ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္စဥ္ကတစ္ႀကိမ္။

သတၱမအႀကိမ္ေတြ႔ဆံုခဲ့ျခင္းမွာေတာ့ ၂ဝ၁၁ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ တြင္ ပန္းခ်ီဆရာေမာင္ေမာင္သိုက္၏ စ်ာပန ထိုေန႔ရက္တြင္လည္း ပန္းခ်ီဆရာေမာင္ေမာင္သိုက္စ်ာပနသို႔ ဆရာမင္းလူ လာေရာက္ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ခ်ိန္က ေတြ႔ဆံုခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ေတာ့ ဆရာ့အားမေတြ႔ျဖစ္ခဲ့။ ေတြ႔ခြင့္ရ လိုက္ရမည္႔ ဆရာ့၏ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္မ႐ိွသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔ခြင့္မရခဲ့ပါ။ ဆရာ၏ ခ်ီးေျမွာက္မႈမ်ားစြာကို ကၽြန္ေတာ္ခံစားရ႐ိွခဲ့ေပမယ့္ဆရာ၏ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္မ႐ိွခဲ့ပါ။

သို႔ပါေသာ္လည္း ဆရာမင္းလူ၏ ႐ုပ္အေလာင္းကို ဝိတိုရိယေဆး႐ံုႀကီးကေနၿပီးေတာ့ ေရေဝးအေအးခန္းသို႔ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)မွ (၁၅.၈.၂ဝ၁၃)ရက္ေန႔တြင္ နိဗၺာန္ယာဥ္ အမွတ္(၁ဝ၈)ျဖင့္ပို႔ေဆာင္ကူညီေပးႏိုင္ခဲ့ၿပီး (၁၈.၈.၂ဝ၁၃)ရက္ေန႔တြင္ နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္) ၏ ဒုဥကၠဌ စာေရးဆရာမ ေဒၚသန္းျမင့္ေအာင္ႏွင့္ အသင္းသူ/သားမ်ားတို႔မွ ဆရာမင္းလူ၏ ေနာက္ဆံုးခရီးအား လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ၾကပါသည္။ ထို႔ေနာက္ (၁၈.၈.၂၁၃)ရက္ေန႔၊ ေန႔လည္(ဝ၁းဝဝ) နာရီအခ်ိန္တြင္ ေရေဝးသုႆန္ခန္းမေဆာင္၌ အသင္းသူ/သားမ်ားတို႔မွ ဆရာမင္းလူ၏ ႐ုပ္ကလာပ္အား ၾကည္႐ႈ႕ရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ စီတန္းလွ်က္႐ိွေနေပးၿပီး ဆရာ၏ ေနာက္ဆံုးခရီးအား ႏႈတ္ဆက္ရန္ လာေရာက္ၾကေသာ ဆရာ့၏ မိသားစုဝင္မ်ား၊ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ား၊ ေဆြမ်ိဳးမ်ား၊ စာေပပညာ႐ွင္မ်ား၊ ပန္းခ်ီပညာ႐ွင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးအသိုင္းအဝိုင္းမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ဆရာမင္းလူအားေလးစား ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳ ၾကသည့္ ဧည့္ပရိသတ္မ်ားျဖင့္ စည္ကားသြားခဲ့ေၾကာင္း ၾကားသိခဲ့ရပါသည္။

ပန္းခ်ီဆရာေမာင္ေမာင္သိုက္ သည္လည္း ၾသဂုတ္လ၊ ဆရာေမာင္ဝံသ သည္လည္း ၾသဂုတ္လ၊ ထူးအိမ္သင္ သည္လည္း ၾသဂုတ္လ၊ မင္းသုဝဏ္ သည္လည္း ၾသဂုတ္လ၊ တာရာမင္းေဝ သည္လည္း ၾသဂုတ္လ၊ နႏၵာသိန္းဇံ သည္လည္း ၾသဂုတ္လ၊ လူ႐ႊင္ေတာ္ ပါပါေလး သည္လည္း ၾသဂုတ္လ၊ ဆရာႀကီး မင္းသိခၤ သည္လည္း ၾသဂုတ္လ၊ မဟာေဆြ သည္လည္း ၾသဂုတ္လ၊ လူထု ဦးလွ သည္လည္း ၾသဂုတ္လ၊ ေ႐ႊဥေဒါင္း သည္လည္း ၾသဂုတ္လ၊ ကံခၽြန္(ကာတြန္း) သည္လည္း ၾသဂုတ္လ၊ ဆရာမင္းလူ သည္လည္း ၾသဂုတ္လ။

ထိုထိုေသာ အႏုပညာ႐ွင္မ်ား ဆံုးပါးသြားသူမ်ားတို႔ကို ဆရာမင္းလူ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့စဥ္က ဆရာမင္းလူအတြက္ ကဗ်ာမ်ားစာမ်ားျဖစ္တည္ခဲ့ေပလိမ့္မည္။ ဆရာမင္းလူ ထြက္ခြာသြားခဲ့ေသာအခါ က်န္႐ိွေနေသးေသာ အႏုပညာ႐ွင္မ်ား၊ စာေပပညာ႐ွင္မ်ား၊ ႐ုပ္႐ွင္ေလာကသားမ်ားမွလည္း ဆရာ့အတြက္ကဗ်ာမ်ား စာမ်ားက်န္ရစ္ခဲ့ေတာ့သည္။

ဆရာမင္းလူ၏ စ်ာပနအားကိုယ္တိုင္လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ခြင့္မရေသာ္လည္း နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္) ၏ဒုဥကၠဌ စာေရးဆရာမ ေဒၚသန္းျမင့္ေအာင္၊ ေဆာင္ဦးလိႈင္(အဆိုေတာ္)၊ ကိုမ်ိဳး(ျမန္မာစာ)ႏွင့္ အသင္းသူ/သားမ်ား၊ ဝန္ထမ္းမ်ားတို႔မွ ဆရာမင္းလူ၏ ေနာက္ဆံုးခရီးအား လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ၾကၿပီး အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔စြာ ဆရာ့၏ ေနာက္ဆံုးခရီးအား ပို႔ေဆာင္ခြင့္ရ႐ိွခဲ့သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ ခဲ့ရပါေတာ့သည္။ ဆရာမင္းလူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ သက္႐ိွဘဝမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ အခါခါ ေတြ႔ခဲ့ရေသာ္လည္း ဆရာမင္းလူရဲ႕ေနာက္ဆံုး လူ႔ေလာကႀကီးမွ ထြက္ခြာသြားခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာႏွင့္ ျပန္လည္ ဆံုဆည္းခြင့္ မရခဲ့ေတာ့ေခ်။ ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း ဆရာတို႔နည္းတူ ဘယ္ေန႔၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္ေနရာတြင္ ဆရာတို႔ေနာက္သို႔ လိုက္ပါရမည္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း မသိရေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ အေဝးတစ္ေနရာသို႔ ျဗဟၼစိုရ္ေျခလွမ္းမ်ားျဖင့္ ခရီးႏွင္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အသင္းသားအခ်ိဳ႕မွ ဆရာ့အား ေကာင္းရာသုဂတိလားေစေၾကာင္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္တြင္ ထမ္း႐ြက္ေနေသာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားအား ဆရာမင္းလူအား အမွ် … အမွ် … အမွ် ဟု ေပးေဝငွလိုက္ပါေတာ့သည္။

(ေက်ာ္သူ)
(၂.၁၁.၁၉၅၉ မွ ၂ဝ ? ?)

Author Name

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.