07/07/14


ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္းမွစ၍ ရွမ္းျပည္အေရွ႕ပိုင္းေဒသထိ ၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရး လူထုေဟာေျပာပဲြမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကေသာ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္ ႏွင့္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ (ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖဲြ႕အစည္း) တို႔သည္ ယေန႔ ၂၀၁၄ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ(၆)ရက္ နံနက္(၉)နာရီအခ်ိန္မွစ၍ ေန႔လည္(၁၂)နာရီအခ်ိန္ထိ တာခ်ီလိတ္ၿမိဳ႕ မကာဟိုခမ္းရပ္ကြက္၊ ေမဖလား၀ါးကြင္းရွိ ဟုတ္တက္တရုတ္ဘံုေက်ာင္း မဂၤလာခန္းမတြင္ လူထုေဟာေျပာပြဲျပဳလုပ္ရာ စိတ္ပါ၀င္စားသူမ်ားျပားစြာ တက္ေရာက္လာခဲ့ၾကတာကို ေတြ႔ရွိရသည္။

အဆိုပါ လူထုေဟာေျပာပြဲတြင္ ပထမဦးစြာ NLD ၏ ဗဟို ဥပေဒအေထာက္အကူျပဳအဖြဲ႕၀င္ တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေနႀကီး ဦးေအာင္သိန္းက ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥေပဒ ပုဒ္မ-၄၃၆အား အဘယ့္ေၾကာင့္ ျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္းကို ရွင္းလင္းေဟာေျပာ ေဆြးေႏြးသြားခဲ့သည္။

ယင္းေနာက္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥေပဒ ပုဒ္မ-၄၃၆အား ျပင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ၈၈မ်ဳိးဆက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႕အဖြဲ႔အစည္းမွ ဦးဂ်င္မီက "ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္ျပသည့္အဆိုကို ေရြးခ်ယ္ခံထားသည့္ တပ္မေတာ္ဘက္မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ဟင့္အင္း ဟုျငင္းပယ္လိုက္ပါက ဤအဆုိသည္ ပယ္ခံရမွာျဖစ္သည့္အတြက္ ပုဒ္မ-၄၃၆ကို ျပင္ရန္လိုေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ အေသးစိတ္ရွင္းလင္း ေဟာေျပာ ေဆြးေႏြးသြားသည္။

ဆက္လက္၍ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥေပဒ ပုဒ္မ-၄၃၆အား ျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္းကို အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ နာယက ဦးတင္ဦး မွ မိနစ္(၃၀)ေက်ာ္အၾကာ ၎၏ အေတြ႕အႀကံဳႏွင့္ လက္ရွိႏိုင္ငံေရးအေနအထား သေဘာတရားမ်ားကို ေဟာေျပာသြားခဲ့သည္။

တဆက္တည္းမွာပင္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥေပေဒ ပုဒ္မ-၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးတြင္ ျပည္သူလူထုက လက္မွတ္ေရးထိုးပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ရန္ နည္းလမ္းမ်ားကို စာေရးဆရာ ဦးထင္လင္းဦး က အခ်ိန္(၁၅)မိနစ္အၾကာ ရွင္းလင္းတင္ျပသြားခဲ့သည္။

အဆိုပါ လူထုေဟာေျပာပြဲတြင္ တက္ေရာက္လာသူမ်ားမွ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥေပဒ ပုဒ္မ-၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေထာက္ခံေသာအားျဖင့္ လက္မွတ္ေရးထိုးၾကတာကိုလည္း ေတြ႕ရွိရသည္။

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္ ႏွင့္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ (ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖဲြ႕အစည္း) တို႔သည္ ၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရး အတြက္ လူထုေတြ႔ဆံုပြဲမ်ားကို ရွမ္းျပည္နယ္အေရွ႕ပိုင္းတြင္ က်ဳိင္းတံု ႏွင့္ မိုင္းျဖတ္တုိ႔တြင္ ေဟာေျပာခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ ယေန႔ ဇူလိုင္လ(၆)ရက္ေန႔တြင္ တာခ်ီလိတ္ၿမိဳ႕၌ ေဟာေျပာခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

သတင္း။ ။ ကိုေဇာင္း
ဓါတ္ပံု။ ။ ေကာင္းဆက္လင္း ( ဓါတ္ပံုဗီဒီယို )

~⊱•❈❀ღ✿⊰❂⊱✿ღ❀❈•⊰~
Tachileik Online News
www.tachileik.net
http://www.tachileik.net/2014/07/nld-tachileik.html

ေန႔စြဲ -၂၀၁၄ခုႏွစ္ဇူလိုင္လ(၅)ရက္

၁။မႏၲေလးၿမိဳ႕သည္ ရတနာပံု မင္းေနျပည္ေတာ္အျဖစ္ သကၠရာဇ္ (၁၂၂၁)ခုႏွစ္မွာ
စတင္ တည္ေထာင္စဥ္ ကတည္းက ယဥ္ေက်း ဖြယ္ရာေသာ ၿမိဳ႕၊ လူမ်ိဳး ဘာသာမေ႐ြး
လူတန္းစားေပါင္းစံု ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေအးအတူပူအမွ် ညီညီညြတ္ညြတ္ ေနထုိင္ခဲ့ၾကေသာ “မင္းေနျပည္ေတာ္” ၿမိဳ႕ႀကီးတၿမိဳ႕ ျဖစ္ပါသည္။

၂။ၿမိဳ႕တည္နန္းတည္ မင္းတုန္းမင္းၾတားႀကီးကလည္း မႏၲေလးေတာင္ေတာ္ျမတ္ကို ဦးထိပ္ထား၍ ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္အတြင္း ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား စနစ္တက် ၀န္းပတ္တည္ထားကာ ပဥၥမသဂၤါယနာတင္သည္အထိ အေလးအျမတ္ျပဳခဲ့သကဲ့သို႔
ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ အရိပ္ကို ခိုလႈံကာ အစဥ္အဆက္ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည့္ အျခားဘာသာ၀င္မ်ား
ကိုလည္း ၀တ္ျပဳေက်ာင္း၊ ဘုရား႐ွိခုိးေက်ာင္းမ်ား ေဆာက္လုပ္ေနရာေပးျခင္းျဖင့္လည္း ခ်ီးေျမႇာက္အားေပးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဘာသာေရးေၾကာင့္ဖိႏွိပ္ျခင္း၊ အႏုိင္က်င့္ျခင္း၊ ပဋိပကၡ ျဖစ္ျခင္း အလ်ဥ္းမ႐ွိခဲ့ေသာအစဥ္အလာ ေကာင္းခဲ့သည့္ ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး
လည္း ျဖစ္ခဲ့သည္။

၃။ေမတၱာတရားကို ဦးထိပ္ထားခဲ့သည့္ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္မ်ားကလည္း မည္သည့္ ဘာသာ၀င္ျဖစ္ေစ ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး အရိပ္ အာ၀ါသေအာက္ အစဥ္အဆက္ညီညြတ္စြာ
ေနထုိင္ခဲ့ၾကသူ ၿမိဳ႕ေတာ္သူၿမိဳ႕ေတာ္သား တိုင္းကိုလည္း ေက်ာသားရင္သားခြဲျခားျခင္း မျပဳဘဲ ေမတၱာဓာတ္ကို ထီးပမာရိပ္မိုး၍ ေစာင့္ေ႐ွာက္ေတာ္မူခဲ့ၾကသည့္ ထူးျမတ္
ဂုဏ္ယူဖြယ္ေကာင္းေသာ ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးအျဖစ္ ထင္႐ွားခဲ့ပါသည္။

၄။ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္း ကိုယ့္ၾကငွာန္းေပ်ာက္၍ တုိင္းတစ္ပါးေအာက္ေရာက္သည့္
ကာလ မတရားကြၽန္ျပဳသူ တုိင္းတပါးကိုသာ အဓိကရန္သူအျဖစ္ ပစ္မွတ္ထားကာ ဆီးပန္းနီဆရာေတာ္ႀကီး၏ “ၿမိဳ႕သုဥ္း ၊ သုည ၊ သုဥ္း သံုး၀ျဖင့္...” ဟူေသာ သံေ၀ဂ
လကၤာကို ဦးထိပ္ထား၍ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္သူ ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္သား
မွန္သမွ် တစ္စိတ္တစ္၀မ္းတည္းျဖင့္ က်ဴးေက်ာ္သူကိုသာ ခုခံပုန္ကန္ခဲ့ၾကပါသည္။

၅။ထို႔ေနာက္ လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပြဲအတြက္ တစ္ျပည္လံုးအ႐ွိန္အဟုန္ျမႇင့္တုိက္ပြဲ၀င္
ၾကမည့္အခ်ိန္ႏွင့္ ကိုက္၍ အုပ္စိုးသူက မလို လားအပ္ေသာ လူမ်ိဳးေရးအဓိက႐ုဏ္း
တစ္ခုကို (၁၉၃၈)ခုက ဖန္တီးစဥ္ကလည္း ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ အရိပ္ေအာက္ အတူတကြ
ခိုလံႈေန ထုိင္ၾကေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္သူၿမိဳ႕ေတာ္သားအခ်င္းခ်င္း ရန္မီးပြါးေတာက္ေလာင္၍ အမုန္းမပြားေစရန္ ၿမိဳ႕ခံရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ကိုယ္တုိင္ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲ၍ အျခား
ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္အတူ ေစာင့္ေ႐ွာက္ခဲ့ၾကေသာ အစဥ္အလာ႐ွိခဲ့သည့္
ၿမိဳ႕လည္း ျဖစ္ပါသည္။

၆။အုပ္စိုးသူ၏ ပရိယာယ္ျဖင့္ လမ္းလႊဲခဲ့ေသာ လူမ်ိဳးေရးအဓိက႐ုဏ္းကို ေက်ာ္လႊား
ခဲ့ၿပီးေနာက္ ၁၃၀၀ျပည့္ (၁၉၃၉)ခုႏွစ္ အေရး ေတာ္ပံုႀကီးတြင္လည္း မႏၲေလး
ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္မွ ေက်ာင္းသား၊ ျပည္သူ၊ ရဟန္း၊ ႐ွင္လူတို႔က ၿငိမ္းခ်မ္းစြာျဖင့္ အုပ္စုိးသူ
၏ မတရားဖိႏွိပ္ မႈကိုပဲ ဦးတည္ဆန္႔က်င္ခဲ့ၾကရာ၌ ပစ္ခတ္ႏွိမ္ႏွင္းမႈေၾကာင့္ အာဇာနည္
(၁၇)ဦး က်ဆံုးခဲ့ရာတြင္ ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္အတူ ဘာသာ ျခားမ်ား၊ ေက်ာင္းသား
ၿပည္သူမ်ားလည္း ပါ႐ွိခဲ့ျခင္းကလည္း မႏၲေလးသည္ ဘာသာေပါင္းစံုလက္တြဲ၍
ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳးအတြက္ လြတ္ လပ္ေရးတုိက္ပြဲ ၀င္ခဲ့ၾကသည့္ အစဥ္အလာေကာင္း
႐ွိေသာ ၿမိဳ႕အျဖစ္ မွတ္ေက်ာက္တင္ႏုိင္ခဲ့ပါသည္။

၇။ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးသမုိင္း၏ ႀကီးမားေသာ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္႐ွားမႈႀကီးျဖစ္သည့္ (၁၉၈၈)
ခုႏွစ္ ႐ွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီးကာလတြင္ လည္း အစိုးရ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ယႏၲယား
တရားစီရင္ေရး ယႏၲရားႀကီး ရပ္ဆုိင္းသြားသည့္ ကာလက လည္းၿမိဳ႕ခံရဟန္း
သံဃာေတာ္မ်ား ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ ဘာသာေပါင္းစံု အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီး ရပ္ကြက္
အသီးသီး၊ စာသင္ေက်ာင္းအသီးသီး ၊ စက္႐ံု ႐ံုးဌာနအသီးသီး၏ တူရာအစုအစည္း
မ်ားကို စစ္ေၾကာင္းႀကီးမ်ားဖြဲ႕ကာ ထိန္းသိမ္း၍ ဒီမိုကေရစီေရးတုိက္ပြဲ၀င္ခဲ့
ၾကေသာေၾကာင့္ ထိုစဥ္ကာလက မႏၲေလးေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးတြင္ ႀကီးမားေသာ မႈခင္းမ်ားမ႐ွိဘဲ ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကို မွည့္တစ္ေပါက္မွ် စြန္းထင္းျခင္းမ႐ွိခဲ့သည့္
သာဓက လည္း ဂုဏ္ယူဖြယ္ အထင္အ႐ွားျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

၈။ယခုအခါ ျမန္မာတုိင္းရင္းသား ျပည္သူလူထုအေပါင္းသည္ အႏွစ္ႏွစ္အလလ အသက္ေသြးေခြၽးေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ အရင္းအႏွီး ျပဳၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကေသာ ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံေတာ္သစ္ တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ အေရးႀကီးေသာ ကာလသို႔
ေရာက္႐ွိေနသည့္ (အေရးတႀကီး)ႏွစ္ကာလ ျဖစ္ပါသည္။ ဤအခ်ိန္တြင္ မႏၲေလး
ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္သူ ၿမိဳ႕ေတာ္သားမ်ား အပါအ၀င္ ျမန္မာတုိင္းရင္းသား ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး
ေမွ်ာ္လင့္ႀကိဳးစားေနၾကသည့္ ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံေတာ္သစ္ တည္ေဆာက္ေရး
လုပ္ငန္းစဥ္ကို ပ်က္ျပားေစေသာ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစေသာ လမ္းလြဲေစေသာ တံု႔ေႏွးေစေသာ ဆုိင္းငံ့ေစေသာ မည္သည့္ပဋိပကၡကိုမဆို သေဘာထားႀကီးစြာျဖင့္ ညိႇႏႈိင္းေျဖ႐ွင္း၍ ဦးတည္ခ်က္ မေပ်ာက္ေရးေဆာင္႐ြက္ရမည့္ ကာလျဖစ္ပါသည္။

၉။၂၀၁၄ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ (၁)ရက္ေန႔ညက မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ပဋိပကၡ
ၿဖစ္စဥ္သည္ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈကို အေျခခံကာ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းမွ ေျဖ႐ွင္း
ရမည့္ျဖစ္စဥ္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။ မည္သည့္ဘာသာ၀င္ဟူေသာ စြပ္စြဲခ်က္မ်ိဳး
မဟုတ္ဘဲ ဥပေဒကို ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္မႈ ႐ွိမ႐ွိဟူသည့္ တရားဥပေဒ၏
အဆံုးအျဖတ္ကိုသာ နာခံရမည့္ကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ပါေသာ္လည္း အမိႈက္ကစ
ျပႆာ ဒ္မီးေလာင္ဟူေသာ စကားအတုိင္း ဇူလိုင္လ (၂)ရက္ေန႔ညႏွင့္ ဇူလိုင္လ (၃)ရက္ေန႔ ေန႔ခင္းအေျခအေနမ်ားသည္ ႏွစ္ေပါင္း(၁၅၀)လံုးလံုး ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လက္တြဲ၍ ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးအရိပ္ကို ခုိလံႈၾကသည့္ မႏၲေလးေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္သူ ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ သားမ်ားအားလံုး စိတ္မခ်မ္းမသာစြာျဖင့္ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ ပ်က္ယြင္းကာ
ၿပာႆ ဒ္ သာမက တစ္ၿမိဳ႕လံုး မီးဟုန္းဟုန္း ေတာက္ေလာင္ေလမလားဟု စိုးရိမ္ဖြယ္
အေျခအေနသို႔ ေရာက္႐ွိခဲ့ၾကရပါသည္။

၁၀။ထို႔ေၾကာင့္(က) ရတနာပံုေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးတည္သည္မွစ၍ ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး၏
က်ဳံးၿမိဳ႕႐ိုးႏွင့္ ၄၈ရပ္ေသာျပႆာ ဒ္မ်ား အရိပ္တြင္ ခိုလံႈခဲ့ၾကေသာ မႏၲေလးသူ မႏၲေလးသားမ်ားသည္ ကမၻာေက်ာ္ေအာင္ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာျဖစ္ၾကျခင္း၊ ဘာသာ
ေပါင္းစံု ညီညြတ္စြာ ၿငိမ္းၿငိမ္း ခ်မ္းခ်မ္း ေနထုိင္ၾကျခင္းဟူေသာ အစဥ္အလာ
ေကာင္းမ်ားကို ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းၾကပါ။(ခ) သက္ဆုိင္ရာအာဏာပိုင္အဖြဲက
အစည္း၊ လံုၿခံဳေရးဆုိင္ရာ တပ္ဖြဲ႕အသီးသီးကလည္း တည္ၿငိမ္မႈကို ပ်က္ျပားေစေသာ၊
အုပ္စုဖြဲ႕ အၾကမ္းဖက္မႈကို ျဖစ္ပြားေစမည့္ မည္သည့္ကိစၥရပ္မဆို ဥပေဒႏွင့္အညီ ခ်က္ခ်င္းအေရးယူ ေဆာင္႐ြက္ေပးပါ။

(ဂ) မႏၲေလးၿမိဳ႕တည္နန္းတည္ ႏွစ္(၁၅၀)ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး ေရေဘး မီးေဘးမွ
အစ မတရားဖိႏွိပ္မႈဟူေသာ အဓမၼမႈမ်ားအလယ္၊ ႏုိင္ငံလြတ္လပ္ေရးတုိက္ပြဲအဆံုး
ေ႐ွ႕တန္းမွ ဦးေဆာင္၍လူမ်ိဳးဘာသာမေ႐ြး ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္သူ ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္သားမ်ားကို
ေမတၱာျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၾကသည့္ အစဥ္အလာေကာင္းမ်ား႐ွိေသာ ရဟန္းသံဃာေတာ္ အ႐ွင္သူျမတ္မ်ားကလည္း ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္မ်ား ႀကီးထြားၿပီး ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး မီးဟုန္းဟုန္း
ေတာက္မည့္ေဘးမွကင္းေ၀းေစေရး ႏွစ္ဖက္ညိႇႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ေပးေတာ္မူၾကပါရန္
ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား။

မႏၲေလးစာေပအႏုပညာ႐ွင္မ်ား
Kyaw Swar Myint


“ဇူလိုင္ ၇ ရက္၏ သမိုင္းတရားခံမ်ား”

၁၉၆၂ ခုနွစ္ ဇူလိုင္ ၇ ရက္ဟာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သမိုင္းမွာေရာ ၿမန္မာႏိုင္ငံ ေက်ာင္းသားထုရဲ ့သမိုင္းမွာပါ အေရးပါတဲ့ေန ့၊ ေမ့ေပ်ာက္လို ့မရႏိုင္တဲ့ေန ့၊ ေဖ်ာက္ဖ်က္လို ့မရႏိုင္တဲ့ေန ့၊ နီရဲတဲ့ေန ့တေန ့ဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၆၂ ခုနွစ္ မတ္လ ၂ ရက္မွာ တရား၀င္အစိုးရျဖစ္တဲ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုရဲ ့ ျပည္ေထာင္စုပါတီအစိုးရကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္း ဦးေဆာင္တဲ့ တပ္မေတာ္က အင္အားသံုးျပီး အာဏာသိမ္းခဲ့တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္းရဲ ့ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအစိုးရဟာ အာဏာသိမ္းတာနဲ ့ တခ်ိန္တည္းမွာဘဲ သမၼတ မန္း၀င္းေမာင္၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုနဲ ့ ပထစ အစိုးရ အဖြဲ ့၀င္ေတြကို ဖမ္းဆီးခဲ့ပါတယ္။ သမၼတေဟာင္း စ၀္ေရႊသိုက္နဲ ့ ဖဆပလ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ဖမ္းဆီးခဲ့ပါတယ္။ ထိုစဥ္က စစ္တပ္ရဲ ့အာဏာသိမ္းမႈကို ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား အဖြဲ ့ခ်ဳပ္ (ဗကသမ်ားအဖြဲ ့ခ်ဳပ္)၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ (တကသ)နဲ ့ ရန္ကုန္ခရိုင္ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ (ရကသ) တို ့က ကန္ ့ကြက္ခဲ့ ၾကတယ္။

၁၉၅၈ ခုႏွစ္က နန္းတြင္းလုပ္ႀကံမႈပံုစံမ်ိဳးနဲ ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္း အာဏာသိမ္းခဲ့စဥ္ ကလည္း အထက္ပါ ေက်ာင္းသားအဖြဲ ့အစည္းေတြ ကန္ ့ကြက္ခဲ့ၾကဖူးပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းဟာ ေက်ာင္းသားေတြအေပၚမွာ အႀကီးအက်ယ္ အာဃာတ ထားခဲ့တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းေခါင္းေဆာင္တဲ့ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ တက္လာျပီးေနာက္ မ်ားမၾကာမီမွာဘဲ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ ၂၁ ခ်က္ကို ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအစိုးရဟာ တက္တက္ခ်င္းမွာဘဲ ဆိုရွယ္လစ္ေလသံ ေပးခဲ့တဲ့အတြက္ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကို လိုလားၾကတဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြေရာ၊ လြတ္လပ္ေရး ဒီဘက္ေခတ္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးခရီး တေလ်ွာက္မွာ ႏိုင္ငံေရးေျခကုန္လက္ပန္းက်ေနၾကတဲ့ နိုင္ငံေရးသမားေတြပါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းရဲ ့ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီကို ၀င္လံုးဖို ့ စဥ္းစားလာၾကတယ္။ ဒါ့ေႀကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္း အာဏာသိမ္းခဲ့ခ်ိန္မွာ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဆန္ ့က်င္တာမ်ိဳးေတြ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီက အာဏာသိမ္းခဲ့တာကို တကယ္တမ္း ဆန္ ့က်င္ခဲ့သူေတြကေတာ့ ဗကသ၊ တကသ၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ညီညြတ္ေရးတပ္ဦးနဲ ့ရကသ တို ့ဘဲျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းနဲ ့ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီတို ့ဟာ ေက်ာင္းသားထုကို အျပတ္ေခ်မႈန္းဖို ့ လွိ်ဳ ့၀ွက္ မဟာဗ်ဴဟာ ခ်မွတ္ခဲ့တယ္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္းဟာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္အျဖစ္ သူ ့ရဲ ့ဆရာရင္းၿဖစ္တဲ့ ဦးကာကို ခန္ ့ခဲ့တယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြကို ခ်ဳပ္ကိုင္ဖို ့အတြက္ ေနာက္တိုး အေဆာင္စည္းကမ္းေတြကို ခ်မွတ္ခဲ့တယ္။ အေဆာင္ေန ေက်ာင္းသားေတြရဲ ့ အေဆာင္သို ့ ၀င္ခ်ိန္ထြက္ခ်ိန္ေတြကို ကန္ ့သတ္ခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းသားထု အၾကားမွာ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ (စစ္တပ္)အစိုးရအေပၚ မေက်နပ္မႈေတြ တိုးပြားလာပါတယ္။ ဒီအတြင္းမွာဘဲ ရန္ကုန္ခရိုင္အတြင္းမွာ တန္းျမွင့္ေက်ာင္းထြက္စာေမးပြဲ (HSF)ကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသားထုအစည္းအေ၀းတရပ္ကို တကသ အေဆာက္အအံုမွာ က်င္းပခဲ့တယ္။ ဇူလိုင္ ၆ ညဥ့္မွာ ေရႊဘိုေဆာင္က ေက်ာင္းသားေတြက တင္းက်ပ္တဲ့ အေဆာင္စည္းကမ္းေတြကို ကန္ ့ကြက္ဆႏၵျပခဲ့ၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အေဆာင္တံခါးေတြကို ရိုက္ခ်ိဳးျပီး အေဆာင္အျပင္ဘက္ထြက္ကာ ေက်ာင္းသားေရးမွဴး ဦးယုခင္အိမ္ကို သြားေရာက္ဆႏၵျပခဲ့ၾကပါတယ္။ ဇူလိုင္ ၇ ရက္ေန ့ ေန ့လယ္မွာေတာ့ တကသ က ၾကီးမွဴးၿပီး သမဂၢအေဆာက္အအံုမွာ ေက်ာင္းသားထုအစည္းအေ၀း က်င္းပခဲ့ပါတယ္။

ထိုအစည္းအေ၀းမွ တင္းက်ပ္တဲ့ အေဆာင္စည္းကမ္းေတြ ဖ်က္သိမ္းေပးဖို ့ ေတာင္းဆိုခဲ့တယ္။ ထိုေန ့က အစည္းအေ၀းျပီးလို ့ လူစုကြဲခ်ိန္မွာေတာ့ တကၠသိုလ္၀န္းထဲကို ရဲကားေတြ ေရာက္လာၾကၿပီး တကသ ဥကၠဌ ကိုဗေဆြေလး၊ ဗကသ ေခါင္းေဆာင္ ကိုသက္ စတဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြကို ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္သြားၾကတယ္။ ထိုလုပ္ရပ္ေႀကာင့္ ေက်ာင္းသားထုဟာ ေဒါသေပါက္ကြဲကာ ဆႏၵၿပခဲ့ၾကတယ္။ ေက်ာင္းတြင္းမွာရွိေနတဲ့ အေဆာင္ေက်ာင္းသားေတြနဲ ့ေန ့ေက်ာင္းသားေတြဟာ အဓိပတိလမ္းထိပ္က ၀င္ေပါက္တံခါးမၾကီးကိုပိတ္ျပီး တကသ အေဆာက္အအံုမွာ စုေ၀းကာ ေအာ္ဟစ္ဆႏၵျပခဲ့ၾကတယ္။ မ်ားမၾကာမီမွာဘဲ ျပည္လမ္း အသံလႊင့္ရံုမွာ တပ္စြဲထားတဲ့ အမွတ္ ၄ ေသနတ္ကိုင္တပ္ရင္း စစ္ကားေတြေရာက္ရွိလာျပီး အဓိပတိလမ္းနဲ ့ တကသ အေဆာက္အအံုေရွ ့မွာ စုေ၀းေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ဂ်ီသရီးနဲ ့ ပစ္ခတ္ခဲ့တယ္။

မႏၱေလးေဆာင္ေပၚက ေအာ္ဟစ္ဆႏၵျပေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကိုလည္း ပစ္ခတ္ခဲ့ပါတယ္။ ေသနတ္သံေတြဟာ ဘ၀ဂ္အထိ ညံသြားခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ ့က တကသ အေဆာက္အအံုေရွ ့ရွိ အလံတိုင္ေပၚတက္ကာ ခြပ္ေဒါင္းအလံကို လႊင့္ထူခဲ့တယ္။ ဗိုလ္မွဴးၾကီးစိန္လြင္နဲ ့ ဒုဗိုလ္မွဴးၾကီးလွၿမင့္ (ဘဲလ္အဲယားလွၿမင့္)တို ့ ဦးစီးတဲ့ စစ္သားေတြဟာ တကၠသိုလ္ဂိတ္တံခါးကို ကားနဲ ့တိုက္ဖြင့္ၿပီး ၀င္းထဲကို ၀င္လာခဲ့ၾကတယ္။ ထိုအခ်ိန္မွာေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြဟာ (ေက်ာင္းသူအေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ပါ၀င္ပါတယ္) မႏၱေလးေဆာင္ဘက္ကို တခ်ိဳ ့ဆုတ္ခြာျပီး အခ်ိဳ ့ကေတာ့ သထံုေဆာင္ဘက္ကို ဆုတ္ခြာေရွာင္တိမ္း ခဲ့ၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေသနတ္ထိမွန္ၿပီး အဓိပတိလမ္းေပၚမွာ လဲက်သြားခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ ့ကေတာ့ အဓိပတိလမ္းေဘး မႏၱေလးေဆာင္ေရွ ့က ေရေျမာင္းထဲမွာ လဲက်ေနခဲ့တယ္။ အဓိပတိလမ္းေပၚမွာ ေက်ာင္းသားထုရဲ ့ေသြးကြက္ေတြ အိုင္ထြန္းေနပါတယ္။ လမ္းတေလ်ွာက္မွာေတာ့ ပိုင္ရွင္မဲ့သြားတဲ့ဖိနပ္ကေလးေတြ၊ လက္ပတ္နာရီေတြ ျပန္ ့က်ဲလို ့ေနတယ္။

တကၠသိုလ္ပရ၀ုဏ္ကို အေမွာင္ဖံုးခ်ိန္မွာေတာ့ စစ္ဖိနပ္သံေတြဟာ အဓိပတိလမ္း တေလ်ွာက္မွာ ဆူညံစြာေပၚထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ေန ့ ဇူလိုင္ ၈ ရက္၊ မနက္ ငါးနာရီခြဲခန္ ့မွာေတာ့ ကမာရြတ္ျမိဳ ့နယ္အတြင္းမွာ က်ယ္ေလာင္ ျပင္းထန္လွတဲ့ ေပါက္ကြဲသံၾကီး ေပၚထြက္လာခဲ့တယ္။ စစ္ဘီလူးေတြက ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးလႈပ္ရွားမႈရဲ ့ အခ်က္အခ်ာ ေနရာတခု ၿဖစ္တဲ့ သမိုင္း၀င္ တကသ အေဆာက္အအံုႀကီးကို ဒိုင္းနမိုက္ အလံုးေပါင္းမ်ားစြာ တပ္ဆင္ျပီး ျဖိဳဖ်က္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ေနာက္တရက္မွာေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းက “ဓားဓားခ်င္း လွံလွံခ်င္းဘဲ”ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသားထုကို စိန္ေခၚတဲ့ မိန္ ့ခြန္းတရပ္ ေျပာခဲ့တယ္။ သို ့ေပမယ့္ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီး ေပၚေပါက္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ေဟာင္းေအာင္ၾကီးနဲ ့ ဦးေန၀င္းတို ့ဟာ သမဂၢအေဆာက္အအံုၾကီးကို ျဖိဳဖ်က္တဲ့လုပ္ရပ္မွာ သူအမိန္ ့ေပးတာ၊ ငါအမိန္ ့ေပးတာဆိုျပီး တေယာက္နဲ ့ တေယာက္ လႊဲခ်ခဲ့ၾကပါတယ္။ သို ့ေပမယ့္ တရားခံေတြဟာ ဘယ္သူေတြလဲဆိုတာကိုေတာ့ သမိုင္းက သိေနပါတယ္။ မင္းဟန္ေစာ (ျပည္သူ ့ေခတ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ၃၊ အမွတ္ ၁၅၂ တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ မင္းဟန္ေစာ ၏ “ဇူလိုင္ ၇ ရက္၏ သမိုင္းတရားခံမ်ား”မွ ကူးယူပါသည္)
Aungmyo Tun facebook




ဆရာေတာ္အားယေန ့ညေန( ၄ )နာရီတြင္ေက်ာင္းတိုက္မွဖယ္ရွားေပးရန္ နွင့္မဖယ္ခဲ႕လ်ွင္ လူဝတ္လဲေစျပီး ေထာင္ဒဏ္တစ္လ ဟုအမိန္ ့စာကိုျမို ့နယ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕မွ ထုတ္ျပန္ခဲ႕ပါတယ္။ဆရာေတာ္မွ ဒကာ ဒကာမမ်ားျပသာနာ
မျဖစ္ေစရန္ေက်ာင္းတိုက္မွဆင္းေပးခဲ႕ပါတယ္။

သို ့ရာတြင္တရပ္ကြက္လံုးနွင့္အနီးနားရပ္ကြက္မ်ားမွဆရာေတာ္သည္တရြာလံုးအတြက္ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ရေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းေဟာင္းေလးမွ ေက်ာင္းသစ္ေဆာက္
လုပ္ရန္ ဝိုင္းဝန္းလွဴဒါန္းခဲ႕ၾကေၾကာင္း အက်င့္သီလနွင့္ျပည့္စံုေသာဆရာေတာ္အား
လွဴဒါန္းထားျခင္းသာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ေက်ာင္းတိုက္မွဆင္းျခင္းကို
ခြင့္မေပးၾကပါ။

ဆာပါေခ်ာင္တရပ္ကြက္လံုးရိွျပည္သူမ်ားမွာမိုးလင္းကတည္းက ဆရာေတာ္သြားမွာစိ္ုးေသာေၾကာင့္ ထမင္းမစားနိုင္ဘဲ မိုးေရထဲတြင္ပင္ေက်ာင္းေနရာအသီးသီး၌ေစာင့္စားေနၾကပါတယ္။

ဆရာေတာ္၏ေက်ာင္းတိုက္မွ ကားလမ္းသို ့ထြက္ေသာလမ္းမ်ားတေလ်ာက္ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ျပီးပိတ္ထားခဲ႕ပါတယ္ ။
ဆရာေတာ္ထြက္လာေသာအခါေျမျပင္တြင္ပံုသဏၭန္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ရိုခိုးကန္ ့ေတာ့ကာမထြက္သြားရန္ ေတာင္းပန္ႀကပါတယ္။

ဒကာ ဒကာမ တို ့ေအာ္ဟစ္ငိုယိုသံၾကားဆရာေတာ္ပါ မ်က္ရည္က်ခဲ႕ရပါျပီ။ဆရာေတာ္မွ တရားေဟာေသာ္လဲ သူတို ့နားထဲ
တရားမဝင္နိုင္ေတာ့ပါ ။
ဆရာေတာ္ကို ေက်ာင္းအထြက္မုဥ္ဦးဝတြင္ အတင္းဆြဲ၍ထမ္း၍ေျပးၾကပါတယ္။
မျမင္ရက္စရာျမင္ကြင္းမ်ိဳးပါ။ အားလံုးလူထုႀကီီးနဲ႕ သတင္းယူသူမ်က္ဝန္းတို ့ပါ မ်က္ရည္မဆယ္နိုင္ႀကပါအခုခ်ိန္ထိ ထို ့သိုပင္ျဖစ္ေနပါတယ္။
စိုးရိမ္ရေသာအေျခေနတြင္ပင္ရိွေနပါတယ္။ လူအုပ္ႀကီးကိုအႀကမ္းဘက္နိွမ္နင္းမွာေတြ
စိုးမိပါတယ္..ဒုတိယ သႏၲိသုခ မျဖစ္ပါေစနဲ႕လို ့ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။
သတင္းဓါတ္ပုံ- Net Soe.


photo Credit : Mya Thein

Author Name

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.