ရွစ္ေလးလံုး သို႔မဟုတ္ ၀ရိွ၍ ၀ိလုပ္ခဲ့သူမ်ား || ရီေနႏိုင္ ||

ျမန္မာမွာ လူသိမ်ားတဲ့ ဆို႐ိုးစကားတစ္ခု ရိွပါတယ္။ “၀မရိွဘဲ၀ိမလုပ္ခ်င္နဲ႔” ဆိုတာပါ။ ဆိုလိုရင္းကို ျမင္သာထင္သာရိွေအာင္ တင္စားေျပာထားတဲ့ သေရာ္သံသဲ့သဲ့နဲ႔ “ခပ္ေျပာင္ေျပာင္” စကားလံုးပါပဲ။ (ေျပာင္ေျမာက္တာေရာ၊ ေျပာင္ေနာက္တာေရာေပါ့ေနာ္)။ “၀ိ” ဆိုတာက ျမန္မာစာမွာ တစ္လံုးတည္းအနက္ မထင္ရွားပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ “၀ိ”ဆိုတာကို ေရးမယ္ဆိုရင္ တစ္နည္းအားျဖင့္ “၀ိလုပ္မယ္” ဆိုရင္ေတာ့ “၀”ရယ္၊ သူနဲ႔ဆင္တူ သူ႕အေပၚက တင္ရမယ့္ လံုးႀကီးတင္ရယ္ ၀လံုးပံုႏွစ္ခု ရိွမွ ရမွာေပါ့။ အဲဒီႏွစ္ခုတည္းမွ “၀” တစ္လံုး ေလာက္မွ မရိွဘဲနဲ႔ေတာ့ “၀ိ”လုပ္ဖို႔ မစဥ္းစားနဲ႔တဲ့။ ဟုတ္တယ္ေလ။ ၀ိျဖစ္ဖို႔က “၀”ကို အရင္ေရးရမွာဆိုေတာ့ ပထမစလုပ္ရမယ့္ “၀” မရိွရင္ “၀ိ”မျဖစ္တာက ေသခ်ာေနတာကိုး။ (ဒီဆို႐ိုးစကားကိုပဲ အဂၤလိပ္လို ညွပ္ေျပာရမွ အရသာရိွတယ္ ထင္သူမ်ားကေတာ့ အစ္ဖ္ ယူဟက္ဖ္ေနာ့ ဇီး႐ိုး ဒုန္႔ဒူးသည္အိတ္လို႔ ဇြတ္ႀကီး ဘာသာျပန္ၿပီး ေျပာခ်င္လည္း ေျပာႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္ေနာ္)

ရွစ္ေလးလံုး လူထု လႈပ္ရွားမႈ အေရးေတာ္ပံု ၂၈ ႏွစ္ေျမာက္္တဲ့ (၈-၈-၂၀၁၆)ေန႔မွာ အခမ္းအနား က်င္းပရာ သဃၤန္းကၽြန္း ဓမၼပီယ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ရွစ္ေလးလံုးရဲ႕ သေကၤတအျဖစ္ အဂၤလိပ္ဂဏန္း ရွစ္ေလးလံုးကို လူတစ္ရပ္ ေလာက္ ေထာင္ထားၿပီး အဲဒီေရွ႕မွာ အသက္ေတြဘ၀ေတြနဲ႔ ရင္းၿပီး ျဖတ္သန္းလာသူေတြ ျပန္ေတြ႕ၾက၊ ဖက္လွဲတကင္း ႏႈတ္ဆက္ၾကၿပီး အမွတ္တရ ဓာတ္ပံုေတြလည္း ႐ိုက္ၾကတာေပါ့။ အဲဒီမွာ ေလာကႀကီးကို ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္အေတြးနဲ႔ သေရာ္ေတာ္ေတာ္ စဥ္းစားေနက် ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ အဂၤလိပ္ဂဏန္း ရွစ္ေလးလံုးကို “၀ိ”ေတြအျဖစ္ ၾကည့္ျမင္ရင္း “ေၾသာ္၊ ရွစ္ေလးလံုးဆိုတာက ၀ေတြရိွလို႔ ၀ိေတြ လုပ္ႏိုင္ခဲ့သူေတြရဲ႕ သမုိင္းပါလား”လို႔ စဥ္းစားမိလိုက္တာပါ

ဒီလိုေျပာတာဟာ ရွစ္ေလးလံုးသမိုင္းႀကီးကို ေသးသိမ္ေအာင္ ေနာက္ေျပာင္ေျပာသလို ျဖစ္ေနရင္လည္း ေတာင္းပန္ပါတယ္ ဗ်ာ။ (အခုကာလမွာက ေက်ာဘက္ကလာတဲ့ ဆဲေရးျခင္း က်ည္ဆံေတြကို ပိုေၾကာက္ေနရသကိုး)။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ က ဒီအေရးေတာ္ပံုမွာ ဘ၀နဲ႔ရင္းၿပီး ပါ၀င္ခဲ့သူျဖစ္ၿပီး ဒီကာလကစလို႔ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈလိႈင္းထဲက ႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ေသးဘဲ ကူးခတ္ေန ရသူတစ္ဦးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ရွစ္ေလးလံုးသမိုင္းကို ေျပာတဲ့အခါ ဘ၀နဲ႔ရင္းခဲ့ပါတယ္လို႔ ေျပာရတာေတာင္ လိပ္ျပာသိပ္မလံုႏိုင္ပဲ ျဖစ္ရပါ တယ္။ ကိုယ္တုိင္က ေသြး႐ူးတန္း႐ူး လုပ္ခဲ့တာမဟုတ္ဘဲ လက္ရိွရာထူးေတြ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို ေက်ာခိုင္းၿပီး ယံုၾကည္ခ်က္လမ္းကို ေလွ်ာက္ ခဲ့တာဆိုရင္ေတာင္ ကိုယ့္ထက္ငယ္တဲ့ ကေလးေတြ လူငယ္ကေလးေတြ အသက္ေပးၿပီး စြန္႔စား လုပ္ေဆာင္သြားခဲ့တာကို မေမ႔ႏုိင္ဘဲ သတိရရင္း ”ကိုယ္က ဘာဟုတ္ေသးလို႔လဲ”လို႔ ေတြးမိတတ္လို႔ပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ရွစ္ေလးလံုးမွာ ပါ၀င္ခဲ့သူေတြဟာ လက္ထဲမွာ ယံု ၾကည္ခ်က္ကလြဲၿပီး ဘာမွ ခိုင္ခိုင္မာမာ ဆုပ္ကိုင္ခြင့္ရခဲ့သူေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ဖက္မွာ ကိုယ္ရင္ဆိုင္ရတာက အာဏာေရာ လက္ နက္ေရာ ရက္စက္ႏိုင္မႈေတြကိုပါ ဆုပ္ကိုင္ထားသူေတြကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ရတာပါ။

တစ္ဖက္က ကိုယ္ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသူေတြက သိပ္ျပတ္သားပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဆိုေတာ့ သူတုိ႔က သူတို႔ကိုယ္က်ိဳး၊ သူတို႔အာဏာ၊ သူတို႔ဘ၀ကို ကာကြယ္ရမွာမို႔ ဘာမဆုိ လုပ္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီး လုပ္လည္း လုပ္ျပခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မူလတန္းေက်ာင္းသား ကေလးေတြ လက္နက္မဲ့ခ်ီတက္လာတာကိုလည္း ပစ္ရဲခတ္ရဲ၊ သတ္ျဖတ္ဖို႔ အမိန္႔ေပးရဲ ျဖစ္ခဲ့သလို ေဆး႐ုံႀကီးလိုေနရာကိုေတာင္ ေသနတ္နဲ႔ပစ္ရဲ႐ုံမက လက္နက္မဲ့ ေျပးလႊားပုန္းေအာင္းေနသူေတြကို ေသြးေအးေအးနဲ႔ တစ္ေယာက္ခ်င္း ပစ္ခဲ့တာေတြလည္း ရိွခဲ့ပါ တယ္။ ဒီေနရာမွာ ရွစ္ေလးလံုးသမိုင္းကို ေျပာတဲ့အခါ တပ္မေတာ္ကို ဖိႏိွပ္သူ၊ ရက္စက္သူဘက္မွာထားၿပီး ေျပာၾကတာမို႔ ဒီလိုေျပာ ရတာဟာ မေကာင္းသလို တခ်ိဳ႕ကလည္း ဒီကေန အေရးတႀကီးေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစ့ေရးတို႔၊ တပ္ဘက္အရပ္ဘက္ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္ေရးတို႔အျပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြပါ ထိခိုက္မွာ ပူပန္ၾကတာလည္း ရိွပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ အယူအဆကေတာ့ ရွစ္ေလးလံုးမွာ တပ္မေတာ္က ဖိႏိွပ္သူရဲ႕အခန္းက႑က ကျပခဲ့ရတာ ျဖစ္ေပမယ့္ တကယ္က အဲဒီကာလက တည္ရိွခဲ့တဲ့ အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွာ တပ္မေတာ္ကိုယ္တုိင္က အဖိႏိွပ္ခံ၊ အသံုးေတာ္ခံအျဖစ္ တည္ရိွခဲ့ရတာပါ။ တပ္မေတာ္ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ သူ႕ကိုအသံုးခ်ခဲ့တဲ့ အာဏာရွင္စနစ္ဆိုး ရိွခဲ့ၿပီး အဲဒါကို ရင္ဆိုင္ၿပီး အေျပာင္းအလဲလုပ္ဖို႔ ျပည္သူေတြက အရင္းအႏီွးႀကီးႀကီးနဲ႔ ေပးဆပ္လုပ္ကိုင္ခဲ့ရတာပါ။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီကာလမွာ ျပည္သူေတြဟာ ဖိႏိွပ္မႈ၊ ရက္စက္မႈ၊ စီမံခန္႔ခြဲျခင္း ညံ့ဖ်င္းမႈတုိ႔ကို လက္မခံႏုိင္ေတာ့ဘဲ အေျပာင္းအလဲ သိပ္လိုခ်င္ၾကလို႔ တစုတစည္းတည္း စြန္႔စားလုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ဒီလို စတင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကေပမယ့္ အဲဒီကာလမွာ ကတည္းက အာဏာရွင္နဲ႔ တပ္မေတာ္ကို ျပည္သူက ခြဲျမင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ တပ္မေတာ္က အာဏာရွင္လက္က အာဏာကို သိမ္းယူၿပီး ျပည္သူ႕လက္ထဲ ထည့္ေပးမလားလို႔ ေမွ်ာ္လင့္ ယံုၾကည္ခဲ့ၾကတာလည္း ရိွတယ္။

လႈပ္ရွားမႈရဲ႕ အေစာပိုင္းရက္ေတြမွာ စက္မႈတကၠသိုလ္ နံရံကပ္ပိုစတာေတြမွာ တပ္မေတာ္ကို အာဏာသိမ္းဖို႔ ေတာင္းဆို ထားတာေတြေတာင္ ဖတ္ ခဲ့ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ “ျပည္သူ႕စစ္သား၊ တို႔စစ္သား၊ ျပည္သူ႕တပ္မေတာ္၊ တို႔တပ္မေတာ္”ဆိုတာဟာလည္း ရွစ္ေလးလံုးကာလမွာ အလြန္ ေခတ္စားတဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ၾသဂုတ္လ ၁၉ရက္ေန႔မွာ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ တက္လာၿပီး စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ႐ုပ္သိမ္းလိုက္ေတာ့ တပ္မေတာ္သားေတြက ၿမိဳ႕အႏံွ႕တပ္စြဲထားရာကေန ထြက္ခြာတဲ့အခါ ျပည္သူ ေတြက ၀မ္းပမ္းတသာ လက္ခုပ္ၾသဘာ ေပးခဲ့႐ုံမက တပ္ မေတာ္သားမ်ားကလည္း အၿပဳံးကုိယ္စီနဲ႔ လက္ေ၀ွ႕ယမ္း ႏႈတ္ဆက္ၾကပါတယ္။ အဲဒီကာလမွာ စစ္ကားေတြေပၚတက္ၿပီး အမ်ိဳးသမီးေတြ က ပန္းကံုးစြပ္ ဂုဏ္ျပဳတဲ့ျမင္ကြင္းေတြလည္း ျမင္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါဟာ ၾသဂုတ္ ၈ ရက္ ေန႔ ပစ္ခတ္မႈေတြ အပါအ၀င္ ဒီကာလ ရက္စက္မႈေတြမွာ တပ္မေတာ္ဟာ ပင္မက်ဴးလြန္သူ မဟုတ္လို႔ ျပည္သူေတြက သေဘာထား ေၾကာင္းနဲ႔ ဒါကိုလည္း တပ္မေတာ္သား မ်ားက အျပန္အလွန္ နားလည္သေဘာေပါက္ေၾကာင္း ထင္ရွားခဲ့တဲ့ သာဓက တစ္ခုပါပဲ။

ဒါေပမဲ့ ဒါဟာ ယာယီေျပေလ်ာ့မႈ တစ္ခုသာျဖစ္ခဲ့ၿပီး အေျဖမဟုတ္ခဲ့ဘူး။ တပ္မေတာ္ဟာ သေဘာတူသည္ျဖစ္ေစ၊ မတူသည္ ျဖစ္ေစ အာဏာပိုင္တုိ႔လက္ထဲမွာပဲ ရိွေနခဲ့ၿပီး တပ္မေတာ္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးထြက္ေပါက္ အမွန္ကိုလည္း တက္ၾကြလႈပ္ရွားသူေတြဘက္က ဖန္တီး ေပးခြင့္မသာခဲ့ပါဘူး။ တပ္မေတာ္က ခုလိုအသံုးခ်ခံအျဖစ္ ျပည္သူကို ျပန္ဆန္႔က်င္ ရင္ဆိုင္ေနရတာကို သည္းမခံႏိုင္ေတာ့တဲ့ တပ္မေတာ္ သား အရာရိွတခ်ိဳ႕အပါအ၀င္ ၾကည္းေရေလ ရဲေဘာ္မ်ားသာ ျပည္သူနဲ႔ စြန္႔စား ပူးေပါင္းလာခဲ့တာပဲ ရိွခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို တပ္မေတာ္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို အာဏာရွင္နဲ႔ ျပည္သူၾကား ပဋိပကၡမွာ ၾကားေနသူအျဖစ္နဲ႔ေတာင္ ေနႏုိင္ေအာင္ ၀ိုင္းလုပ္ေပးခြင့္ မရခဲ့ၾကတဲ့ အတြက္ ေနာက္ဆံုးမွာ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲစရာ ေသြးစြန္းရက္ေတြ ထပ္ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီေနရာမွာ အေျပာင္းအလဲကို လိုခ်င္ ခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျပည္သူေတြဟာ ဒါဟာ အလြယ္တကူ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆိုတာလည္း သိၿပီး တစ္ဖက္ကလည္း ဘယ္ေလာက္အင္အား ႀကီး၊ ဘယ္ေလာက္ ရက္စက္တတ္တယ္၊ ဘယ္လို လိမ္လည္ ေကာက္က်စ္မႈမ်ိဳးမဆို လုပ္ရဲတယ္ဆိုတာကိုလည္း နားလည္ၿပီးသားပါ။ ဒါေၾကာင့္ တကယ္ေျပာင္းလဲခ်င္ရင္ ဘယ္ေလာက္ ေပးဆပ္ရမယ္ဆိုတာ သိထားခဲ့ၾကၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီကာလက အဆင့္ျမင့္ ရာထူးေတြမွာ ရိွခဲ့တဲ့အရာရိွႀကီးတခ်ိဳ႕အပါအ၀င္ ၀န္ထမ္းေတြ၊ စည္းကမ္းတင္းက်ပ္လွၿပီး စြန္႔စားရမႈ သူမ်ားထက္ ႏွစ္ဆ သံုးဆမက ပိုတဲ့ တပ္မေတာ္သားေတြ၊ ႏုနယ္သေလာက္ စိတ္ျပင္းျပတဲ့ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ကေလးေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ ရာထူးေတြ၊ ဘ၀ေတြ၊ အသက္ေတြ၊ မိဘေမာင္ဘြား ဇနီးမယားနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနထုိင္ခြင့္ေတြကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး ပါ၀င္တုိက္ပြဲ၀င္ခဲ့တာပါ။

သူတို႔ေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္၊ ျပင္းျပတဲ့စိတ္၊ အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးမႈ၊ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံရဲမႈစတဲ့ ”၀လံုး”ေတြနဲ႔ ဒီမိုကေရစီလူ႕အဖြဲ႕အစည္းဆိုတဲ့ “၀ိ”ကို ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္မွာက “၀”ပဲရိွတာမို႔ “၀ိ”ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္ ေလာက္လုပ္ရဦးမယ္ဆိုတာ မသိလို႔မွ မဟုတ္တာပဲ။ တကယ္က မလုပ္ဘဲေနမယ္ဆိုရင္ ကုိယ့္ဆီမွာ ရိွၿပီးသား ”၀”ေတြေတာင္ ”သုည” ျဖစ္ကုန္ၿပီး ေနာင္မ်ိဳးဆက္ေတြမွာ ႏိုင္ငံတကာအလယ္ ပိုေအာက္က်ေနာက္က် ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုတာကို သိထားခဲ့လို႔ လည္း ျဖစ္ပါ တယ္။ တကယ္တမ္း “ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးေတြ” ရလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ၀ိေရာဓိကာလေတြမွာ ဘယ္ဘက္က ရပ္သူပဲျဖစ္ေစ၊ ဒီအခြင့္အေရးေတြကို ခံစားခြင့္ရၾကတာပါပဲ။ “တစ္ပါတီစနစ္သာ ေကာင္းတယ္”လို႔ လူသိရွင္ၾကား ေျပာခဲ့ၾကသူေတြရဲ႕ သားေျမးေတြဟာ ဒီေန႔ ပါတီစံုေရြးေကာက္ပြဲမွာ ႀကိဳက္ရာပါတီကို မဲေပးခြင့္ရ႐ုံမက ကိုယ္တုိင္လည္း ပါတီေထာင္ခြင့္၊ ေရြးေကာက္ခံပိုင္ခြင့္ေတြ ရေနၾက တာဟာ သက္ေသသာဓက တစ္ခုပါပဲ။ ဒီကေန႔ ဒီမုိကေရစီ အင္အားစုေတြကို အားေကာင္းေမာင္းသန္ ဆဲေရးခြင့္ရရာေနရာျဖစ္တဲ့ ဆဲဘုတ္ ဆိုတာႀကီး အဲေလ ေဖ့စ္ဘြတ္ဆိုတာႀကီးကိုကလည္း ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အသီးအပြင့္တစ္ခုပဲလိ္ု႔ ေျပာရင္ ထပ္ဆဲၾကတာ ခံရဦးမယ္ ထင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ တ႐ုတ္ျပည္ အပါအ၀င္ အာဏာရွင္ႏုိင္ငံ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေဖ့စ္ဘြတ္သံုးစြဲခြင့္ကို ပိတ္ပင္ထားတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံသာ ျပည္သူ ေတြက ျပင္းျပင္းျပျပအရင္းအႏွီးႀကီးႀကီး ေပးၿပီး ေတာင္းဆိုမႈေတြကတစ္ဆင့္ ျပည္သူထဲမွာ အပါအ၀င္ ျဖစ္တဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရိွသူေတြကပါ အေျပာင္းအလဲလုပ္ဖို႔က မလြဲမေသြ လိုအပ္လာၿပီလို႔ ယံုၾကည္လာေအာင္ တြန္းအားေပးႏုိင္ခဲ့လို႔ ဒီေန႔ ဒီေနရာမွာ ဒီလို လြတ္လပ္မႈအတုိင္းအတာေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လႈပ္ရွားေနထုိင္ခြင့္ ရတာျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ရွစ္ေလးလံုး လူထုအေရးေတာ္ပံုဟာ ေသြးစြန္းရက္ေတြနဲ႔ အဆံုးသတ္ခံခဲ့ရေပမယ့္ ကိုမင္းကိုႏိုင္ စကားနဲ႔ ေျပာ ရရင္ ဒီလႈပ္ရွားမႈကို ေသမသြားေအာင္ ဘ၀ေတြ အသက္ေတြေပးၿပီး လူမ်ားစြာက ေပးဆပ္လို႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အသက္ဆက္ခဲ့တာပါပဲ။ ဘ၀ေတြ အသက္ ေတြေပးတယ္ဆိုတာ ေျပာေတာ့လြယ္ေပမယ့္ အသက္နဲ႔လဲၿပီး ယံုၾကည္ခ်က္ကို ဖက္တြယ္တုိက္ပြဲ၀င္တာဟာ မလြယ္ သလို ယံုၾကည္ခ်က္အတြက္ မိသားစုပါ နစ္မြန္းဆင္းရဲခံၿပီး အက်ဥ္းေထာင္ သံတုိင္ေတြၾကား ဘ၀ေသေအာင္ ဖိႏိွပ္ထားတဲ့ၾကား ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တြန္းလွန္ေနထုိင္ၾက ရတာဟာလည္း လြယ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါေတြက ဒီမိုကေရစီ ဆိုတဲ့ “၀ိ”ကိုလုပ္ ဖို႔ စြန္႔စားအရင္းအႏီွးလုပ္ခဲ့ရတဲ့ “၀”ေတြပါပဲ။ လူမသိသူမသိမ်ားစြာေရာ လူသိထင္ရွားတခ်ိဳ႕ပါ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံၿပီး ဒီမိုကေရစီ အုတ္ျမစ္လုပ္ ခဲ့ရတဲ့ “ျပင္းျပတဲ့ ယံုၾကည္ခိုင္မာမႈ”ဆိုတဲ့ “၀လံုး”ေတြကို တန္ဖိုးမထားခ်င္လည္း ေနပါ။ ”အလကားပါကြာ၊ ကမူးရွဴးထိုးနဲ႔ မုိက္မုိက္ကန္းကန္း လုပ္ခဲ့ၾကၿပီး အခုမွ သူရဲေကာင္းလုပ္ေနၾကတာ” ဆိုတဲ့ေလသံမ်ိဳး ေတြနဲ႔ “သုည”ေတြအျဖစ္ေတာ့ တန္ဖိုးမခ်ပစ္သင့္ပါေၾကာင္း ေမတၱာရပ္ခံ ေတာင္းပန္ခ်င္ပါတယ္။

အင္းေလ၊ တကယ္ေတာ့ “သုည”ေတြပဲ ျဖစ္ပါဦးေတာ့ “တစ္”ဆိုတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း တစ္ဦးေနာက္မွာ “သုည”မ်ားစြာ ရိွေနျခင္းဟာ သုညမ်ားေလ တန္ဖိုး တက္ေလ မဟုတ္ပါလား ခင္ဗ်ား။

ရီေနႏုိင္
The Ladies News
http://www.theladiesnewsjournal.com/articles/wed-2016-08-10-1319/2905
Labels:

Post a Comment

ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားမႈကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ ေထာက္ျပ ေ၀ဖန္ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားကို လာေရာက္ ေရးသားရင္ဖြင့္ႏိုင္ပါသည္။ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားခြင့္ကို အလြဲသံုးစားျပဳ၍ ရင့္သီးရိုင္းစိုင္း ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ေရးသားျခင္း၊ ညစ္ညမ္းစြာ ဆဲဆိုေရးသားျခင္း၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး ထိခိုက္နစ္နာမႈရွိေစရန္ တိုက္ခိုက္ေရးသားျခင္း၊ အမ်ားျပည္သူ ဖတ္ ၾကည့္ နားဆင္ရန္ မသင့္ေလ်ာ္သည့္ link မ်ား လာထည့္ျခင္း၊ လူမ်ဳိးေရး ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္စြာ လံႈ႔ေဆာ္သည့္ အေရးအသားမ်ား ေရးသားျခင္း၊ လူမ်ဳိးေရး ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္စြာ လံႈ႔ေဆာ္သည့္ link မ်ား လာထည့္ျခင္းမ်ားကို လံုး၀ ခြင့္မျပဳပါ။ ..Face book button ေလးႏွိ္ပ္ၿပီးလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

[blogger][facebook]

Author Name

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.