ပုလင္း ပန္းခ်ီျဖင့္ အႏုပညာ ပုံေဖာ္သူ


သည္တစ္ေခါက္ သူ ပုလင္းပန္းခ်ီ ေရးဆြဲေနရသည္မွာ ထူးျခားေနသည္။ သို႔ေသာ္ စုိးရိမ္မႈ တစ္စုံတစ္ရာ မရွိ။ သည္အတြက္ ဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္ ေနမိၿပီ။ သူကား ပုလင္းပန္းခ်ီ ခ်စ္ျမ။ မႏၲေလးၿမိဳ႕က တစ္ဦးတည္းေသာ ပုလင္းပန္းခ်ီပညာရွင္ ျဖစ္သည္္။

သူ႔ေရွ႕တြင္ ျဖဴျဖဴ ေခ်ာေခ်ာ၊ သန္႔သန္႔အမ်ိဳးသမီးႀကီး တစ္ဦးႏွင့္ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ား ရွိေနသည္။ ယခုကဲ့သုိ႔ အထူး ဧည့္သည္ေတာ္မ်ား၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ မိမိ တတ္ကြၽမ္းေသာ အႏုပညာ တစ္ရပ္ကုိတင္ဆက္ရလိမ့္မည္ဟု အိပ္မက္မွ်ပင္ မမက္ဖူးပါ။ သူ႔အတြက္ အလြန္ ကံထူးေနသည္။ ထိုအမ်ဳိးသမီးႀကီးသည္ကား ျပည္သူ႔အစုိးရသစ္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ဦးထင္ေက်ာ္၏ ဇနီးျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

သူသည္ မႏၲေလးၿမိဳ႕သို႔ အလည္အပတ္ ေရာက္ရိွလာသည့္ သမၼတကေတာ္မွတစ္ဆင့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ထံ လက္ေဆာင္ တစ္ခု ပါးလိုသည္။ ယင္းေၾကာင့္ သူသည္ သက္ဆိုင္ရာ ဌာနဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားမွတစ္ဆင့္ လတ္တေလာ ေရးဆြဲေနေသာ ပုလင္း ပန္းခ်ီလက္ရာ တစ္ခုကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ ပါးလိုက္သည္။ သူ ပါးလိုက္ေသာ လက္ေဆာင္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ပုံတူ ပုလင္းပန္းခ်ီပင္ ျဖစ္သည္။

ေဒၚစုပုံတူ ပုလင္းပန္းခ်ီ လက္ထဲ ေရာက္သြားၿပီးသည္ႏွင့္ ေနာက္တစ္ေန႔ မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ သမၼတကေတာ္သည္ ပုလင္းပန္းခ်ီကို စိတ္ဝင္စား သြားဟန္ ရွိသည္။ သူ၏ အလုပ္ခန္း ဖြင့္လွစ္ခဲ့ဖူးေသာ အမရပူရၿမိဳ႕ရိွ မဂၤလာ အႏုပညာျပခန္းသို႔ သမၼတကေတာ္ ကိုယ္တိုင္ ေရာက္လာကာ သူ၏ ပုလင္းပန္းခ်ီ ေရးဆြဲျပသခြင့္ကို ထူးထူးျခားျခား ရခဲ့သည္။ သမၼတကေတာ္သည္လည္း စိတ္ဝင္တစား ၾကည့္႐ႈေနသည္ကို ပုလင္းပန္းခ်ီ ေရးဆြဲေနရာမွ သူ သတိထားမိသည္။ သမၼတကေတာ္ ေဒၚစုစုလြင္၏ ခ်ီးက်ဴး ဂုဏ္ျပဳစကားကိုလည္း ရရွိခဲ့ေလသည္။

“သမၼတကေတာ္ကို လက္ေတြ႔ ျပသခြင့္ရတဲ့အတြက္ ဂုဏ္ယူပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ အေနနဲ႔လည္း ဒီလို ပညာရွင္ တစ္ေယာက္ ရွိတယ္ဆိုတာ သိခြင့္ရတဲ့အတြက္ ဝမ္းေျမာက္မိပါတယ္”ဟု သူက ေက်နပ္ပီတိျဖင့္ ေျပာသည္။

သူသည္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ပန္းခ်ီပညာကို ေမြ႔ေလ်ာ္ခဲ့သည္။

သူ႔ကို မႏၲေလးၿမိဳ႕ တာရဲတန္းရပ္ကြက္တြင္ ေမြးဖြားသည္။ သူ၏ဖခင္မွာ ဗုဒၶဝင္နိပါတ္ေတာ္ ဆရာႀကီး ပန္းခ်ီဘရီျဖစ္သည္။ သူ၏ ပန္းခ်ီ မ်ိဳးေစ့သည္ကား ဖခင္ထံမွ ရခဲ့ေလသည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဖခင္၏ ပန္းခ်ီပညာေပၚတြင္ ထိေတြ႔ခံစားသည္။ အသက္ ၂၃ ႏွစ္အရြယ္တြင္ ဖခင္ထံမွ ပန္းခ်ီပညာကို ေလ့လာ ဆည္းပူးခြင့္ ရသည္။

သူ၏ လက္ဦးဆရာမွာ ဖခင္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဖခင္ထံမွ ႀကိဳးစား သင္ယူသည္။ ဆည္းပူးသည္။ ေလ့လာသည္။ တတ္ေျမာက္သည္။ သူ ပန္းခ်ီေလာကတြင္ စတင္ ေရးဆြဲေတာ့ ၁၉၈ဝ ျပည့္ႏွစ္ ဝန္းက်င္တြင္ ျဖစ္သည္။ အိမ္ေထာင္က်ၿပီးမွ ပန္းခ်ီ ေလာကထဲ ဝင္ေရာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ စေရးဆြဲစဥ္က တ႐ုတ္ဆိုင္ ဖြင့္ပြဲမ်ား၊ တ႐ုတ္ မဂၤလာေဆာင္မ်ား၊ တ႐ုတ္အိမ္ တက္ပြဲမ်ား၊ တ႐ုတ္ ေမြးေန႔ပြဲမ်ားက လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးရန္ မွာေသာ မွန္ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ဆြဲရသည္။ သူသည္ မွန္ ပန္းခ်ီ ေလာကတြင္ အထိုက္အေလ်ာက္ ေအာင္ျမင္သည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ မွန္ပန္းခ်ီကို အျခား ပန္းခ်ီဆရာမ်ားလည္း ေရးၾကသည္။ သူႏွင့္ မွန္ ပန္းခ်ီေခတ္ၿပိဳင္ ဆရာမ်ားမွာ ဆန္းႏုယဥ္ေမာင္ဝင္း၊ မွန္ပန္းခ်ီ ေက်ာ္ေဌး၊ မွန္ပန္းခ်ီ ေစာေမာင္တို႔ျဖစ္သည္။

တ႐ုတ္ဆိုင္ ဖြင့္ပြဲလက္ေဆာင္အျဖစ္ မႏၲေလး ပန္းခ်ီဆရာမ်ား ေရးဆြဲေသာ မွန္းပန္းခ်ီ လက္ရာမ်ားသည္ ေစ်းကြက္ ဝင္ခဲ့သည္။ မွန္ပန္းခ်ီသည္ ၁ဝ ႏွစ္ ဝန္းက်င္အထိ အလုပ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ သူ၏ မွန္ပန္းခ်ီ လက္ရာမ်ားသည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ေရႊလီမွတစ္ဆင့္ တ႐ုတ္ ေစ်းကြက္အတြင္း ဝင္ေရာက္ခဲ့သည္။

“အဲဒီကာလက မွန္ပန္းခ်ီ ခ်စ္ျမဆုိလွ်င္ မသိသူ မရိွဘူး” သူက အတိတ္ကို ျပန္ေျပာင္း ေျပာသည္။

ယင္းေနာက္ မွန္ပန္းခ်ီ ေစ်းကြက္သည္ ေဘာင္ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္မႈႏွင့္ တ႐ုတ္မွန္ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္မႈမ်ားေၾကာင့္ အလုပ္ မျဖစ္ေတာ့။ ထိုအခါ သူသည္ အလုပ္ ေျပာင္းလုပ္မွ ျဖစ္မည္ကို သြားေတြ႔သည္။

“ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားလိုက္တယ္။ မွန္နဲ႔ ပုလင္း ေရးတဲ့စနစ္က အတူတူပဲ ဆိုတာကို ေတြ႔လိုက္ရတယ္”ဟု သူက ဆိုသည္။ သူ ေရးဟန္ေျပာင္းျခင္းသည္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ပန္းခ်ီဆရာမ်ား၏ တိုက္တြန္းခ်က္ေၾကာင့္လည္း ပါသည္။ ပုလင္းပန္းခ်ီတြင္ ေအာင္ျမင္လိမ့္မည္ဟု ထင္ေၾကး ေပးခဲ့ၾကသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပုလင္းပန္းခ်ီကို စတင္ခဲ့သူမွာ ပန္းခ်ီညိဳေလး ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈေရးရာ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေသာ စာေရးဆရာမႀကီး ေဒၚေစာမုံညင္းသည္ တ႐ုတ္ျပည္မွ ျပန္လာေသာအခါ တ႐ုတ္ ပုလင္းပန္းခ်ီ တစ္လုံး ပါလာသည္။ က်န္းမာေရး မေကာင္းေသာ ပန္းခ်ီ ဦးညိဳေလးကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးသည္။ ပန္းခ်ီဦးညိဳေလးက တ႐ုတ္ပုလင္းပန္းခ်ီကို ၾကည့္ၿပီး ေလ့က်င့္ေရးသားခဲ့ရာ ပုလင္းပန္းခ်ီ ဦးညိဳေလးအျဖစ္ ထင္ရွားခဲ့သည္။

သူသည္ ပုလင္းပန္းခ်ီ ညိဳေလး၏ ပုလင္းပန္းခ်ီ အႏုပညာ လက္ရာမ်ားကို ၁၉၉ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ စတင္ ေလ့လာ သင္ယူသည္။ ပန္းခ်ီဦးညိဳေလးထံတြင္ သြားေရာက္ သင္ယူႏိုင္ရန္မွာလည္း အခ်ိန္မရွိ။ မိသားစု ဝမ္းေရးအတြက္ အလုပ္ လုပ္ရေသးသည္။ ပုလင္းပန္းခ်ီညိဳေလးသည္ သူ၏ ျမင္ဆရာ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ပုလင္းတစ္လုံးေပၚတြင္ ပန္းခ်ီ အႏုပညာေျမာက္ေအာင္ ေရးႏိုင္ဖို႔ ေလ့က်င့္သည္။ ဖန္တီးသည္။

၁၉၉၃ ခုႏွစ္၌ ပုလင္းပန္းခ်ီ ေလ့က်င့္ ေရးဆြဲျခင္း ေအာင္ျမင္သည္။ မႏၲေလး မဟာမုနိ ႐ုပ္္ပြားေတာ္ပုံကို ငါးလုံးေျမာက္ ပုလင္းပန္းခ်ီအျဖစ္ ေလ့က်င့္ေရးဆြဲရာ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ မိမိ စတင္ ေလ့က်င့္ ေရးဆြဲခဲ့ေသာ ပုလင္းပန္းခ်ီမ်ားအနက္ မဟာမုနိပုံတူ ပုလင္းပန္းခ်ီသည္ အႏုပညာ လက္ရာေျမာက္သည္ဟု ဆိုနိုင္သည္။

၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ မဟာမုနိ သမိုင္းပန္းခ်ီျပခန္း ဖြင့္မည္ဆိုေသာအခါ ယင္းပုံကို ေရးဆြဲျဖစ္ၿပီး ယင္း ပုလင္း ပန္းခ်ီလက္ရာကို မဟာမုနိဘုရားႀကီး ပန္းခ်ီျပခန္းတြင္ ယေန႔တိုင္ ျပသထားသည္။

၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွ ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္အထိ ပုလင္းပန္းခ်ီ အလုံး ၁ဝဝ ခန္႔ သူေရးဆြဲၿပီး ဘုရားႀကီးေစာင္းတန္း နိဗၺာန္ကုန္ အေရာင္းဆိုင္မ်ားတြင္ တင္၍ ေရာင္းခဲ့ရသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားက ဝယ္ယူ အားေပးၾကသည္။ တစ္လုံး ၂ဝဝဝ က်ပ္၊ ၃ဝဝဝ က်ပ္သာ ေစ်းရခဲ့သည္။ အနစ္နာခံ၍ ေရးဆြဲ ေရာင္းခ်ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ သူသည္ အားမေလွ်ာ့။ ဆက္လက္ ႀကိဳးစား ေရးဆြဲသည္။ ထိုသုိ႔ အနာခံ ေရးဆြဲရျခင္း၏ အသီးအပြင့္သည္ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ေတာ့ သူ ခံစားေနရၿပီျဖစ္သည္။

၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ Sunbus ခရီသြား ကုမၸဏီ တစ္ခု၏ ခ်ိတ္ဆက္ေပးမႈျဖင့္ အေမရိကန္၊ ျပင္သစ္၊ အီတလီႏိုင္ငံတို႔မွ ပန္းခ်ီပညာရွင္၊ ပန္းပုပညာရွင္၊ ဓာတ္ပုံ ပညာရွင္၊ ေၾကးသြန္းပညာရွင္မ်ား ပါေသာအဖြဲ႔ တစ္ဖြဲ႔ကို ျပသခြင့္ရသည္။ ခရီးသြားမ်ား လာေရာက္ ၾကည့္႐ႈသည္။ ယင္းကုမၸဏီ၏ ခ်ိတ္ဆက္ေပးမႈအရ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္အထိ ႏိုင္ငံျခားသား ခရီးသြား ဧည့္မ်ားကို ျပပြဲ သေဘာမ်ိဳး သီးသန္႔ ေရးဆြဲ ေပးခဲ့ရသည္။ ႏိုင္ငံျခားခရီးသြား ဧည့္သည္ ဆိုသည္ကလည္း ဝယ္သည့္အခါရွိသလို မဝယ္သည့္အခါလည္း ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ရလဒ္ေကာင္း တစ္ခု ေပၚလာလိမ့္မည္ဟု သူ ယုံၾကည္သည္။

ပုလင္းပန္းခ်ီ တစ္လုံး ျဖစ္ဖို႔ဆိုသည္မွာ မလြယ္ကူလွ။ အခ်ိန္ယူရသည္။ အခ်ိန္ယူ ေရးဆြဲရသည့္အျပင္ လက္ရာေျမာက္ ပန္းခ်ီျဖစ္ရန္ လြယ္ကူသည္ေတာ့ မဟုတ္။ “ပုလင္းအေပါက္ ေသးေသးေလးကတစ္ဆင့္ ေရးရတာမို႔လို႔ လြယ္လြယ္နဲ႔ ေရးနိုင္ဖို႔ ခက္ခဲပါတယ္”ဟု သူက ဆိုသည္။

အႏုပညာ ဖန္တီးသူတိုင္း အႏုပညာစ်ာန္ ဝင္စားရန္လိုသည္။ တည္ၿငိမ္ရမည္။ တည္ၿငိမ္မႈကို အေျခခံရသည္။ ေအးေအးေဆးေဆး ရွိရမည္။ သုိ႔ေသာ္ ပုလင္း ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲရျခင္းသည္ ကင္းဘတ္ေပၚ ေရးရသည္ထက္ အဆမ်ားစြာ စိတ္ကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ ထားရသည္။ ပုလင္းပန္းခ်ီ ေရးဆြဲမႈသည္ အျပင္ပန္းက ၾကည့္ရင္လြယ္သည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း အလြန္ ခက္ခဲသည္။ စ်ာန္ဝင္သည့္အခ်ိန္၊ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ အားေကာင္းသည့္အခ်ိန္ ေရးလွ်င္ ပို၍ ေကာင္းသည္။

“စိတ္တည္ၿငိမ္ဖို႔ ေန႔စဥ္ ပုတီး စိပ္ရတယ္။ တရား ထိုင္ရတယ္”ဟု သူက ေျပာသည္။

ပုလင္း တစ္လုံးၿပီးရန္ ငါးရက္ခန္႔ ၾကာသည္။ အဆင့္ ငါးဆင့္ လိုအပ္သည္။

ပုလင္းအတြင္းတြင္ ပထမအဆင့္ အေနႏွင့္ ပံုၾကမ္း ေရးဆြဲရသည္။ ဒုတိယအဆင့္ အေရာင္ သြင္းရသည္။ တတိယအဆင့္ ပံုေဖာ္ ေရးဆြဲရသည္။ စတုတၴအဆင့္ အႏုစိတ္ရသည္။ ပဥၥမအဆင့္ ပုံတူဆြဲရသည္။ အႏုစိတ္သည့္ အဆင့္ႏွင့္ ပုံတူဆြဲမႈအေပၚ အခ်ိန္ေပးရသည္။

ပုလင္းပန္းခ်ီ၏ လိုအပ္ေသာ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းသည္ ပုလင္း ျဖစ္သည္။ ပို၍ေကာင္းသည္မွာ ဂလူးကို႔စ္ ပုလင္းျဖစ္သည္။ ပုလင္းတိုင္းလည္း ေရး၍မရ။ ဖန္သား ၾကည္လင္ၿပီး ရွင္းေနမွသာ ေရး၍ရသည္။ ဖန္သားပါးသည့္ ပုလင္းကိုသာ ေရြးဝယ္ရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပုလင္းပန္းခ်ီ ေရးဆြဲသူသည္ သူ အပါအဝင္ ႏွစ္ဦးခန္႔သာ ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ ေယာနသံဆိုေသာ ပုလင္းပန္းခ်ီ ေရးဆြဲသူ တစ္ဦး ပုဂံေညာင္ဦးတြင္ ရွိသည္။

ယခုေနာက္ပိုင္း သူ႔ထံ ပုံတူ လာအပ္မႈ မ်ားသည္။ အခ်ဳိ႕က မိမိပုံတူ။ အခ်ဳိ႕က မိသားစုပုံ။ အခ်ဳိ႕က ခ်စ္သူပုံ။ ပုံတူ ပုလင္းပန္းခ်ီ တစ္လုံး ေရးဆြဲခ ႏွစ္သိန္းက်ပ္ခန္႔ ရႏိုင္သည္။

ခုရက္ပိုင္း သူ႔ထံ ရန္ကုန္ကုန္သည္ကတစ္ဆင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ပုံတူ ပုလင္းပန္းခ်ီမ်ား အမွာဝင္သည္။ ကုန္သည္မွာသည္ႏွင့္ အစီအစဥ္ မရွိဘဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပုံတူ ပုလင္းပန္းခ်ီကို ေရးဆြဲခြင့္ ရေနသည္။

ထို႔အျပင္ ေရာက္လာသည့္ အေျခအေနအရ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပုံတူ၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးထင္ေက်ာ္ ပုံတူ၊ သမၼတကေတာ္ ေဒၚစုစုလြင္ပုံတူတို႔ကို ေရးဆြဲေနရသည္။

သူ၏ ပုလင္းပန္းခ်ီသည္ ၂ဝ၁၄၊ ၂ဝ၁၅၊ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္တို႔တြင္ နာမည္ ရလာသည္ဟု ဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။

၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ မတ္လထဲတြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ Xcon Co.,Ltd. ၏ ဖိတ္ၾကားခ်က္အရ 5th International Innovative CRAFT Fair 2016 ကို တက္ေရာက္ကာ ပုလင္းပန္းခ်ီ ပညာရပ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ႏွီးေႏွာ ဖလွယ္ခြင့္ ရခဲ့သည္။

“ဒီပြဲမွာ ႏိုင္ငံတကာ လက္မႈပညာရွင္ေတြဆီကေန အေတြ႔အႀကံဳေကာင္းေတြ ရခဲ့သလို မိမိအေနနဲ႔ ကိုယ့္ပညာကို ကမၻာက သိေအာင္ ျပသႏိုင္ခဲ့တယ္။ သူတို႔လည္း စိတ္ဝင္တစား ေလ့လာၾကတယ္”ဟု သူက ထိုင္းျပပြဲ အေတြ႔အႀကံဳကို ျပန္ေျပာင္း ေျပာျပသည္။

ထိုင္းျပပြဲမွတစ္ဆင့္ သူ႔အား ႏိုင္ငံတကာ အႏုပညာ ျပပြဲမ်ားတြင္ ဖိတ္ၾကားမႈမ်ား ရွိလာသည္။

ယင္းအျပင္ အေမရိကန္ တကၠသုိလ္ တစ္ခုကလည္း မွန္ပန္းခ်ီႏွင့္ ပုလင္းပန္းခ်ီကို သင္ၾကားေပးရန္ ကမ္းလွမ္းမႈ ရွိလာသည္။ မိမိႏိုင္ငံမွ လက္မႈပညာမ်ား ကမၻာသိေအာင္၊ ကမၻာ့ေစ်းကြက္ ဝင္ေအာင္ ႏိုင္ငံတကာ ျပပြဲမ်ားဆီ ဝင္ေရာက္ ျပႏိုင္ဖို႔လည္း လိုသည္မွာ အထင္အရွား ျဖစ္သည္။

ပုလင္းပန္းခ်ီ၏ ျမစ္ဖ်ားခံရာသည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုအခါ တ႐ုတ္တြင္ ပုလင္းပန္းခ်ီပညာရွင္ မရွိေတာ့ဟု သိရသည္။ တ႐ုတ္ ပုလင္းပန္းခ်ီႏွင့္ ျမန္မာ ပုလင္းပန္းခ်ီသည္ တစ္မ်ဳိးစီ အႏုပညာ ေျမာက္သည္ဟု သူ ယုံၾကည္သည္။ ျမန္မာ ပုလင္းပန္းခ်ီ၏ ဖန္တီးမႈသည္ ပညာရပ္၊ ႐ိုးရာ၊ ပုလင္း သံုးမ်ဳိး သတ္မွတ္ထားျခင္း ျဖစ္ကာ ပုလင္းပန္းခ်ီကို ျမန္မာ့မူပိုင္ ျဖစ္ေစရန္ ႀကိဳးစား ေရးဆြဲေနေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။

ယခုအခါ သူ၏ ပညာအေမြ၊ ပုလင္း ပန္းခ်ီအေမြကို သားငယ္ျဖစ္သူအား ေပးေဝလ်က္ ရွိသည္။ သူသည္ ယေန႔ကာလတြင္ ပုလင္းပန္းခ်ီ တစ္ခုတည္း ေရးဆြဲေနသူ မဟုတ္။ ေရေဆး၊ ဆီေဆး အကုန္ ေရးသည္။ ပုလင္း ပန္းခ်ီကိုကား လမ္းေၾကာင္း တစ္ခု အေနႏွင့္ ေရးဆြဲေနျခင္း ျဖစ္သည္။

သူ၏ဆႏၵမွာ ...

ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ အေနႏွင့္ မိမိကဲ့သုိ႔ ပုလင္းပန္းခ်ီ ပညာရွင္မ်ားကိုသာမက နယ္ပယ္ အသီးသီးမွ ပညာရွင္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္၊ ေျမေတာင္ေျမႇာက္၊ တန္ဖိုး ျမႇင့္တင္ေပးဖို႔ လိုအပ္သည္ဟု ရင္တြင္းစကား ဆိုသည္။

ရဲဝင္းႏုိင္

============

The Voice

http://thevoicemyanmar.com/opinion/1733-bot
Labels:

Post a Comment

ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားမႈကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ ေထာက္ျပ ေ၀ဖန္ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားကို လာေရာက္ ေရးသားရင္ဖြင့္ႏိုင္ပါသည္။ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားခြင့္ကို အလြဲသံုးစားျပဳ၍ ရင့္သီးရိုင္းစိုင္း ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ေရးသားျခင္း၊ ညစ္ညမ္းစြာ ဆဲဆိုေရးသားျခင္း၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး ထိခိုက္နစ္နာမႈရွိေစရန္ တိုက္ခိုက္ေရးသားျခင္း၊ အမ်ားျပည္သူ ဖတ္ ၾကည့္ နားဆင္ရန္ မသင့္ေလ်ာ္သည့္ link မ်ား လာထည့္ျခင္း၊ လူမ်ဳိးေရး ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္စြာ လံႈ႔ေဆာ္သည့္ အေရးအသားမ်ား ေရးသားျခင္း၊ လူမ်ဳိးေရး ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္စြာ လံႈ႔ေဆာ္သည့္ link မ်ား လာထည့္ျခင္းမ်ားကို လံုး၀ ခြင့္မျပဳပါ။ ..Face book button ေလးႏွိ္ပ္ၿပီးလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

[blogger][facebook]

Author Name

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.